BMW F20 forum - BMW F21 forum
Hoi! vraag over motor aan- en afzetten BMW 1 (F20) handgeschakeld - Afdrukversie

+- BMW F20 forum - BMW F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum)
+-- Forum: Algemeen bmwf2x forum (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Forum: Stel jezelf voor (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=2)
+--- Topic: Hoi! vraag over motor aan- en afzetten BMW 1 (F20) handgeschakeld (/showthread.php?tid=526)



Hoi! vraag over motor aan- en afzetten BMW 1 (F20) handgeschakeld - Sjaan1403 - 05-05-2022

Hallo, 

Onlangs mijn eerste auto, een BMW 1 serie F20 (handgeschakeld) occasion aangeschaft. Superblij mee! 

Via de BMW Group alle handleiding etc gedownload. De beschrijving omtrent motor aan- en afzetten verward mij enigszins, wellicht dat iemand hier een helder antwoord heeft. 

Ik krijg bij het afzetten van de motor de melding: 'niet voldaan aan de voorwaarden voor het automatisch stoppen van de motor' in mijn dashboard te zien. De auto staat stil, ik zet de schakeling in N en vervolgens bedien ik de parkeerrem omhoog, laat de koppeling los en druk vervolgens de start/stop knop in waarop de motor uitschakelt. Desalniettemin krijg ik de foutmelding. 

In de BMW guide staat het volgende vermeld voor het afzetten vd motor (handgeschakelde versnellingsbak):
1. Bij stilstaand voertuig start/stop knop indrukken 
2. Eerste of achteruitversnelling inschakelen
3. Parkeerrem bedienen

Ik begrijp niet waarom je de auto in 1 of R moet schakelen terwijl je wilt parkeren en afsluiten. Dat zou N moeten zijn? 

Ik begrijp ook dat het rempedaal ingedrukt moet worden om de motor te starten. Vaak trap ik de koppeling in en druk daarna meteen op de start/stop knop. 

Alvast dank,


RE: Hoi! vraag over motor aan- en afzetten BMW 1 (F20) handgeschakeld - @wesome - 05-09-2022

(05-05-2022, 09:18 PM)Sjaan1403 schreef: Hallo, 

Onlangs mijn eerste auto, een BMW 1 serie F20 (handgeschakeld) occasion aangeschaft. Superblij mee! 

Via de BMW Group alle handleiding etc gedownload. De beschrijving omtrent motor aan- en afzetten verward mij enigszins, wellicht dat iemand hier een helder antwoord heeft. 

Ik krijg bij het afzetten van de motor de melding: 'niet voldaan aan de voorwaarden voor het automatisch stoppen van de motor' in mijn dashboard te zien. De auto staat stil, ik zet de schakeling in N en vervolgens bedien ik de parkeerrem omhoog, laat de koppeling los en druk vervolgens de start/stop knop in waarop de motor uitschakelt. Desalniettemin krijg ik de foutmelding. 

In de BMW guide staat het volgende vermeld voor het afzetten vd motor (handgeschakelde versnellingsbak):
1. Bij stilstaand voertuig start/stop knop indrukken 
2. Eerste of achteruitversnelling inschakelen
3. Parkeerrem bedienen

Ik begrijp niet waarom je de auto in 1 of R moet schakelen terwijl je wilt parkeren en afsluiten. Dat zou N moeten zijn? 

Ik begrijp ook dat het rempedaal ingedrukt moet worden om de motor te starten. Vaak trap ik de koppeling in en druk daarna meteen op de start/stop knop. 

Alvast dank,

hallo Sjaan,

ik heb ook pas een F21 aangeschaft, handbak en voor mij nieuw. ik heb deze "procedure" nooit gelezen. Ik ken de melding van jou dan ook niet. Het lijkt wel of dit de procedure van een automaat is. Misschien dat de coderingsexperts iets boven water krijgen van deze foutmelding?
Verder veel plezier met je nieuwe aanwinst.


RE: Hoi! vraag over motor aan- en afzetten BMW 1 (F20) handgeschakeld - xaviyer - 02-29-2024

коро284ReprCHAPBillRothPatrГрачFeelWendСодеРаззКореAndrCordГолоR531АстаPoppземлWildSlauTefa
AMBATescСодеперемаршпослФагрVIIICubeрабоDeadSoftHopkЮнацЗайцпервFranHarrКазатексИтал1962Нови
LineTraiPhilредаКрасJavaЕремязыкFedeКругKareSelaRogeотдеXeroтелеELEGСказРудиKaurопубSieLAndr
CaveDimaELEGCircщеткMarcTimeRajaworrЧереZoneMiyoCalvКункOpenJoseнемесовеЗакаAlexтрудрубесобы
ShutZoneПлугшколКрауZone3200ZoneZoneкараZoneZoneZoneZoneZoneфианZoneZoneZoneZoneChetZoneZone
ZoneхороукраLS-9SeleMagiInboWadeBookHanaязыкНР-6C267Bill3601РоссПетр9051FIGHобраклейэндоTran
МакскрасгубкрабопласгубкwwwrDarkWindсклаLittTefaJetFSoftA141ЛитРOperЛитРЛитРStoeСобоЛитРЛитР
ЛитРHensЩукиЛВДоJuveЩукаВласКрапВолкБулаWelcРомаИвчеExitинстPaulPhilподгКоннКиянJere(ВедКурд
Арие1990переHansфиниBookЛеднPaulШварОКапМаркЕлисэкзаKeviГлазРозеTotaКараРыбнкласИванLS-9LS-9
LS-9ПушкГариФормKrafRockвозрMicrЗениЧукоЗотоСодеМахрtuchkasДубртопо