12-26-2020, 03:24 PM
Als je maar lang genoeg rijdt met een auto op LPG is het inruil probleem geen probleem meer.
Er zijn ook landen waar LPG de belangrijkste brandstof is, tot zelfs verplicht voor bepaalde categorieën voertuigen. En niet zonder reden.
Gisteren toevallig eens gekeken wat +/- 7 jaar LPG rijden oplevert t.o.v. rijden op benzine (23000 per jaar). Dan kom ik uit op +/- 6000 netto bespaard. Tegen die tijd zijn er maar weinig dealers die mijn dan 9 jaar oude BMW nog willen inruilen met krap 200.000 op de teller. Ergo, afschrijving wordt een andere rekensom (er zijn altijd liefhebbers voor een goed rijdende auto op LPG). Niets mis mee weten de liefhebbers.
Dan is die 6000 EUR mooi meegenomen. En de extra waardedaling? Zal weinig meer van te merken zijn. Zeker als het een LPG installatie van een goed merk is.
Er zijn ook landen waar LPG de belangrijkste brandstof is, tot zelfs verplicht voor bepaalde categorieën voertuigen. En niet zonder reden.
Gisteren toevallig eens gekeken wat +/- 7 jaar LPG rijden oplevert t.o.v. rijden op benzine (23000 per jaar). Dan kom ik uit op +/- 6000 netto bespaard. Tegen die tijd zijn er maar weinig dealers die mijn dan 9 jaar oude BMW nog willen inruilen met krap 200.000 op de teller. Ergo, afschrijving wordt een andere rekensom (er zijn altijd liefhebbers voor een goed rijdende auto op LPG). Niets mis mee weten de liefhebbers.
Dan is die 6000 EUR mooi meegenomen. En de extra waardedaling? Zal weinig meer van te merken zijn. Zeker als het een LPG installatie van een goed merk is.