05-19-2022, 01:41 PM
Gisteren 400 km met aanhanger over de snelweg afgelegd.
Tsja....wat moet ik er over zeggen.
Automaat heeft er geen problemen mee. Motortje moet harder werken. Grote stukken in 7e versneling met 90 km/uur afgelegd. En LPG verbruik rond 1 op 10.
Vorig jaar had ik al eens regionaal met een aanhanger gereden. Toen bleven de lichten van de aanhanger branden nadat ik de auto had uitgezet. Iets verkeerd aangesloten (Terminal 15). Heb dit late gecorrigeerd, en was dus benieuwd of alles normaal werkte. Dat was dus het geval.
De auto ligt ook met aanhanger als een blok op de weg, al moet je met aanhanger natuurlijk bij een bocht wat minder BMW-erig rijden dan zonder aanhanger.
Last but not least, deze 400 km heeft er niet voor gezorgd dat er ook maar iets olie verbruikt is. Na 9200 km staat het oliepeil nog steeds op max volgens de digitale oliepeil meter.
Over +/- 30 uur komt er weer nieuwe olie in. Dat zal na rond 11.000 km afgelegd te hebben met de huidige olie.
De teller staat inmiddels op 105.000 km.
Komende weken staat op de planning :
1. Bougiewissel
2. Oliewissel
3. Remmen achterzijde vervangen door geventileerde variant
4. Eindelijk een automaat service (versie olie + verse oliepan (+filter)).
Tsja....wat moet ik er over zeggen.
Automaat heeft er geen problemen mee. Motortje moet harder werken. Grote stukken in 7e versneling met 90 km/uur afgelegd. En LPG verbruik rond 1 op 10.
Vorig jaar had ik al eens regionaal met een aanhanger gereden. Toen bleven de lichten van de aanhanger branden nadat ik de auto had uitgezet. Iets verkeerd aangesloten (Terminal 15). Heb dit late gecorrigeerd, en was dus benieuwd of alles normaal werkte. Dat was dus het geval.
De auto ligt ook met aanhanger als een blok op de weg, al moet je met aanhanger natuurlijk bij een bocht wat minder BMW-erig rijden dan zonder aanhanger.
Last but not least, deze 400 km heeft er niet voor gezorgd dat er ook maar iets olie verbruikt is. Na 9200 km staat het oliepeil nog steeds op max volgens de digitale oliepeil meter.
Over +/- 30 uur komt er weer nieuwe olie in. Dat zal na rond 11.000 km afgelegd te hebben met de huidige olie.
De teller staat inmiddels op 105.000 km.
Komende weken staat op de planning :
1. Bougiewissel
2. Oliewissel
3. Remmen achterzijde vervangen door geventileerde variant
4. Eindelijk een automaat service (versie olie + verse oliepan (+filter)).