12-18-2019, 12:10 PM
Zojuist een leuk filmpje over de gebruikte EVP-500 verdamper.
https://www.youtube.com/watch?v=oS5UXlT_XdU
Deze nieuwe verdamper van Prins is een elektronisch geregelde verdamper. En bij vollast is het prettig als de LPG druk zo constant mogelijk blijft. Inzakkende LPG druk betekent dat de injectietijden omhoog moeten. En hoe constanter de LPG druk, hoe makkelijker een auto op LPG ook bij vollast goed blijft functioneren.
Na dit filmpje gezien te hebben snap ik dat men bij Prins gekozen heeft voor deze verdamper i.p.v. een traditionele membraanverdamper. Het druk verschil wordt met een factor 4 gereduceerd tussen vollast & gas los.
https://www.youtube.com/watch?v=oS5UXlT_XdU
Deze nieuwe verdamper van Prins is een elektronisch geregelde verdamper. En bij vollast is het prettig als de LPG druk zo constant mogelijk blijft. Inzakkende LPG druk betekent dat de injectietijden omhoog moeten. En hoe constanter de LPG druk, hoe makkelijker een auto op LPG ook bij vollast goed blijft functioneren.
Na dit filmpje gezien te hebben snap ik dat men bij Prins gekozen heeft voor deze verdamper i.p.v. een traditionele membraanverdamper. Het druk verschil wordt met een factor 4 gereduceerd tussen vollast & gas los.