01-07-2022, 12:54 PM
De wanhoop moet de 'bestuurders' van dit land nabij zijn.
Tweedehands auto's zijn niet aan te slepen. Nieuwe auto's worden nauwelijks verkocht. Een subsidiepot voor onhandige EV's.....zal spoedig leeg zijn. Maar velen blijven lekker doorrijden in een wat oudere auto.
Daar zijn voldoende redenen voor. De belangrijkste reden zal zijn : de investering is lager. En daarmee beter betaalbaar voor velen dan zo'n duur object met vier wielen en een batterij tussen de wielen.
Echter, wie de nieuwsmedia een beetje volgt, snapt dat als MSM gaat mekkeren over de grote aantallen oudere auto's dat de 'bestuurders' weer iets van plan zijn. Dat ze iets van plan zijn heb ik geen twijfel over.
Wonende in een wijk met 99% parkeerbezetting ben ik een tegenstander van meer EV's met daarbij horende dedicated laadpunten. Gelukkig lijken meer BMW rijders in de wijk daar zo over te denken, gezien hun dappere actie om de auto op een voor laden bestemde parkeerplek neer te zetten. Petje af......genoeg is genoeg. En als we niet uitkijken zullen de EV-fanboys er alles aan doen om alles wat meer dan 3 cilinders heeft en meer dan 140PK een rijverbod op te gaan leggen.
De onzin is compleet. Van leugen naar leugen. Nu Duitsland zich ontdaan heeft van kerncentrales gaat NL kerncentrales bouwen. Logisch. Ze moeten wel. Waar halen ze anders die stroom vandaan?
Mijn voorspelling voor komende jaren :
1. Autorijden in een auto met verbrandingsmotor wordt onbetaalbaar
2. Power Drops van het elektriciteitsnet zullen onvermijdbaar zijn
3. De tijd dat autorijden nog leuk was zal weldra verleden tijd zijn.
Met Tesla als grote uitzondering op dit moment. Langzaam wordt duidelijk dat Musk zich aan het positioneren is als tegenpool van de Covidianen...de vertegenwoordigers van de heersende macht in veel westerse landen. Er is iets gaande. En ik kan alleen maar hopen dat dat iets ons gaat verlossen van een realiteit die wel erg 1984 aan het worden is.
Tot die tijd blijf ik lekker rondtuffen met een slakkengangetje in een auto met verbrandingsmotor. Gemiddeld 4 cilinders. En gemiddeld bijna 180PK. Vaak wat minder, in 25% van de gevallen fors meer. En dat fors meer vooral met in het achterhoofd dat het leven leuk moet zijn. En dat bestaat voor een gedeelte bij een echte auto liefhebber uit het rijden met een auto die karakter heeft. Karakter wat ik tot op de dag vandaag nog niet heb kunnen ontdekken bij het gros van de EV's. Vandaar ook mijn pessimistische kijk op het rijden met een EV.
Tweedehands auto's zijn niet aan te slepen. Nieuwe auto's worden nauwelijks verkocht. Een subsidiepot voor onhandige EV's.....zal spoedig leeg zijn. Maar velen blijven lekker doorrijden in een wat oudere auto.
Daar zijn voldoende redenen voor. De belangrijkste reden zal zijn : de investering is lager. En daarmee beter betaalbaar voor velen dan zo'n duur object met vier wielen en een batterij tussen de wielen.
Echter, wie de nieuwsmedia een beetje volgt, snapt dat als MSM gaat mekkeren over de grote aantallen oudere auto's dat de 'bestuurders' weer iets van plan zijn. Dat ze iets van plan zijn heb ik geen twijfel over.
Wonende in een wijk met 99% parkeerbezetting ben ik een tegenstander van meer EV's met daarbij horende dedicated laadpunten. Gelukkig lijken meer BMW rijders in de wijk daar zo over te denken, gezien hun dappere actie om de auto op een voor laden bestemde parkeerplek neer te zetten. Petje af......genoeg is genoeg. En als we niet uitkijken zullen de EV-fanboys er alles aan doen om alles wat meer dan 3 cilinders heeft en meer dan 140PK een rijverbod op te gaan leggen.
De onzin is compleet. Van leugen naar leugen. Nu Duitsland zich ontdaan heeft van kerncentrales gaat NL kerncentrales bouwen. Logisch. Ze moeten wel. Waar halen ze anders die stroom vandaan?
Mijn voorspelling voor komende jaren :
1. Autorijden in een auto met verbrandingsmotor wordt onbetaalbaar
2. Power Drops van het elektriciteitsnet zullen onvermijdbaar zijn
3. De tijd dat autorijden nog leuk was zal weldra verleden tijd zijn.
Met Tesla als grote uitzondering op dit moment. Langzaam wordt duidelijk dat Musk zich aan het positioneren is als tegenpool van de Covidianen...de vertegenwoordigers van de heersende macht in veel westerse landen. Er is iets gaande. En ik kan alleen maar hopen dat dat iets ons gaat verlossen van een realiteit die wel erg 1984 aan het worden is.
Tot die tijd blijf ik lekker rondtuffen met een slakkengangetje in een auto met verbrandingsmotor. Gemiddeld 4 cilinders. En gemiddeld bijna 180PK. Vaak wat minder, in 25% van de gevallen fors meer. En dat fors meer vooral met in het achterhoofd dat het leven leuk moet zijn. En dat bestaat voor een gedeelte bij een echte auto liefhebber uit het rijden met een auto die karakter heeft. Karakter wat ik tot op de dag vandaag nog niet heb kunnen ontdekken bij het gros van de EV's. Vandaar ook mijn pessimistische kijk op het rijden met een EV.