09-20-2019, 03:02 PM
BMW rijden in omstandigheden waar ie oorspronkelijk voor is ontwikkeld.Dat is wat ik afgelopen week heb mogen doen, namelijk rijden in bergachtig landschap in het fraaie Beierse Woud in de regio rondom Passau.
Ik was bang dat de auto met de 3 cilinder jammerlijk door de mand zou vallen. Niets maar dan ook niets is ook maar een moment gebleken tijdens de ritten door het mooie landschap in het zuid-oosten van Bayern.
De wegligging van de Einzer met M-sport & Bilsteins is fantastisch. De auto is met een hand te sturen, en je hebt last van de meeste FWD auto's die voor je rijden. Wat een wegligging, en wat een rijplezier. Zelfs mijn echtgenote begreep hoe makkelijk de auto te besturen was. Ondanks het beperkte motorvermogen van de 118i heb ik daar geen enkele keer last van gehad. Heuvel op was het zaak de motor in sport-modus te zetten waardoor ie lekker vlot reageert op het gaspedaal. Omdat de B38 motor vanaf 1250 toeren het maximale koppel beschikbaar heeft, is er eigenlijk geen dood punt te bekennen. Dat betekent dat de BMW heel lineair omhoog rijdt, zonder het gevoel te hebben dat ie over een dood punt heen moet.
Ook inhalen op 100 km wegen in het bergachtige landschap was geen enkel probleem. Sport stand aan, voldoende snelheid maken, en vlot inhalen. Het ging allemaal zonder een enkel moment van twijfel. Een grote verrassing. Enige waar de BMW wel door de mand valt is de autobahn. Boven de 140 km/uur heuvel op is de fut er uit. Maar cruisend met 140-150 km /uur was het mogelijk om krap 400 km in 3 uurtjes af te leggen.
Verbruik tijdens deze vakantie rit supernetjes 1 op 15,75 km. Conclusie, voor de Duitse autobaan waren wat meer PK's welkom geweest. Voor de rest heerlijke rijdersauto die veel moderne en krachtigere auto's de baas is. Niet vanwege het vermogen, maar vanwege het uitgebalanceerde sportieve karakter van de auto. Rapportcijfer een 9+. Geen 10 vanwege de 136PK.
En oh ja, ben bang dat ik in het voorjaar minimaal twee nieuwe banden moet gaan monteren. Veel meer dan 3mm hebben de achterbanden niet meer. Maar in november eerst de winterbanden. Daarna in het voorjaar twee nieuwe zomerbanden.
Ik was bang dat de auto met de 3 cilinder jammerlijk door de mand zou vallen. Niets maar dan ook niets is ook maar een moment gebleken tijdens de ritten door het mooie landschap in het zuid-oosten van Bayern.
De wegligging van de Einzer met M-sport & Bilsteins is fantastisch. De auto is met een hand te sturen, en je hebt last van de meeste FWD auto's die voor je rijden. Wat een wegligging, en wat een rijplezier. Zelfs mijn echtgenote begreep hoe makkelijk de auto te besturen was. Ondanks het beperkte motorvermogen van de 118i heb ik daar geen enkele keer last van gehad. Heuvel op was het zaak de motor in sport-modus te zetten waardoor ie lekker vlot reageert op het gaspedaal. Omdat de B38 motor vanaf 1250 toeren het maximale koppel beschikbaar heeft, is er eigenlijk geen dood punt te bekennen. Dat betekent dat de BMW heel lineair omhoog rijdt, zonder het gevoel te hebben dat ie over een dood punt heen moet.
Ook inhalen op 100 km wegen in het bergachtige landschap was geen enkel probleem. Sport stand aan, voldoende snelheid maken, en vlot inhalen. Het ging allemaal zonder een enkel moment van twijfel. Een grote verrassing. Enige waar de BMW wel door de mand valt is de autobahn. Boven de 140 km/uur heuvel op is de fut er uit. Maar cruisend met 140-150 km /uur was het mogelijk om krap 400 km in 3 uurtjes af te leggen.
Verbruik tijdens deze vakantie rit supernetjes 1 op 15,75 km. Conclusie, voor de Duitse autobaan waren wat meer PK's welkom geweest. Voor de rest heerlijke rijdersauto die veel moderne en krachtigere auto's de baas is. Niet vanwege het vermogen, maar vanwege het uitgebalanceerde sportieve karakter van de auto. Rapportcijfer een 9+. Geen 10 vanwege de 136PK.
En oh ja, ben bang dat ik in het voorjaar minimaal twee nieuwe banden moet gaan monteren. Veel meer dan 3mm hebben de achterbanden niet meer. Maar in november eerst de winterbanden. Daarna in het voorjaar twee nieuwe zomerbanden.