05-05-2020, 01:22 PM
Inmiddels al weer zo'n 10500 km afgelegd op LPG. Bevalt nog steeds prima. Met lage LPG prijs (ook benzine natuurlijk) zijn de brabdstofkosten per km gedaald tot omstreeks 4 cent per km. Prettig laag nivo. Rijdend heeft auto vooral onderin lekker veel koppel t.o.v. benzine.
De uitlaat is na LPG inbouw niet meer zwart. Betekent dat roetvorming idd zo goed als voorbij is. De teller van de auto staat inmiddels op 57000 km. Met mijn gebruik van de auto dit jaar levert rijden op LPG tot slot een besparing op van omstreeks 1200 EUR op jaarbasis. Dit na aftrek van extra MRB, benzine verbruik. Betekent in mijn geval dat de installatie waarschijnlijk in 1.5 jaar is terugverdiend.
over een maand of 3 zal de auto nieuwe bougies bij de dealer krijgen. Omstreeks 90000 km zal ik tussentijds nog een keer de bougies verwisselen. Olie interval houd ik op 10000 km.
De uitlaat is na LPG inbouw niet meer zwart. Betekent dat roetvorming idd zo goed als voorbij is. De teller van de auto staat inmiddels op 57000 km. Met mijn gebruik van de auto dit jaar levert rijden op LPG tot slot een besparing op van omstreeks 1200 EUR op jaarbasis. Dit na aftrek van extra MRB, benzine verbruik. Betekent in mijn geval dat de installatie waarschijnlijk in 1.5 jaar is terugverdiend.
over een maand of 3 zal de auto nieuwe bougies bij de dealer krijgen. Omstreeks 90000 km zal ik tussentijds nog een keer de bougies verwisselen. Olie interval houd ik op 10000 km.