BMW F20 forum - BMW F21 forum
Stuurwissel met flippers - Afdrukversie

+- BMW F20 forum - BMW F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum)
+-- Forum: BMW 1-serie - F20 / F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Forum: BMW (F20 / F21) Styling (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=20)
+--- Topic: Stuurwissel met flippers (/showthread.php?tid=91)

Pagina's: 1 2


Stuurwissel met flippers - Sidewinder1970 - 12-28-2017

Vandaag mijn stuur gewisseld. Eerst met forumlid Patrick gemaild of hij ook een nieuw stuurwiel met flippers kan inleren. Dit was het geval. Er waren 2 mogelijkheden, plug en play of een ritje naar Patrick. 
Nadat ik op YouTube had gekeken, heb ik me vervolgens aan de operatie gewaagd. Accu losgekoppeld, en via de daartoe bestemde ingangen aan de achterzijde van het stuur de airbag uit het stuur gehaald. Drie stekkers losmaken. Met dop 16 de bout losdraaien. Stuur wisselen, zorg dat je de markeringen op de stuuras en 't stuurwiel uitlijnt. Bout en stekkers terugplaatsen. Airbag in het stuur drukken en accu (- pool) terug aansluiten. Contact aan en verassing...plug en play. In comfort stand en "D" kan je nog steeds op- en terugschakelen. Makkelijk bij het afremmen op de motor. In sport en sport+ is het echt leuk. Het selecteren naar een andere versnelling gaat ook echt snel. Er zit geen vertraging in. Al met al weer een happy beemer.


Stuurwissel met flippers - Patrick - 12-28-2017

Goede mod![emoji106] sport auto was dus toch actief [emoji6]


RE: Stuurwissel met flippers - Sidewinder1970 - 12-28-2017

Thanks, scheelt weer een ritje naar Noord Brabant hahahaha


Stuurwissel met flippers - F20 Rob - 12-28-2017

Leuke modificatie en altijd fijn als het in 1x werkt, flipperse [emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Stuurwissel met flippers - BMW F20 - 12-29-2017

Dat ziet er goed uit!


RE: Stuurwissel met flippers - Admin - 12-29-2017

thumbup netjes!


RE: Stuurwissel met flippers - M140i - 12-30-2017

Veel flipperplezier ! ;-)


RE: Stuurwissel met flippers - Sidewinder1970 - 12-30-2017

Een paar dagen verder en ik word steeds blijer met m'n flipper modificatie. Wat me opvalt is dat bij een inhaalactie, in comfort mode "D" stand, het "even" duurt om van trap 8 naar bv trap 4 te schakelen. Nu ik de flippers heb kan ik op voorhand de f20 al in het goede verzet zetten. Handmatig even snel terugschakelen en Bam daar gaat de f20 Big Grin . Na een aantal sec. schakeld de bak weer vanzelf terug van Manual naar Automaat. Echt een leuke aanrader voor de Beemers met een AT! Cool


RE: Stuurwissel met flippers - Patrick - 12-31-2017

Was het ook mogelijk om de flippers op het bestaande stuur te plaatsen? of mis je dan een uitsparing aan de achterkant? Ik vind het ook wel wat.. Maar ben nog geen goed geprijsde LCI stuur tegen gekomen. Alleen de flippers zullen niet zo duur zijn?


RE: Stuurwissel met flippers - Sidewinder1970 - 12-31-2017

Dat schijnt een hele klus te zijn Patrick. Passen en meten en Boren/dremelen, met de kans dat je je originele stuur verknalt. Ik weet niet wat flippers alleen kosten. Ik zou nog even verder zoeken en een compleet stuur op de kop tikken.