BMW F20 forum - BMW F21 forum
Aandrijving foutmelding. - Afdrukversie

+- BMW F20 forum - BMW F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum)
+-- Forum: BMW 1-serie - F20 / F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Forum: BMW F2x (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Topic: Aandrijving foutmelding. (/showthread.php?tid=339)

Pagina's: 1 2


Aandrijving foutmelding. - Esprit.G.V - 07-15-2019

Om het forum wat body te geven zal ik hier mijn ervaring van vanmorgen delen.

Vanmorgen toen ik naar mijn werk reed, en een rotonde verliet, schoot de F21 in foutmelding en begon hevig te trillen.
De boordcomputer gaf aan dat volvermogen niet mogelijk was en dat er zachtjes gereden moest worden.

De F21 klinkt nu ook als een brommobiel (loopt mss op 3 cilinders) en schudt hevig.
BMW service gebeld, welke direct aan de slag zijn gegaan. De dealer heeft nu mijn auto opgehaald en een mini als vervang wagen neer gezet. Men gaat kijken of de auto vandaag nog gerepareerd kan worden.

Wordt vervolgd.


Aandrijving foutmelding. - Patrick - 07-15-2019

Dat klinkt niet goed! Al enig idee wat het kan zijn?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk


RE: Aandrijving foutmelding. - Esprit.G.V - 07-16-2019

Vanmorgen bericht gekregen van de dealer dat ik missfire's heb op de achterste cilinder.
De bobine zal vervangen worden en daarmee zal het euvel opgelost moeten zijn.


RE: Aandrijving foutmelding. - MacPassenger - 07-16-2019

Interessant, hou ons maar even op de hoogte, als de auto van mij op 3 cilinders loopt dan maak ik me geen zorgen ?, wat zijn de gegevens van de auto eigenlijk.


RE: Aandrijving foutmelding. - Esprit.G.V - 07-16-2019

Ik heb mijn auto net weer mogen ontvangen. De achterste bobine is vervangen , na een kleine test ronde lijkt het probleem weg te zijn.
Gelukkig is dit ruim binnen de garantie termijn gebeurd.

Welke gegevens wil je hebben MacPassenger?


RE: Aandrijving foutmelding. - MacPassenger - 07-16-2019

Ik had inmiddels al even gespiekt naar je mooie Bimmer, welke bouwjaar dat kon ik niet zo gauw vinden.


RE: Aandrijving foutmelding. - BMW118iED - 07-16-2019

Bobines die verslijten lijkt zo is mijn ervaring ook te maken te kunnen hebben met long life bougies, te lang door rijden met te oude bobines, om de onderhoudskosten gedurende de eerste 100.000 km laag te houden.

BMW hanteert dacht ik een termijn van 60000 km voor de relatief dure bougies (3 cilinder B38, 4 cilinder B48). Ik neig zelf naar verkorten van dit interval, zeker als de motor vaak in wat drukker verkeer wordt gebruikt.

Heb bij mijn oudere auto van bijna 23 jaar al 2 keer meegemaakt dat de bobine er mee ophield (250 EUR per bobine). Wil je eigenlijk niet ervaren als de kaarsjes zelf 3 EUR per stuk kosten. Hoe meer versleten een bougie, hoe zwaarder de bobine het krijgt om een vonk te produceren. En dat is niet goed voor de levensduur van de bobines.


RE: Aandrijving foutmelding. - Esprit.G.V - 03-18-2020

Nu, nog geen jaar verder weer het zelfde. BMW zal straks weer opgehaald worden door de dealer. Zelfde storing en zelfde problemen. Ik verwacht dus weer de bobine. Vind ik persoonlijk zeer snel! Gezien ik nog niet eens 10k km heb gereden in nog geen jaar tijd.

Waar ik me meer zorgen om maak, de garantie vervalt in Juli. Ik heb persoonlijk geen zin om elke 3 kwart jaar de bobine te gaan betalen....


RE: Aandrijving foutmelding. - Haldon - 03-18-2020

Appart, maar een bobine vervangen is 1 minuut werk.


RE: Aandrijving foutmelding. - Esprit.G.V - 03-18-2020

Vervangen is inderdaad zo gebeurd. Maar de aanschaf van de bobine a €250,- daar val ik een beetje over.
Hopelijk doet de dealer een uitgebreider onderzoek dan enkel vervangen.