BMW F20 forum - BMW F21 forum
Nieuwe 1 serie, de F40 - Afdrukversie

+- BMW F20 forum - BMW F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum)
+-- Forum: Algemeen bmwf2x forum (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Forum: Off-topic (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Topic: Nieuwe 1 serie, de F40 (/showthread.php?tid=338)

Pagina's: 1 2


Nieuwe 1 serie, de F40 - BMW118iED - 07-12-2019

Zojuist eens de prijslijst van de nieuwe F40 doorgebladerd.

Lijkt BMW zich toch wel aan z'n belofte gehouden te hebben.

Luxery line, high executive edition, media pack, parking pack, en nog wat kleine toevoetgingen op een 118iA in de kleur Glaciersilber kom je niet veel hoger uit dan een 2018 urban line met dezelfde uitrusting.

Enige wat de nieuwe F40 serie onderscheidt is dat ze automatisch SLI (verkeersborden herkenning) hebben, wat bij een F20 nog optioneel was. Vast nog wel meer verschillen, los van fwd vs rwd. Maar prijstechnisch valt ie me mee t.o.v. de prijzen in Duitsland.

Zou ik mijn F20 omruilen? Denk het niet, zoals wel vaker met uitloop modellen, ze zitten redelijk vol met voorzieningen die ook op het volgende model komen te zitten. Dus denk dat zo'n F20 met de RWD concept heel concurrerend is tov. de nieuwe F40. Ben dan ook benieuwd naar de prijzen van jonge gebruikte exemplaren van de f2x serie. Ik vind dat vooral de benzine variant uit 2018 / 2019 erg stabiel in prijs blijft.


RE: Nieuwe 1 serie, de F40 - Esprit.G.V - 07-15-2019

Wat ik mij af vraag, ik geloof dat je nu enkel nog voorwiel aandrijving hebt of 4 vierwielaandrijving niet?
Opzich vind ik het een mooi model geworden.


RE: Nieuwe 1 serie, de F40 - BMW118iED - 07-15-2019

Top model heeft ook vierwielaandrijving. Maar motor ligt natuurlijk in de breedte i.p.v. de lenge. Dacht dat ze gebruik maken bij het M135i model van een Aisin 8 traps traditionele automaat. De 118i heeft een Getrag dubbele koppeling bak.Qua aandrijflijn lijkt me alleen al de nieuwe 3 serie met ZF transmissies in het voordeel.


RE: Nieuwe 1 serie, de F40 - Veloce - 10-01-2019

Klopt 4 wielaandrijving.....
[Afbeelding: vr3k6y1xpgpf.jpg]


RE: Nieuwe 1 serie, de F40 - BMW118iED - 10-04-2019

En hoe rijdt dat nu? Zo'n M135i? Blijf toch mijn bedenkingen houden bij de keuze van FWD i.c.m. de Aisin bak. Bij FWD is Aisin momenteel het enige alternatief. ZF heeft ook een FWD bak, maar die blinkt (nog) niet uit in betrouwbaarheid.

Dus ben wel benieuwd naar een rijverslag van deze mooie zwarte M135i.


Nieuwe 1 serie, de F40 - Patrick - 10-05-2019

En niet te vergeten de uitgeknepen 2.0 4cyl met 300pk i.p.v. de 3.0 6cyl van de F20. Dat zal ook wat doen met de rijbeleving? Ik ben ook heel benieuwd. Alls bij elkaar ben ik bang dat het geen upgrade is.. Staat deze M135i op je eigen oprit? Ik heb hem ook in real life mogen bewonderen bij de dealer. Een m135i in mineral grey. Zag er best goed uit. Een stuk beter dan op de foto's.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk


RE: Nieuwe 1 serie, de F40 - Veloce - 10-05-2019

Het rijdt geweldig, zowel het sturen als de snelheidsbeleving is groots. Het laatste vanwege het geluid als je wat meer gas geeft. Natuurlijk geen zescilindergeluid maar wel heel fraai en verslavend! Hij is ook heerlijk rustig binnen toz van mijn eigen 120i die op Bridgestone's runflats staat. Op de 135 liggen Conti premium contact 6 banden, die heerlijk stil zijn,bovendien zal de geluidsisolatie weer wat beter zijn.
Natuurlijk heeft hij een automatische bak net zoals in mn 120i...ik wil nooit meer iets anders!!
Het interieur is eveneens prachtig al vind ik het dashbord wel wennen, het is namelijk nogal druk tov de F20.
De prijs......75K zoals ik hem heb gereden.

Ja het is mijn oprit.



