BMW F20 forum - BMW F21 forum
ZIP tuning - Afdrukversie

+- BMW F20 forum - BMW F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum)
+-- Forum: BMW 1-serie - F20 / F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Forum: BMW Performance, tuning (F20 / F21) (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Topic: ZIP tuning (/showthread.php?tid=96)

Pagina's: 1 2 3 4


ZIP tuning - JohnvdH - 12-30-2017

Iemand toevallig ervaring met ZIP tuning?
Ik ben van plan om volgende week mijn 116i te laten chippen ........
Vermogen van 109 pk naar 160 pk, en koppel van 180 Nm naar 270 Nm


RE: ZIP tuning - M140i - 12-30-2017

(12-30-2017, 02:04 PM)JohnvdH schreef: Iemand toevallig ervaring met ZIP tuning?
Ik ben van plan om volgende week mijn 116i te laten chippen ........
Vermogen van 109 pk naar 160 pk, en koppel van 180 Nm naar 270 Nm

Ja zeker, heb er al een auto of 5 laten onder handen laten nemen  Smile

Steeds zeer tevreden van geweest, mensen die weten waar ze mee bezig zijn en voor een faire prijs.

Voorbeeldje: ik ging er ooit langs met een 2dehands auto die ik toch wat vinniger wou. Na 15min rijden ze die terug buiten, de auto bleek al getuned. 0€ moeten betalen, geloof me er zouden er andere zijn die er snel wat aan geswitcht zouden hebben en kassa kassa.

Pieter-Jan, zaakvoerder van het filiaal in Evergem (België), is een top kerel !


RE: ZIP tuning - JohnvdH - 12-30-2017

(12-30-2017, 03:48 PM)M120i schreef:
(12-30-2017, 02:04 PM)JohnvdH schreef: Iemand toevallig ervaring met ZIP tuning?
Ik ben van plan om volgende week mijn 116i te laten chippen ........
Vermogen van 109 pk naar 160 pk, en koppel van 180 Nm naar 270 Nm

Ja zeker, heb er al een auto of 5 laten onder handen laten nemen  Smile

Steeds zeer tevreden van geweest, mensen die weten waar ze mee bezig zijn en voor een faire prijs.

Voorbeeldje: ik ging er ooit langs met een 2dehands auto die ik toch wat vinniger wou. Na 15min rijden ze die terug buiten, de auto bleek al getuned. 0€ moeten betalen, geloof me er zouden er andere zijn die er snel wat aan geswitcht zouden hebben en kassa kassa.

Pieter-Jan, zaakvoerder van het filiaal in Evergem (België), is een top kerel !

Oké bedankt voor je reactie.
Voor mij wordt het Boekel (N-Br) da's dichtbij Smile


RE: ZIP tuning - Patrick - 12-31-2017

Over de verschillende tuners zijn veel verschillende meningen Smile Je hebt een aantal bekende namen waar Zip ook onder valt. Ik ken de werkwijze van Zip tuning niet, maar ik zou wel een tuner kiezen die ook een testbank ter beschikking heeft.

Ik ben zelf bij Br-performance (Raamsdonksveer) geweest, deze staat goed aangeschreven voor het tunen van BMW's.
https://www.br-performance.be/nl-be/chiptuning/1-wagens/5-bmw/508-serie-1/7080-f2x-lci-2015/7081-116i/

Stappen bij BR:
- Stock run op de testbank
- ECU verwijderen
- Nieuwe software (map) op basis van gemeten waardes wordt herschreven
- Tweede run met nieuwe map
- Testrit op straat

Tijdens beide testrun's en de testrit hangt de BMW via OBD aan een computer om de waardes uit te lezen. Ze garanderen dat alles binnen veiligheidsnormen blijft.

- 5 jaar garantie op de herprogrammatie, nieuwe software bij ECU update door dealer, terug naar stock bij verkoop of garantieclaim bij BMW.
- Uitdraai van het gemeten vermogen (voor en na)

Ik ben zeer tevreden, maar ken ook negatieve verhalen over BR.. Zo heeft iedere tuner wel wat.


RE: ZIP tuning - M140i - 12-31-2017

(12-31-2017, 12:53 AM)Patrick schreef: Over de verschillende tuners zijn veel verschillende meningen Smile Je hebt een aantal bekende namen waar Zip ook onder valt. Ik ken de werkwijze van Zip tuning niet, maar ik zou wel een tuner kiezen die ook een testbank ter beschikking heeft.

