02-28-2020, 12:16 PM
Heb weer een leuke update voor reguliere F2X modellen gevonden. Naast de aluminium brace van de M-modellen i.p.v. de kleine stalen verborgen veerpootbrug zit er voor de radiator bij de M-modellen uit de F8X serie een veel grotere "torsieplaat" die de stang bij de F2X modellen vervangt.
Zoals ik het nu begrepen hen volstaat het om de "deformatie" elementen voor de bumper (onder en bovenzijde) te vervangen voor de F8X elementen. Daarmee is het mogelijk de "torsieplaat" van de F8X serie te monteren.
Ga er vanuit dat deze upgrade op de M modellen er niet voor niets zit. Qua upgrade kosten is dit een upgrade die nieuw aan materiaal +/- 320 EUR kost. Meest bewerkelijke is het verwijderen van de bumper. De rest zal erg mee vallen.
Ik rijd momenteel op 16 inch wielen (lekker comfortabel), maar vind het onderstel al behoorlijk strak. De Bilstein dempers, de M135i 15mm stabilisator en de M-sport veren zullen daar wel aan bijdragen. Toch denk ik dat zeker de upgrade zoals in de bijlage is afgebeeld een mooie stap is richting een ideale rijdersauto qua onderstel.
De Aluminium "brace" bovenop de veerpoten zoals op de M2-competition zit zal het chassis de torsiestijfheid van een M2-competition moeten geven. Dit is een volgende stap die ik al eens beschreven heb dacht ik.
Als bijlage de afbeelding van de "torsieplate" of zoals de amerikanen het noemen de stiffening plate.
Zoals ik het nu begrepen hen volstaat het om de "deformatie" elementen voor de bumper (onder en bovenzijde) te vervangen voor de F8X elementen. Daarmee is het mogelijk de "torsieplaat" van de F8X serie te monteren.
Ga er vanuit dat deze upgrade op de M modellen er niet voor niets zit. Qua upgrade kosten is dit een upgrade die nieuw aan materiaal +/- 320 EUR kost. Meest bewerkelijke is het verwijderen van de bumper. De rest zal erg mee vallen.
Ik rijd momenteel op 16 inch wielen (lekker comfortabel), maar vind het onderstel al behoorlijk strak. De Bilstein dempers, de M135i 15mm stabilisator en de M-sport veren zullen daar wel aan bijdragen. Toch denk ik dat zeker de upgrade zoals in de bijlage is afgebeeld een mooie stap is richting een ideale rijdersauto qua onderstel.
De Aluminium "brace" bovenop de veerpoten zoals op de M2-competition zit zal het chassis de torsiestijfheid van een M2-competition moeten geven. Dit is een volgende stap die ik al eens beschreven heb dacht ik.
Als bijlage de afbeelding van de "torsieplate" of zoals de amerikanen het noemen de stiffening plate.