09-28-2021, 11:07 PM
Geen nieuws over de BMW. Rijdt zoals ie moet rijden. Komend voorjaar twee nieuwe achterbanden. Twijfel tussen Michelin Pilot sport 4 of Hankook K117B banden. Ik heb 17 inch wielen met 225/45 R17 bandjes. Mijn zomerwielen zijn runflat. Mijn winterwielen vooralsnog gewoon.
De teller staat inmiddels op bijna 90.000 km. Olieverbruik? Nihil. 5W40 olie lijkt de motor goed gedaan te hebben. Verder heel tevreden. Behalve het vermogen van de 3 cilinder op LPG. 136 PK en 1335KG is natuurlijk niet echt om over naar huis te schrijven. Dat merk ik telkens wanneer ik weer uit mijn Volvo T5 in de BMW stap. Daar staat tegenover dat de brandstofkosten veel vriendelijker zijn. 1 op 14 bij langere ritten vs 1 op 9,5 voor de Volvo. 1 op 12 voor normaal gebruik vs 1 op 7,5 voor de Volvo.
De Volvo staat inmiddels op 380.000 km. Respectabele km stand. Maar hij rijdt fijn, zolang het maar recht uit is! Qua wegligging komt ie in de verste verte niet in de buurt van de BMW. De Volvo wordt komend jaar 20 jaartjes jong. Met +/- 7500 km per jaar heeft ie weinig te lijden. En kan ie met een beetje aandacht nog jaren zo door blijven rijden.
Komende tijd staat vooral in het teken van wat klusjes aan de Volvo doen. Inbouw af fabriek PDC aan achterzijde (wel zo handig bij een sedan) en inbouw van een originele af fabriek ingebouwde telefoon. Leuke ombouwklusjes waarvoor ook nodig om de auto met wat software pakketjes te laten updaten., technisch prima uitvoerbaar. Software zal de grootste uitdaging worden.
Volgende uitdaging bestaat uit het monteren van een netjes dashboard en een ingebouwd navigatiesysteem en hopelijk een vrij uniek Jukebox systeem met 20 Gb ruimte te bedienen via de originele af fabriek radio.
Afgelopen dagen heb ik alvast een af fabriek GSM antenne en een af fabriek microfoon geïnstalleerd. Midden console net daarin een extra hoorn om door te spreken, speaker in hoofdsteun moeten nog ingebouwd worden.
Op de lange afstand blijf ik de Volvo superieur vinden boven de BMW. Maar dat zal ook het verschil tussen een D-segmenter en een C-segmenter zijn. In de stad is de BMW heer en meester. En gebruiksgemak was de hoofdreden waarom ik de Volvo niet meer als dagelijkse auto wilde gebruiken in 2018.
Blij dat ik de Volvo niet heb ingeruild in 2018. De auto staat er inmiddels optisch en technisch netjes bij. Leuk om te zien. En fijn om te ervaren.
De teller staat inmiddels op bijna 90.000 km. Olieverbruik? Nihil. 5W40 olie lijkt de motor goed gedaan te hebben. Verder heel tevreden. Behalve het vermogen van de 3 cilinder op LPG. 136 PK en 1335KG is natuurlijk niet echt om over naar huis te schrijven. Dat merk ik telkens wanneer ik weer uit mijn Volvo T5 in de BMW stap. Daar staat tegenover dat de brandstofkosten veel vriendelijker zijn. 1 op 14 bij langere ritten vs 1 op 9,5 voor de Volvo. 1 op 12 voor normaal gebruik vs 1 op 7,5 voor de Volvo.
De Volvo staat inmiddels op 380.000 km. Respectabele km stand. Maar hij rijdt fijn, zolang het maar recht uit is! Qua wegligging komt ie in de verste verte niet in de buurt van de BMW. De Volvo wordt komend jaar 20 jaartjes jong. Met +/- 7500 km per jaar heeft ie weinig te lijden. En kan ie met een beetje aandacht nog jaren zo door blijven rijden.
Komende tijd staat vooral in het teken van wat klusjes aan de Volvo doen. Inbouw af fabriek PDC aan achterzijde (wel zo handig bij een sedan) en inbouw van een originele af fabriek ingebouwde telefoon. Leuke ombouwklusjes waarvoor ook nodig om de auto met wat software pakketjes te laten updaten., technisch prima uitvoerbaar. Software zal de grootste uitdaging worden.
Volgende uitdaging bestaat uit het monteren van een netjes dashboard en een ingebouwd navigatiesysteem en hopelijk een vrij uniek Jukebox systeem met 20 Gb ruimte te bedienen via de originele af fabriek radio.
Afgelopen dagen heb ik alvast een af fabriek GSM antenne en een af fabriek microfoon geïnstalleerd. Midden console net daarin een extra hoorn om door te spreken, speaker in hoofdsteun moeten nog ingebouwd worden.
Op de lange afstand blijf ik de Volvo superieur vinden boven de BMW. Maar dat zal ook het verschil tussen een D-segmenter en een C-segmenter zijn. In de stad is de BMW heer en meester. En gebruiksgemak was de hoofdreden waarom ik de Volvo niet meer als dagelijkse auto wilde gebruiken in 2018.
Blij dat ik de Volvo niet heb ingeruild in 2018. De auto staat er inmiddels optisch en technisch netjes bij. Leuk om te zien. En fijn om te ervaren.