BMW F20 forum - BMW F21 forum
ZIP tuning - Afdrukversie

+- BMW F20 forum - BMW F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum)
+-- Forum: BMW 1-serie - F20 / F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Forum: BMW Performance, tuning (F20 / F21) (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Topic: ZIP tuning (/showthread.php?tid=96)

Pagina's: 1 2 3 4


ZIP tuning - Patrick - 01-02-2018

[emoji106] ben benieuwd naar je ervaring bij BR


RE: ZIP tuning - Quinton995 - 01-02-2018

Ik ken die jongen van Orange tuning toevallig. Hij bied ook de mogelijkheid om te tunen op een testbank, hij gebruikt hiervoor de bank van The Motorsport Company in Waalwijk.
Ik ben aardig actief in het hele tuning wereldje, ik zou persoonlijk absoluut niet naar zip tuning gaan. Staan in dat wereldje toch een beetje bekend als de budget tuner.
Ik zou DVX in Antwerpen aanraden. Absolute professionals en leveren echt kwaliteit op maat. Er zijn echt maar weinig fatsoenlijke tuners.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk


RE: ZIP tuning - h3b - 01-02-2018

(01-02-2018, 06:13 PM)Patrick schreef: Het is die 2e in Den Bosch.

Die werkt aan huis midden in een woonwijk. Een vriend is daar ook geweest. Op de website staat dat ze een testbank (ter beschikking) hebben. Maar die staat dan wel op een heel andere locatie.

Ik ben ongeveer 2 jaar geleden met mijn X3 (DPF- en EGR-OFF plus tuning M47 motor) bij Erik (Orange chiptuning) geweest en was daar toch onder de indruk van de tuning  kennis die Erik heeft. Hij heeft inderdaad geen eigen garage en testbank maar heeft wel mogelijkheden om daar gebruik van te maken indien nodig. Zoals Quinton995 eigenlijk ook al aangeeft. Dus de mogelijkheden zijn er zeker.
Ik zie verder ook geen negatieve recensies, die ik bij andere tuning bedrijven zonder problemen wel kan vinden. Ik ben in principe dan ook van plan om mijn F20 bij orange chiptuning te laten tunen.

@Quinton995: Is er een reden, of meerdere redenen, om de tuning bij Orange chiptuning niet te doen


RE: ZIP tuning - BMW F20 - 01-02-2018

Ik bedoelde inderdaad de Orange in Den Bosch. Ik zou persoonlijk nooit een ecu tuning laten uitvoeren zonder testbank. De huidige waardes zijn erg belangrijk en een tuning op maat is zonder bank dan ook nooit mogelijk. Ieder blok is anders, ook al is de software geschreven voor de F20..


RE: ZIP tuning - JohnvdH - 01-18-2018

Gisteren dan eindelijk naar BR-Performance geweest ...... wat een verschil!
Origineel volgens fabrieksopgave 109 pk en 180 Nm.
Eerste test gaf aan dat hij 114 pk had en 185,9 Nm dus dat was al beter dan verwacht.
Na de stage 1 tuning: 186,4 pk en 279,3 Nm!

Nog niet veel gereden, maar wat een verschil!

[Afbeelding: 213j4h0.jpg]


RE: ZIP tuning - Pieterbmwf20118d - 01-18-2018

(01-18-2018, 08:28 PM)JohnvdH schreef: Gisteren dan eindelijk naar BR-Performance geweest ...... wat een verschil!
Origineel volgens fabrieksopgave 109 pk en 180 Nm.
Eerste test gaf aan dat hij 114 pk had en 185,9 Nm dus dat was al beter dan verwacht.
Na de stage 1 tuning: 186,4 pk en 279,3 Nm!

Nog niet veel gereden, maar wat een verschil!



Nice! ik ben zaterdag aan de beurt, hoe was de service daar? en kon je er een beetje bij blijven om te kijken?

gr pieter



RE: ZIP tuning - JohnvdH - 01-18-2018

(01-18-2018, 11:10 PM)Pieterbmwf20118d schreef: Nice! ik ben zaterdag aan de beurt, hoe was de service daar? en kon je er een beetje bij blijven om te kijken?

gr pieter

Ja super!
Het was mooi om te kijken, je kan meekijken naar de runs op de testbank.
Het duurt zeker 2 a 2,5 uur maar die tijd vliegt voorbij.
Super vriendelijke mensen en leggen alles haarfijn uit!

Groet John


ZIP tuning - Admin - 01-19-2018

Mooi resultaat John! [emoji106]


RE: ZIP tuning - h3b - 01-19-2018

Ziet er inderdaad mooi uit! Zo te zien met een 'veilige' marge qua PK's en NM's. Niets mis mee. -edit- Vergeleek het met de oudere N13 motor. Dit is een andere type en auto is van 2017.

Waar ik nu nog niet geheel achter ben is of de tuning door de diverse bedrijven nu alleen onder de SPORT of COMFORT knop komt te zitten of dat zowel ECO, COMFORT als SPORT worden aangepast.  Vaak zie je maar een grafiek met de standaard BMW vermogen en de stage1 tuning, soms zie ik ook bijvoorbeeld een grafiek met 4 tunings (daarmee dus  standaard BMW vermogen en vervolgens tuning op  ECO, COMFORT en SPORT).

@Pieter; Ik ben ook benieuwd naar jouw ervaring morgen.

-edit-
Zelf zou ik eigenlijk graag de volgende situatie zien:
De huidige settings van SPORT onder COMFORT programmeren, in geval van de 116i is dat dan +- 136PK.
De echte tuning onder SPORT laten zetten.


RE: ZIP tuning - Patrick - 01-19-2018

Mooie cijfers John! Is dit de 3 cilinder 1500cc?

@h3b

Tuning onder de knoppen is mogelijk, maar daar betaald je dan meer voor en waarom zou je dit precies willen? Mijn F20 heeft in iedere stand zijn volle vermogen beschikbaar. De gasresponse en schakelmomenten van de verschillende standen blijft ongewijzigd..