02-29-2020, 02:03 PM
Nog wat verder zoekwerk. De M2 met de N55 motor heeft eigenlijk bijna dezelfde setup qua chassis als een M135i. Bij de M2 Competition heeft BMW de aluminium brace i.p.v. een veerpootbrug gemonteerd. En dit gecombineerd met de carbon fiber mooie extensie die tot aan de neus door loopt.
Nu had ik al plannen om de standaard veerpootbrug van de F2X te vervangen door de aluminium brace van de M3/M4. Maar begrijp dat deze upgrade dus standaard op de M2 competition zit.
De carbon extensie past vermoedelijk niet bij een B38 motor. Maar de aluminium brace i.c.m. de versteviging voor de radiator moet wel extra "versteviging" bieden. Beiden zijn de moeite waard (zeker op wat steviger gemotoriseerde uitvoeringen uit de F2X serie. Maar met een goed onderstel moet het ook te merken zijn dit soort performance mods.
Enige nadeel, de standaard remmen beginnen (nu al ) te "slap" te worden voor het onderstel. Het vermogen is niet eens de beperkende factor van mijn 118i (136PK).
Nu had ik al plannen om de standaard veerpootbrug van de F2X te vervangen door de aluminium brace van de M3/M4. Maar begrijp dat deze upgrade dus standaard op de M2 competition zit.
De carbon extensie past vermoedelijk niet bij een B38 motor. Maar de aluminium brace i.c.m. de versteviging voor de radiator moet wel extra "versteviging" bieden. Beiden zijn de moeite waard (zeker op wat steviger gemotoriseerde uitvoeringen uit de F2X serie. Maar met een goed onderstel moet het ook te merken zijn dit soort performance mods.
Enige nadeel, de standaard remmen beginnen (nu al ) te "slap" te worden voor het onderstel. Het vermogen is niet eens de beperkende factor van mijn 118i (136PK).