06-01-2022, 09:53 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-01-2022, 10:00 PM door BMW118iED.)
Vrijdag gaat de Volvo naar de garage voor een aantal upgrades
1. De stabilisatorstet van ultra racing voor + achter
2. Voorzijden nieuwe wiellagers + fuseekogels
3. Twee nieuwe aandrijfassen
4. Twee nieuwe remschijven voor
5. Eibach veren voor de S60 op de achteras. Er zitten nu andere veren onder. Remt niet fijn.
Geen idee of dit in een dag af te ronden is.
Wel de bedoeling dat de auto daarna steeds meer begint te rijden zoals ie behoort te rijden. Motorisch heb ik weinig meer te klagen. Enige probleem wat ik heb is dat distributie, waterpomp, looprollen en nokkenasversteller binnen een jaar aan de beurt zijn. En als het echt perfect moet, het liefst een andere LPG verdamper. Eentje zoals in de BMW ligt. Meer stabiele LPG druk met vooral voordeel bij hogere turbodruk.
Na komende vrijdag dus meer over het rijden in de inmiddels 20 jaar oude Volvo met een weggedrag hopelijk tegen die tijd vergelijkbaar met de BMW zoals die was toen ik die bijna 4 jaar terug kocht. De Volvo zal nooit een BMW worden, maar minder wegglijden over de voorwielen is altijd fijn....
Ter illustratie het dashboard met radio van nu. Ik heb het LPG knopje netjes op het kachelpaneel weten weg te werken.
De radio is helaas toe aan nieuwe knoppen. En later dit jaar staat op de planning om een hele verzameling van software pakketjes de Volvo aan te bieden waarmee nieuwe functionaliteit wordt toegevoegd :
1. Alarm klasse 3
2. Deuren sluiten vanaf snelheden > 7 km /uur
3. Radio codering + versterkering codering in de centrale computer
4. Aanmelding telefoonmodule + software in de centrale computer
5. Software voor activering stoelverwarming
6. Software om de RTI Navigatie aan te melden in centrale computer
7. Park assist achter activeren
8. Mogelijk het activeren van automatisch inklapbare spiegels + grond verlichting
Heel lijstje, en het blijft leuk de auto telkens een stapje beter te krijgen.......
Vanwege dubbele ramen is ie inmiddels fors stiller dan de BMW. Alleen motorgeluid is dominant bij wat steviger doorijden door 3 inch RVS uitlaat & 100 cels metaal katalysator + 3 inch downpipe.
1. De stabilisatorstet van ultra racing voor + achter
2. Voorzijden nieuwe wiellagers + fuseekogels
3. Twee nieuwe aandrijfassen
4. Twee nieuwe remschijven voor
5. Eibach veren voor de S60 op de achteras. Er zitten nu andere veren onder. Remt niet fijn.
Geen idee of dit in een dag af te ronden is.
Wel de bedoeling dat de auto daarna steeds meer begint te rijden zoals ie behoort te rijden. Motorisch heb ik weinig meer te klagen. Enige probleem wat ik heb is dat distributie, waterpomp, looprollen en nokkenasversteller binnen een jaar aan de beurt zijn. En als het echt perfect moet, het liefst een andere LPG verdamper. Eentje zoals in de BMW ligt. Meer stabiele LPG druk met vooral voordeel bij hogere turbodruk.
Na komende vrijdag dus meer over het rijden in de inmiddels 20 jaar oude Volvo met een weggedrag hopelijk tegen die tijd vergelijkbaar met de BMW zoals die was toen ik die bijna 4 jaar terug kocht. De Volvo zal nooit een BMW worden, maar minder wegglijden over de voorwielen is altijd fijn....
Ter illustratie het dashboard met radio van nu. Ik heb het LPG knopje netjes op het kachelpaneel weten weg te werken.
De radio is helaas toe aan nieuwe knoppen. En later dit jaar staat op de planning om een hele verzameling van software pakketjes de Volvo aan te bieden waarmee nieuwe functionaliteit wordt toegevoegd :
1. Alarm klasse 3
2. Deuren sluiten vanaf snelheden > 7 km /uur
3. Radio codering + versterkering codering in de centrale computer
4. Aanmelding telefoonmodule + software in de centrale computer
5. Software voor activering stoelverwarming
6. Software om de RTI Navigatie aan te melden in centrale computer
7. Park assist achter activeren
8. Mogelijk het activeren van automatisch inklapbare spiegels + grond verlichting
Heel lijstje, en het blijft leuk de auto telkens een stapje beter te krijgen.......
Vanwege dubbele ramen is ie inmiddels fors stiller dan de BMW. Alleen motorgeluid is dominant bij wat steviger doorijden door 3 inch RVS uitlaat & 100 cels metaal katalysator + 3 inch downpipe.