BMW F20 forum - BMW F21 forum
Even voorstellen - Afdrukversie

+- BMW F20 forum - BMW F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum)
+-- Forum: Algemeen bmwf2x forum (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Forum: Stel jezelf voor (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=2)
+--- Topic: Even voorstellen (/showthread.php?tid=364)

Pagina's: 1 2


Even voorstellen - Blaueeinser - 11-26-2019

Beste forumleden,

Sinds een maandje ben in de trotse bezitter van een mooie BMW. Ik ben er lang naar op zoek geweest naar de auto die aan (bijna) alle wensen voldeed. Het was een lange zoektocht maar ik heb hem uiteindelijk. Het is een F20 118i automaat uit 2016 met het M-sport pakket en HE in de mooiste kleur Estoril Blau. Verder heeft de auto lederen Dakota bekleding, zwart hoogglans afwerking, navigatie professional, parkeer assistent, Hifi upgrade en verwarmde stoelen en stuurwiel.

De auto rijdt fantastisch en ik geniet er veel van. Wel vind ik een aantal dingen opvallen aan de auto. 
- Zo vind ik het raar dat de mistlampen wel meesturen in de bochten, maar niet LED zijn, net zoals het knipperlicht achter...
- Ook vind ik dat de koplampen vrij laag staan afgesteld, maar ik kan ze niet zelf in hoogte stellen.
- Daarnaast zou ik graag de verlichting van het instrumentarium in het donker ook in het wit willen i.p.v. oranje. 
- Ook krijg ik met geen mogelijkheid de Spotify app aan de praat via mijn android 10 telefoon en ConnectedApp.. Vraag staat (inmiddels al een maand) uit bij BMW
- Mijn navigatiesysteem zegt dat ik een automatische kaartupdate heb van BE, LU, NL (2019-1) maar verder heb ik Road Map Europe EVO 2018-1 ?????

Ik hoop hier op het forum eea te leren en te kijken of er nog interessante opties zijn te veranderen in de auto. Zelf heb ik ook nog de wens om de nieren volledig zwart te maken of nieuwe nieren te kopen.



Omdat een plaatje meer zegt:

[Afbeelding: 5ddd37feea2e0-BMW_voorkant_bewerkt.jpg]


RE: Even voorstellen - LukeF20 - 11-26-2019

Hele nette wagen!
-LED knipperlichten en mistlampjes zijn prima te retrofitten, ook zonder foutcodes. Zie ook DIY forumdeel.
-Afstelling koplampen gebeurt automatisch, kan alleen met halogeen zelf bijgesteld worden.
-Instrumentarium is eventueel ook in het donker wit te coderen, maar dan kent ook je navigatie volgens mij niet meer onderscheid in dag/nachtstand... Ik ben zelf juist fan van het oranje, maar anders zou dat een optie voor je zijn.

Rest durf ik ik geen antwoord op te geven, zo nieuw is die van mij niet ;-)


Even voorstellen - Patrick - 11-26-2019

Welkom, mooie LCI! [emoji106]

Aanvullend op wat al gezegd is:

- Bochtverlichting met de mistlampen heb ik nog nooit af fabriek op een 1serie gezien. Dit is achteraf wel te coderen. Vermoedelijk is dit door de vorige eigenaar gedaan? Mistlampen zijn te vervangen voor H8 LED, goedkope Ali lampjes zijn prima. Geven wel een foutmelding, maar ook dat is zonder fouten te coderen, halogeen -> LED.

- De meest recente navigatie versie voor het EVO systeem is versie 2019-3. Je hebt een FSC (activatiecode) nodig om de update te (laten) uitvoeren. Dit is een volledige Europa dekking.

- BMW apps werkt alleen op een aantal geselecteerde apps. Maar Spotify zou geen probleem moeten zijn. Er is wel een groot verschil tussen Apple/Android, in het nadeel van Android. Je hebt deze optie wel?? 6NR "apps" in je optielijst.

- Afhankelijk van je iDrive versie id5/6? Is Apple Carplay / Android Screen mirroring ook mogelijk.



Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk


RE: Even voorstellen - Blaueeinser - 11-27-2019

Bedankt voor jullie berichten! Hoe kan ik erachter komen welke opties er al geactiveerd zijn vis coderen? En ik kan dus storingsleds erin zetten en dan de fout eruit coderen begrijp ik?

Ik heb verder wel het idee dat de vorige eigenaar ook al eea heeft gecodeerd. Zo gaan de lampjes in handgrepen branden als de auto in R staat, staat start stop op memory en is video in motion al te gebruiken.

@Patrick hoe kom ik erachter welke versie idrive ik heb? Wat betreft de apps zie ik dit staan op mdecoder. Ik kan wel connected app gebruiken in de auto en ook de kalender. Volgens de app zou Spotify ook bij mij moeten werken. Ik heb deze opties:

S609A Navigatiesysteem Professional
S676A Hifi Luidsprekersysteem
S698A AreaCode 2 Voor Dvd
S6ACA INTELLIGENTER NOTRUF
S6AEA TELEDIENSTEN
S6AKA AANGESLOTEN DRIVE-SERVICES
S6APA AFSTANDSDIENSTEN
S6NSA KOMFORTTELEFONIE MIT ERW SMARTPHON
S6WAA INSTRUMENTENKOMBI M ERW UMF

Als ik jullie zo hoor heb ik nog een hoop te leren en te coderen! Ik zal eens kijken waar ik dat kan doen en of het betaalbaar is. Bedankt alvast!

Edit:
Ik denk dat ik NBT id4 heb.


RE: Even voorstellen - Haldon - 11-27-2019

Mooi hoor, welkom!


Even voorstellen - Patrick - 11-27-2019

Onderaan de pagina zie je de verschillende idrive versies:

http://fsc.bimmercoderen.nl/vrijschakelcode-bmw-mini-prijzen/

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk


RE: Even voorstellen - Blaueeinser - 11-30-2019

(11-27-2019, 11:22 PM)Patrick schreef: Onderaan de pagina zie je de verschillende idrive versies:

http://fsc.bimmercoderen.nl/vrijschakelcode-bmw-mini-prijzen/

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Ja dat dacht ik al. Ik heb een ID4. Die vrijschakelcodes zijn exclusief de kaarten begrijp ik?


Even voorstellen - Patrick - 12-01-2019

Klopt.

Je hebt een "tussenmodel" het id4 menu met de nieuwe (evo) headunit/kaarten. Carplay is dan helaas niet mogelijk. Deze combinatie is ongeveer een jaar uitgeleverd 2015-2016. Daarna vrij snel opgevolgd door EVO id5/6.

De prijzen zijn inderdaad voor de FSC code. De kaarten kunnen tegen meerprijs bijgeleverd worden.

Kijk voor de codeer mogelijkheden eens op http://www.bimmercoderen.nl


Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk


RE: Even voorstellen - BMW118iED - 12-01-2019

Mooie auto, veel plezier er mee.

De auto heeft zo te zien eigenlijk alle opties al aan boord. Je kaarten kun je downloaden als je een abonnement hebt wat geldig is via BMW tooltje daarvoor. Als je abonnement verlopen is, moet je andere optie verzinnen.


Even voorstellen - Aram - 12-13-2019

Nice!!


Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 4X met Tapatalk