Ik ben zelf bij Br-performance (Raamsdonksveer) geweest, deze staat goed aangeschreven voor het tunen van BMW's.
https://www.br-performance.be/nl-be/chiptuning/1-wagens/5-bmw/508-serie-1/7080-f2x-lci-2015/7081-116i/

Stappen bij BR:
- Stock run op de testbank
- ECU verwijderen
- Nieuwe software (map) op basis van gemeten waardes wordt herschreven
- Tweede run met nieuwe map
- Testrit op straat

Tijdens beide testrun's en de testrit hangt de BMW via OBD aan een computer om de waardes uit te lezen. Ze garanderen dat alles binnen veiligheidsnormen blijft.

- 5 jaar garantie op de herprogrammatie, nieuwe software bij ECU update door dealer, terug naar stock bij verkoop of garantieclaim bij BMW.
- Uitdraai van het gemeten vermogen (voor en na)

Ik ben zeer tevreden, maar ken ook negatieve verhalen over BR.. Zo heeft iedere tuner wel wat.

Bij ZIP hebben ze natuurlijk ook een testbank.

Er zijn idd negatieve en positieve verhalen van alle tuners.

Feit is als ik bij bepaalde tuners info en prijs vraag om een wagen te tunen, indertijd mijn X3, en je krijgt van ZIP en Heinz ongeveer dezelfde cijfers en van een andere (ik noem geen naam  Cool ) krijg je veel hogere waarden door waarvan nadien blijkt dat ze zich baseerden op een verkeerde motor dan stel ik me toch zeer GROTE vragen  Huh


RE: ZIP tuning - JohnvdH - 12-31-2017

(12-31-2017, 12:53 AM)Patrick schreef: Over de verschillende tuners zijn veel verschillende meningen Smile Je hebt een aantal bekende namen waar Zip ook onder valt. Ik ken de werkwijze van Zip tuning niet, maar ik zou wel een tuner kiezen die ook een testbank ter beschikking heeft.

Ik ben zelf bij Br-performance (Raamsdonksveer) geweest, deze staat goed aangeschreven voor het tunen van BMW's.
https://www.br-performance.be/nl-be/chiptuning/1-wagens/5-bmw/508-serie-1/7080-f2x-lci-2015/7081-116i/

Stappen bij BR:
- Stock run op de testbank
- ECU verwijderen
- Nieuwe software (map) op basis van gemeten waardes wordt herschreven
- Tweede run met nieuwe map
- Testrit op straat

Tijdens beide testrun's en de testrit hangt de BMW via OBD aan een computer om de waardes uit te lezen. Ze garanderen dat alles binnen veiligheidsnormen blijft.

- 5 jaar garantie op de herprogrammatie, nieuwe software bij ECU update door dealer, terug naar stock bij verkoop of garantieclaim bij BMW.
- Uitdraai van het gemeten vermogen (voor en na)

Ik ben zeer tevreden, maar ken ook negatieve verhalen over BR.. Zo heeft iedere tuner wel wat.
Bedankt! Duidelijk verhaal, da ga ik nog maar eens goed nadenken waar ik het laat doen .....
Zip tuning, BR-Performance of in Houten bij Automotive Performance (voorheen ZIP)


RE: ZIP tuning - BMW F20 - 12-31-2017

@M120i

Zo natuurlijk is een testbak niet. Orange Tuning bv. die laden gewoon standaard mapping in de ECU, waarbij voornamelijk de turbodruk flink wordt verhoogd. Komt geen testbank bij kijken. Op deze manier heb je grote kans op stukken. De exacte winst in vermogen is dan ook maar gissen.

@JohnvdH

Het is geen makkelijke keuze Wink kies in eerste instantie voor het bedrijf. De resultaten (vermogen) liggen niet ver van elkaar.


RE: ZIP tuning - h3b - 01-02-2018

(12-31-2017, 01:32 PM)BMW F20 schreef: Orange Tuning bv. die laden gewoon standaard mapping in de ECU, waarbij voornamelijk de turbodruk flink wordt verhoogd. Komt geen testbank bij kijken. Op deze manier heb je grote kans op stukken. De exacte winst in vermogen is dan ook maar gissen.
Over welke Orange Tuning heb je het hier?  Is dat Orange Tuning Duitsland of is dat Orange Chiptuning in Den Bosch?


ZIP tuning - Patrick - 01-02-2018

Het is die 2e in Den Bosch.

Die werkt aan huis midden in een woonwijk. Een vriend is daar ook geweest. Op de website staat dat ze een testbank (ter beschikking) hebben. Maar die staat dan wel op een heel andere locatie.


RE: ZIP tuning - JohnvdH - 01-02-2018

Het gaat BR-Performance in Raamsdonksveer worden.
Na veel Googelen lijkt me dat de beste keus.
Vandaag via de mail een mooi aanbod ontvangen van BR-Performance.
De andere reageren met een standaard mail die ook nog eens exact hetzelfde zijn!
Nu alleen nog 2 weekjes wachten ivm de drukte bij BR-Performance.

Bedankt voor jullie tips!