02-17-2022, 10:02 PM
(02-16-2022, 08:49 PM)@wesome schreef: Dank je wel voor de snelle reactie! Ik heb nu 3 exemplaren van de f21 in M uitvoering gezien met N13 motorisatie.
Wist je dat een 5 deurs duurder is bij de dealer dan een drie deurs? Bof ik toch…
BMW zal wel niet zonder reden de 3 drs bij de F40 er uit gedaan hebben. Meeste mensen willen een 5-drs. Wel zo handig als je heel soms nog passagiers mee neemt.
Mooi meegenomen dat de F21 goedkoper is dan de F20.
Bij N13 motoren schijnt het standaard onderstel achter wel een stabilisator te hebben. Mijn moeder had een 2013 F20 met standaard onderstel, die ik beduidend strakker vond veren / dempen dan de LCI2 F20 118i die ik rijd.
De stuurbekrachtiging bij N13 zal nog lekker hydraulisch zijn. Heeft een veel sterker stuurgevoel dan de electrische bekrachtiging in de latere modellen. Eenmaal gewend aan de elektrische....valt het allemaal wel mee. Maar als ik mocht kiezen....of een retrofit mocht doen dan zou ik mijn 118-3 cilindertje terug bouwen naar hydraulische stuurbekrachtiging.
Succes met de zoektocht. Retrofit M-sport interieur kun je ook nog als variant nemen. Dan blijft alleen over hifi + Navigatie professionall. Onderstel is relatief eenvoudig te upgrade. Ik heb destijds 10 EUR voor een setje originele M-sport veren (bijna nieuw) en ik meen 250 EUR voor een zgan gebruikte set Bilstein B8 dempers betaald afkomstig van een 4-serie....de bestuurder vond ze te stug. Ik snap er nog steeds niets van. Ik vind het een heerlijke setup.