BMW F20 forum - BMW F21 forum
FM stoort - Afdrukversie

+- BMW F20 forum - BMW F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum)
+-- Forum: BMW 1-serie - F20 / F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Forum: BMW iDrive en navigatie ( F20 / F21 ) (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=21)
+--- Topic: FM stoort (/showthread.php?tid=373)

Pagina's: 1 2


FM stoort - Willemf20 - 01-13-2020

Er is erg veel over geen geschreven online maar niemand schijnt het echt opgelost te hebben. Hoe is jullie ervaring met het ontvangst van FM radio? Of hoe hebben jullie dit verbeterd ?



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


FM stoort - Patrick - 01-13-2020

Ik heb daar eigenlijk geen last van? Niet storend in ieder geval. Hoe slecht is die van jou dan?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk


FM stoort - Willemf20 - 01-14-2020

Eigenlijk altijd wel aanwezig. Meestal is er op de achtergrond iets van ruis te horen. Alsof hij net niet lekker op de zender staat. Soms is de ruis zo erg dat ik van zender wissel. Het verschilt per zender (niet altijd dezelfde). Als Qmusic ontzettend ruist kan het zijn dat SlamFM het wel goed doet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


RE: FM stoort - h3b - 01-14-2020

Nog nooit problemen gehad met het radio ontvangst in m'n F20. Dus jouw probleem herken ik totaal niet. Neemt niet weg dat jij wel problemen ervaart.
Ik zie in je voorsteltopic dat je ook een telefoonlader hebt op je 12V aansluiting hebt. Is het toevallig altijd als je de telefoon aan een lader hebt hangen? Combinatie geval? Trek de lader er eens uit en kijk of het dan nog optreedt.


RE: FM stoort - BMW118iED - 01-14-2020

Maakt bmw gebruik van Diversity antenne? Misschien is er een van de antenne versterkers niet goed meer. Misschien levert uitlezen meer informatie op. Storing kan natuurlijk ook het geval zijn.

Overigens over enkele jaren is het over met FM radio misschien een moment om uit te zoeken hoe je kunt upgraden naar DAB+ radio.


FM stoort - Willemf20 - 01-14-2020

(01-14-2020, 11:52 AM)h3b schreef: Nog nooit problemen gehad met het radio ontvangst in m'n F20. Dus jouw probleem herken ik totaal niet. Neemt niet weg dat jij wel problemen ervaart.
Ik zie in je voorsteltopic dat je ook een telefoonlader hebt op je 12V aansluiting hebt. Is het toevallig altijd als je de telefoon aan een lader hebt hangen? Combinatie geval? Trek de lader er eens uit en kijk of het dan nog optreedt.


Vandaag geprobeerd... ik trek de stekker eruit en alle ruis verdwijnt! Bedankt voor de simpele oplossing


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


FM stoort - Patrick - 01-14-2020

Scherp h3b! [emoji108]

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk


RE: FM stoort - h3b - 01-15-2020

Soms kan het zo simpel zijn. Mooi dat het is opgelost.

Dan maar op zoek naar een 12v lader die niet stoort, die zijn er gelukkig wel ;-)  Heb alleen geen advies welke je zou moeten hebben.


RE: FM stoort - MacPassenger - 01-17-2020

Hey dat had ik ook? en had dit ook al gedeeld in dit forum ? blij dat het is opgelost.


RE: FM stoort - Mikitje - 02-08-2020

Iemand die me eventueel wat wegwijs kan maken voordab retrofit ? Na radioretrofitis de radio fm een totale ramp ..
Grtz