08-27-2019, 09:02 AM
Mbt de tuning, daar heb ik ook gemengde gevoelens over. Wat ik op sommige fora lees is dat b.v. de zuigers van een 114 en 116 andere (lees:mindere) kwaliteit is dan van de 118, maar dat de vervangende onderdelen (zoals vermeld bij oa. realoem) wel de sterkere variant is van de 118.
Maar goed er zijn reeds velen voor ons gegaan die wel een tuning hebben laten doen en er tevreden over zijn. Alles valt en staat ook met het goed warmrijden van het blok en de olie voordat je het extra vermogen aanspreekt. Ben er dus ook nog niet over uit of ik dit nu nog ga doen of niet.
De olie flush is iets waar je denk ik niet onderuit komt als je een direct ingespoten motor hebt. Kwestie van tijd dat je zuigerveren vast gaan zitten en je olieverbruik krijgt. Komende week ga ik wat meer kilometers rijden met de auto en hopelijk blijft het verbruik hierdoor de komende tijd een beetje binnen de perken.
Maar goed er zijn reeds velen voor ons gegaan die wel een tuning hebben laten doen en er tevreden over zijn. Alles valt en staat ook met het goed warmrijden van het blok en de olie voordat je het extra vermogen aanspreekt. Ben er dus ook nog niet over uit of ik dit nu nog ga doen of niet.
De olie flush is iets waar je denk ik niet onderuit komt als je een direct ingespoten motor hebt. Kwestie van tijd dat je zuigerveren vast gaan zitten en je olieverbruik krijgt. Komende week ga ik wat meer kilometers rijden met de auto en hopelijk blijft het verbruik hierdoor de komende tijd een beetje binnen de perken.
F20 116i 2012 (2017-)
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)