BMW F20 forum - BMW F21 forum
Service historie - digitaal onderhoudsboekje idrive - Afdrukversie

+- BMW F20 forum - BMW F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum)
+-- Forum: BMW 1-serie - F20 / F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Forum: BMW Coderen en programmeren (F20 / F21) (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=10)
+--- Topic: Service historie - digitaal onderhoudsboekje idrive (/showthread.php?tid=72)

Pagina's: 1 2 3


Service historie - digitaal onderhoudsboekje idrive - Patrick - 11-05-2017

Na heel wat vloeken is het mij eindelijk gelukt om het service historie menu te activeren en uitgevoerde onderhoudsbeurten weg te schrijven in idrive. Dit was een groot gemis mede omdat ik geen papieren onderhoudsboekje bij mijn F20 heb gekregen. Uiteraard heb ik wel de bijbehorende facturen!

Het is mogelijk in de NBT en CIC ! 

[Afbeelding: YwzXMNI.jpg]

[Afbeelding: HMmWG4A.jpg]

[Afbeelding: A32hZjf.jpg]


Service historie - digitaal onderhoudsboekje idrive - Quinton995 - 11-05-2017

Is dit niet standaard dan? Mijn f21 had dit namelijk al toen ik hem kocht.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk


RE: Service historie - digitaal onderhoudsboekje idrive - Patrick - 11-05-2017

Bij de een is het wel geactiveerd en bij de ander niet. De dealer zou dit moeten doen na het eerste onderhoud, wat niet altijd gebeurd. Ik ben kort na aanschaf van mijn F20 naar de dealer geweest met de vraag of ze dit menu alsnog konden activeren. Kreeg daar te horen dat het niet mogelijk was... ook een papieren variant konden ze niet naleveren [emoji85][emoji849]

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


RE: Service historie - digitaal onderhoudsboekje idrive - BMW F20 - 11-06-2017

Goed bezig! Geweldig ook dat de dealer het zelf niet "kan" of zich er gewoon niet aan wil wagen..


RE: Service historie - digitaal onderhoudsboekje idrive - dannyvdberg - 11-08-2017

Ik ben wel benieuwd hoe je dit gedaan hebt, mag ik vragen hoe je dit gelukt is?


RE: Service historie - digitaal onderhoudsboekje idrive - Patrick - 11-09-2017

Ik heb je een PB verstuurd [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


RE: Service historie - digitaal onderhoudsboekje idrive - Gijs - 12-24-2017

(11-09-2017, 02:56 AM)Patrick schreef: Ik heb je een PB verstuurd [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Zou je mij ook inzicht willen geven hoe dit te doen?
Fijne kerst ?


Service historie - digitaal onderhoudsboekje idrive - Patrick - 12-24-2017

@Gijs

Ben je bekend met het coderen en de verschillende programma's? Esys, Ista en Ediabas?


RE: Service historie - digitaal onderhoudsboekje idrive - Gijs - 12-27-2017

(12-24-2017, 07:19 PM)Patrick schreef: @Gijs

Ben je bekend met het coderen en de verschillende programma's? Esys, Ista en Ediabas?
@ Patrick, nee niet mee bekend. Mijn zwager waarschijnlijk wel. Hij doet het onderhoud aan mijn M135i.


Service historie - digitaal onderhoudsboekje idrive - Patrick - 12-27-2017

@Gijs

Dan is het lastig om het e.e.a. duidelijk te maken. Er is enige kennis vereist om dit succesvol te coderen. Vraag het even na bij je zwager en stuur me daarna een PB [emoji4][emoji106]

Klinkt overigens goed.. M135i! Stel je even voor in het daarvoor bestemde gedeelte van dit forum. Of maak een "showroom" topic aan. Foto's doen het altijd goed[emoji6]