BMW F20 forum - BMW F21 forum
Mijn toekomstige BMW 118i - Afdrukversie

+- BMW F20 forum - BMW F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum)
+-- Forum: Algemeen bmwf2x forum (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Forum: Stel jezelf voor (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=2)
+--- Topic: Mijn toekomstige BMW 118i (/showthread.php?tid=244)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21


Mijn toekomstige BMW 118i - BMW118iED - 09-24-2018

Rond 15 oktober zal ik mijn nieuwe jong gebruikte BMW in ontvangst nemen. De auto is van Februari 2018 en is is een High Executive Urban uitvoering van de 118i met steptronics automaat. Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen in de toekomst met de auto. De eerste indruk was prettig. Hij mist volgens mij slechts enkele opties, waarvan een schuifdak, ACC en speedlimit info de belangrijkste opties zijn die missen. 

De auto staat nu nog bij de dealer en moet nog wat cosmetische reparaties ondergaan, en hopelijk staat ie er de 15e oktober helemaal mooi bij. 
Het is mijn 2e BMW, en hopelijk niet mijn laatste. Na twee Volvo's werd het weer tijd voor een BMW. En deze was moeilijk om te laten staan. 

Hopelijk met veel veilige en betrouwbare kilometers.

[attachment=184]


Mijn toekomstige BMW 118i - Patrick - 09-24-2018

Welkom! Deze mag je haast nieuw noemen [emoji6] Ben ook benieuwd naar de binnenkant.

Het is mogelijk om de speedlimit functie achteraf toe te voegen. Mits je beschikt over de navi Professional (609) en Extended cluster (6WA).


Mijn toekomstige BMW 118i - BMW F20 - 09-25-2018

Mooie F20! Welkom!

Wat voor model/type was je eerste BMW?


RE: Mijn toekomstige BMW 118i - Admin - 09-25-2018

Welkom!


RE: Mijn toekomstige BMW 118i - Peej - 09-25-2018

Erg fraai! succes met het wachten Wink


RE: Mijn toekomstige BMW 118i - BMW118iED - 09-25-2018

Mijn eerste BMW was een oude E34 525i-24V met enkele Vanos. Heel andere auto.......helaas al weer een jaar of 7 geleden. Met veel plezier hiermee destijds 80000 km gereden.

Auto heeft extended cluster en Professional navigatie en lane assist. Installatie van speedlimit info lijkt dus mogelijk te zijn.

Hieronder een indruk van het interieur. 

[attachment=185]


Mijn toekomstige BMW 118i - Patrick - 09-26-2018

Ziet er goed uit[emoji1303] Ik heb je een PB verstuurd met wat info m.b.t. SLI.


RE: Mijn toekomstige BMW 118i - BMW118iED - 10-07-2018

Auto krijgt de originele BMW update voor de SLI. KAFAS camera heeft ie al vanwege lane assist. Is dus echt een kwestie van pakketje downloaden (bestellen bij de dealer met FSC code ) en laten installeren.

Verder is het aftellen begonnen. Morgen nog precies een week.....en dan komt ie.

Verder zit ik toch wel heel sterk te overwegen de auto op Eibach veren te zetten. Ik rijd nu in mijn andere auto naar volle tevredenheid op Eibach veren op een af fabriek (met nieuwe schokdempers, Sachs Advantage). Dat gaat zonder enig tegensputteren of inleveren van comfort. Het benadert het rijgedrag van een BMW af fabriek, maar het blijft een voorwielaangedreven wagen. Met 300 PK op de voorwielen is dat bij wat minder strak asfalt een onprettige ervaring. Optisch ziet de Eibach set er netjes uit. Vandaar ook mijn overweging de BMW van dezelfde verenset te voorzien.

Ik denk dat de Eibach Pro-kit een mooi optisch resultaat geeft......zonder echt veel aan comfort in te boeten.


RE: Mijn toekomstige BMW 118i - Esprit.G.V - 10-08-2018

Welkom! Ziet er goed uit. Nu nog even wachten en dan kan je gaan genieten.


RE: Mijn toekomstige BMW 118i - BMW118iED - 10-15-2018

De eerste 250km's zijn vandaag afgelegd met de BMW.

En dat is niet tegen gevallen. Wat een rust, en comfort. Ik ben blij verrast. Hele weg terug (200km) in ECO PRO stand gereden. Maximaal 120 / 100 op de snelweg. En dan wordt je verrast met een erg netjes verbruik volgens de BC. De reiscomputer stond op 5,7 liter /100 km De boordcomputer op 5,9. Afgelegde afstand en resterende afstand stonden bij elkaar opgeteld vanavond op 917 km. Bijna te mooi om waar te wezen.

Morgen twee ritten, eentje buiten de spits op 100 km weg tussen Den Haag en Amsterdam, en in de avond file verkeer vermoed ik. Woensdag zelfde verhaal, maar dan omgekeerd. Toch vermoed ik dat ie het in eco-pro niet slecht zal doen....

De auto is netjes afgeleverd door Keram in Maastricht. De eerste indruk is erg positief. En ben blij dat ik de overstap heb gemaakt naar een moderne auto...komend vanuit de Volvo S60 T5 op LPG. Qua gebruikskosten (belasting & brandstof) zal het elkaar niet veel ontlopen. Qua geluidscomfort was de opmerking van mijn echtgenote dat ze minder vermoeid na twee uur rijden uitstapte i.v.m. de ook voortreffelijk rijdende S60. Dat zal waarschijnlijk met geluid & het vermogen van de S60 te maken hebben.