12-19-2018, 12:10 AM
Inmiddels zitten de winterwielen onder de BMW.
Ook heeft de BMW inmiddels zijn eerste beurt gehad bij 27xxx kms. Wat mij betreft te lang. Maar daar word ik het toch niet met de dealer over eens.
Over maximaal 15000 km komt er weer verse olie in met een vers oliefilter. En over maximaal 15000 km ook een vers interieurfilter en mogelijk luchtfilter. Leuk dat de volgende beurt bij 60000 km is. Maar zo heb ik nooit een auto laten onderhouden.
Verder, beetje onverwacht :
Ik heb een zgan nieuwe set Bilstein B8 dempers voor weinig weten te vinden, en voor nog minder een 500 km oude set 118 LCI M-sport veren gevonden. Deze veren en dempers komen begin 2019 onder de BMW. Ik verwacht er veel van.
Ik verwacht dat ie daarna een verbeterd M-sport onderstel heeft, want heb niet kunnen ontdekken wat er verder verschillend aan is tov het standaard onderstel op de Urban. En verbeterd, omdat de Bilstein B6 & B8 dempers in staat zijn om een auto totaal anders te doen aanvoelen.
Vandaag met de Volvo op stap geweest naar Duitsland. (Schumacher tentoonstelling in Marburg). Weer eens gekeken hoe hard ie nu wil (op LPG). Kwam op de teller tot omstreeks 235 km. Op de GPS was dat "slechts" 218 km/uur. Nog steeds hard zat. Maar wel vermoeiend zo n voorwielaandrijver met te veel vermogen op de voorwielen. Het leukste aan de Volvo blijft toch de motor.
De Volvo S60 uit 2002 heeft de mooie 5 cilinder motor 2,3 liter met Mitsubishi 16T turbo en een beetje tuning. En de auto rijdt op LPG. Het is een originele T5. Omdat tuning en injectoren van een moderne Prins VSI 2.0 niet samen ging heb ik de auto vorig jaar 5 injectoren (van oudere generatie met 100cc) gegeven. Maar loop daarbij tegen een ander probleem aan, dat ie bij zowel koude motor als bij vollast (6000 toeren) moeilijk gaat doen (in 4 volgas rond 200km/uur). Ben overigens erg tevreden hoe de S60 met 356.000 km op de teller inmiddels rijdt, wil ik hem perfect hebben moet ik iets doen aan de capaciteit van de verdampers voor LPG. In dit geval zullen het twee verdampers worden, waarmee de LPG druk wel constant wordt (bij koude motor, en bij vollast).
Ondanks dat ie vandaag 218km/uur heeft gereden bekruipt me toch een gevoel dat wil ik fijner sturen ook de T5 Bilsteins moet krijgen. In ieder geval op de vooras, i.c.m. een draagarm LV die gaar is. En dan hopelijk met de Volvo in de zomer tijd leuk op vakantie
De BMW staat de komende 6 dagen beetje uit te rusten, weinig ritjes om te maken.....en met de Volvo voor de deur (die komende maandag de stalling in gaat) is het verleidelijk om voor wat langere ritten maar de T5 te nemen.
Heb eindelijk wel het gevoel dat ie begint te rijden zoals het moet.......maar zoals met alle autos, er is altijd wel wat te verbeteren. Daarom is het fijn voor een dagelijkse auto een wat nieuwere te rijden.
Ook heeft de BMW inmiddels zijn eerste beurt gehad bij 27xxx kms. Wat mij betreft te lang. Maar daar word ik het toch niet met de dealer over eens.
Over maximaal 15000 km komt er weer verse olie in met een vers oliefilter. En over maximaal 15000 km ook een vers interieurfilter en mogelijk luchtfilter. Leuk dat de volgende beurt bij 60000 km is. Maar zo heb ik nooit een auto laten onderhouden.
Verder, beetje onverwacht :
Ik heb een zgan nieuwe set Bilstein B8 dempers voor weinig weten te vinden, en voor nog minder een 500 km oude set 118 LCI M-sport veren gevonden. Deze veren en dempers komen begin 2019 onder de BMW. Ik verwacht er veel van.
Ik verwacht dat ie daarna een verbeterd M-sport onderstel heeft, want heb niet kunnen ontdekken wat er verder verschillend aan is tov het standaard onderstel op de Urban. En verbeterd, omdat de Bilstein B6 & B8 dempers in staat zijn om een auto totaal anders te doen aanvoelen.
Vandaag met de Volvo op stap geweest naar Duitsland. (Schumacher tentoonstelling in Marburg). Weer eens gekeken hoe hard ie nu wil (op LPG). Kwam op de teller tot omstreeks 235 km. Op de GPS was dat "slechts" 218 km/uur. Nog steeds hard zat. Maar wel vermoeiend zo n voorwielaandrijver met te veel vermogen op de voorwielen. Het leukste aan de Volvo blijft toch de motor.
De Volvo S60 uit 2002 heeft de mooie 5 cilinder motor 2,3 liter met Mitsubishi 16T turbo en een beetje tuning. En de auto rijdt op LPG. Het is een originele T5. Omdat tuning en injectoren van een moderne Prins VSI 2.0 niet samen ging heb ik de auto vorig jaar 5 injectoren (van oudere generatie met 100cc) gegeven. Maar loop daarbij tegen een ander probleem aan, dat ie bij zowel koude motor als bij vollast (6000 toeren) moeilijk gaat doen (in 4 volgas rond 200km/uur). Ben overigens erg tevreden hoe de S60 met 356.000 km op de teller inmiddels rijdt, wil ik hem perfect hebben moet ik iets doen aan de capaciteit van de verdampers voor LPG. In dit geval zullen het twee verdampers worden, waarmee de LPG druk wel constant wordt (bij koude motor, en bij vollast).
Ondanks dat ie vandaag 218km/uur heeft gereden bekruipt me toch een gevoel dat wil ik fijner sturen ook de T5 Bilsteins moet krijgen. In ieder geval op de vooras, i.c.m. een draagarm LV die gaar is. En dan hopelijk met de Volvo in de zomer tijd leuk op vakantie
De BMW staat de komende 6 dagen beetje uit te rusten, weinig ritjes om te maken.....en met de Volvo voor de deur (die komende maandag de stalling in gaat) is het verleidelijk om voor wat langere ritten maar de T5 te nemen.
Heb eindelijk wel het gevoel dat ie begint te rijden zoals het moet.......maar zoals met alle autos, er is altijd wel wat te verbeteren. Daarom is het fijn voor een dagelijkse auto een wat nieuwere te rijden.