11-27-2021, 01:46 PM
De remmen voor zijn inmiddels aardig ingeremd. Ik kan de setup iedereen aanraden met de 'basic' setup zoals op 116i, 118i (LCI 1,5) te vinden is.
Zeker bij een auto als de BMW met een bovengemiddelde wegligging tov de overig op de weg rondrijdende voertuigen is een goed remsysteem eigenlijk alleen maar fun-verhogend. En daarmee bijna een noodzakelijke voorwaarde voor nog meer fun.
Ik heb gekozen voor schijven van Jurid (vroeger leverancier van BMW) en remblokken van Ferodo (ecofriction, kopervrij).
Door de upgrade te combineren met een moment dat schijven / blokken toch aan vervanging toe zijn zullen alleen de extra kosten voor andere remklauwen en de daaraan gerelateerde arbeidsuren de prijs bepalen. De kosten van schijven / blokken zijn relatief beperkt.
Grotere schijf / groter blok = minder kans op oververhitting. De remmen blijven langer normaal functioneren. En dat betekent dat bij stevig remmen de remmen strak aan blijven voelen. Een stoplichtje naderen met relatief hoge snelheid i.c.m. stevig afremmen voor de bocht behoort met de 312mm setup nu tot de mogelijkheden. Voorheen kon dat ook, nu voelt het gecontroleerder aan.
Over twee weken komend de achterste schijven, blokken en klauwen er op. Ook dat zal nog voor een verbetering zorgen. Van massief naar geventileerd. Van 290 naar 300mm. De remblokken zijn hetzelfde. Ook de achterzijde zal worden uitgevoerd met Jurid schijven en Ferodo ecofriction remblokken.
Om daarmee met deze setup de komende jaren heel ontspannen te kunnen rijden. Mijn suggestie voor velen met de basis motorisatie (i.c.m. m-sport onderstel) doe vooral die remmen upgrade. 16 inch winterwielen blijft mogelijk. Dus ook daar hoef je het niet voor te laten.
Zeker bij een auto als de BMW met een bovengemiddelde wegligging tov de overig op de weg rondrijdende voertuigen is een goed remsysteem eigenlijk alleen maar fun-verhogend. En daarmee bijna een noodzakelijke voorwaarde voor nog meer fun.
Ik heb gekozen voor schijven van Jurid (vroeger leverancier van BMW) en remblokken van Ferodo (ecofriction, kopervrij).
Door de upgrade te combineren met een moment dat schijven / blokken toch aan vervanging toe zijn zullen alleen de extra kosten voor andere remklauwen en de daaraan gerelateerde arbeidsuren de prijs bepalen. De kosten van schijven / blokken zijn relatief beperkt.
Grotere schijf / groter blok = minder kans op oververhitting. De remmen blijven langer normaal functioneren. En dat betekent dat bij stevig remmen de remmen strak aan blijven voelen. Een stoplichtje naderen met relatief hoge snelheid i.c.m. stevig afremmen voor de bocht behoort met de 312mm setup nu tot de mogelijkheden. Voorheen kon dat ook, nu voelt het gecontroleerder aan.
Over twee weken komend de achterste schijven, blokken en klauwen er op. Ook dat zal nog voor een verbetering zorgen. Van massief naar geventileerd. Van 290 naar 300mm. De remblokken zijn hetzelfde. Ook de achterzijde zal worden uitgevoerd met Jurid schijven en Ferodo ecofriction remblokken.
Om daarmee met deze setup de komende jaren heel ontspannen te kunnen rijden. Mijn suggestie voor velen met de basis motorisatie (i.c.m. m-sport onderstel) doe vooral die remmen upgrade. 16 inch winterwielen blijft mogelijk. Dus ook daar hoef je het niet voor te laten.