04-07-2021, 02:34 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-07-2021, 02:41 AM door BMW118iED.)
Met de mijne (2018) recent wel met universele Delphi OBD in de ECU weten te komen. Heb ook geen idee hoe de longterm fuel bij een BMW is opgebouwd. Bij mijn andere auto heb ik er namelijk 3. Idle, lower load en upper load. Met originele software van die auto kan ik ze alle drie uitlezen. Met de universele software krijg ik een van de drie.
Als de auto netjes is onderhouden, niet al te veel km's heeft gedraaid er technisch geen gekke dingen spelen verwacht ik overigens geen gekke dingen.
Om voorbeeld van gekke dingen te noemen. Bij volle turbo druk (> 0,7 bar) had ik bij mijn andere auto last van veel te rijk lopen. Dat resulteerde in een bijgestelde LTFT naar beneden. Want motor liep te rijk. Nu is dat een bijna 20 jaar oude auto die veel op vacuüm wordt geregeld. Ik heb sterk de idee dat dat bij de BMW's met nieuwe motoren veelal meer elektronisch is geregeld. Ook lekke intercooler / slangen leveren dit soort ongein op. Probleem speelt vaak bij wat oudere auto's / auto's met hogere km standen.
Geen garantie bij nieuwere auto's of het lukt met software uit 2014. Maar is altijd te proberen.
Als de auto netjes is onderhouden, niet al te veel km's heeft gedraaid er technisch geen gekke dingen spelen verwacht ik overigens geen gekke dingen.
Om voorbeeld van gekke dingen te noemen. Bij volle turbo druk (> 0,7 bar) had ik bij mijn andere auto last van veel te rijk lopen. Dat resulteerde in een bijgestelde LTFT naar beneden. Want motor liep te rijk. Nu is dat een bijna 20 jaar oude auto die veel op vacuüm wordt geregeld. Ik heb sterk de idee dat dat bij de BMW's met nieuwe motoren veelal meer elektronisch is geregeld. Ook lekke intercooler / slangen leveren dit soort ongein op. Probleem speelt vaak bij wat oudere auto's / auto's met hogere km standen.
Geen garantie bij nieuwere auto's of het lukt met software uit 2014. Maar is altijd te proberen.