08-20-2019, 11:22 AM
Even een update:
Ondertussen heeft in juni het normale onderhoud plaatsgevonden waarbij ook een olieflush gedaan is van het blok. Olieverbruik is nu na 1500km nagenoeg weg. Eens kijken hoe dit uitpakt over langere termijn.
Afgelopen weken veel last gehad van kort mechanisch jakkend geluid direct na start, met name wanneer het 25+ graden buiten was. Oorzaak de waterpomp drive wheel (11517619020). Van de multiriem waren inmiddels ook al diverse happen uit, dus die kon ook vervangen worden. Daarnaast preventief de belt-tensioner (11287603347) en friction wheel (11287598832) vervangen.
Naast voorgaande ook nog een beginnende/kleine lekkage van de electrische waterpomp (11518616992) van de turbo. Deze is ook vervangen door een nieuwe. Blijkbaar is dit een zwak onderdeel en gaan deze vaker kapot.
Ondertussen heeft in juni het normale onderhoud plaatsgevonden waarbij ook een olieflush gedaan is van het blok. Olieverbruik is nu na 1500km nagenoeg weg. Eens kijken hoe dit uitpakt over langere termijn.
Afgelopen weken veel last gehad van kort mechanisch jakkend geluid direct na start, met name wanneer het 25+ graden buiten was. Oorzaak de waterpomp drive wheel (11517619020). Van de multiriem waren inmiddels ook al diverse happen uit, dus die kon ook vervangen worden. Daarnaast preventief de belt-tensioner (11287603347) en friction wheel (11287598832) vervangen.
Naast voorgaande ook nog een beginnende/kleine lekkage van de electrische waterpomp (11518616992) van de turbo. Deze is ook vervangen door een nieuwe. Blijkbaar is dit een zwak onderdeel en gaan deze vaker kapot.
F20 116i 2012 (2017-)
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)