[Afbeelding: iv8bn278mvc.jpg]


RE: Nieuwe 1 serie, de F40 - BMW118iED - 10-09-2019

Heeft waarschijnlijk bij de F20 toch zin om te kijken naar extra isolatie. Ook minder lawaaierige banden dan de naar mijn mening ook luidruchtige Bridgestones zal de rest moeten doen. Ik vind de banden goed qua grip, maar lijken steeds meer lawaai te maken naarmate ze minder profiel hebben.

Is het verschil in aandrijving te voelen t.o.v. de F20? Hoor sommige journalisten spreken over duwen vs trekken. Ik ben nog steeds erg tevreden met de F20 uit 2018. Mooie complete auto, met alle moderne snufjes die je van een moderne auto verwacht.


RE: Nieuwe 1 serie, de F40 - BMW118iED - 10-11-2019

Zag vandaag in Rijswijk een soortgelijke M135i in de kleur zwart richting BMW Nederland gaan. Zeker deze leuke uitvoering ziet er goed uit, en moest goed kijken of het nu een 3 serie touring of de 1 serie was. Blijft een echte BMW om te zien.


RE: Nieuwe 1 serie, de F40 - LukeF20 - 10-20-2019

Heb vandaag met verschillende F40's gereden.
NobraCars had een evenement op/bij het circuit van Venray.

Ik zal jullie daarvan een kleine review geven ;-)...
M135i
Begonnen met een rondje in de M135i, op het circuit. Het circuit zelf is echt een Mickey Mouse baantje, dus ik vind het lastig om er goed over te oordelen. Zeker gezien ik er totaal nog geen 2 kilometer mee gereden heb.
Leuke auto, op zich fraai interieur (wel even wennen), en rijdt helemaal niet gek. Het was behoorlijk nat, en het voordeel van xDrive merkte je natuurlijk wel. Torque steering was wel enigszins aanwezig. De automaat (géén ZF) deed het daar niet heel gek, maar je voelde wel dat het niet die ZF was...
Geluid is een beetje gekunsteld en 4-cilinder natuurlijk... Met een soort DSG-farts bijna. Vergeleken met een M140i waarmee ik ooit gereden heb, maakte de auto minder indruk. Ik had absoluut niet die wow-factor, die je wel hebt bij een F20 met 6-cilinder en RWD. Ik denk dat de F40 M135i breder inzetbaar is, en wat minder listig is, maar qua beleving kon die voor mij niet tippen aan de F20 M140i (of M135i)

120d
Daarna ook nog even een kort rondje gedaan op circuit met de 120d. Die stond er bij als M Sport, dus het leek meer dan het eigenlijk was. Ook dat is een xDrive, en dat B47 blok wat erin hangt met 188 pk weet 'm dus ook goed van z'n plek te krijgen! Vergeleken met de M135i viel die zeker niet tegen, en kwam die toch goed mee op het circuit. Tuurlijk, rechtuit vlamde die M135i er vandoor, maar bochten deed deze ook erg prima!
Door het xDrive deed 'ie qua tractie eigenlijk niet onder voor de M135i. Als je diesel wilt rijden, zeker een interessante optie dus wat mij betreft. De 118d heeft hetzelfde blok en zal dus ongetwijfeld tot dezelfde aantal PK's (of meer) te tunen zijn als de 120d.

118i
Daarna hebben we op straat nog een goeie +/- 25 minuten gereden met een 118i. Het bekende 3-cilinder blok wat we al kennen uit de LCI F20 116i/118i en diverse Mini's (nu met 140 i.p.v. 136pk). Tja, het blijft een 3-cilinder, en dat hoor je wel. Maar toch, het dingetje maakt best wat toeren en maakte toch dat 'ie vrij vlot was, zeker in combinatie met (wederom) de automaat. Ook dit is geen ZF-bak, en ik vond 'm in Sport stand weer wat te gekunsteld schokkerig ("want in Sport moet je een duw in je rug krijgen", moeten ze gedacht hebben). Hij is duidelijk niet zo vlekkeloos als die ZF. Echt een gemis dat die niet meer in de F40's hangt wat mij betreft.
Verdere indruk: We hadden weer een M-sport uitvoering. O.a. de sportstoelen met geïntegreerde hoofdsteunen. Hele fijne stoelen! iDrive 7.0 en het HUD display zijn fijn en werken heel prettig. De digitale tellers kunnen me nog niet helemaal bekoren, maar dat die toerenteller tegen-de-klok-in draait, daar kon ik me niet super aan storen (zoals in vele andere reviews wel als vervelend wordt ervaren)... Ik vind het alleen erg donker ogen allemaal. De kaarten die die toont zijn heel donker. Maar, wel fijn opzich dat de kaart mooi midden in beeld staat. Leuke ambiënt verlichting verder.
Wij reden met Melbourne Rot kleurtje, en daardoor zag die er fraai uit. Datzelfde doet ook Misano blauw, maar in de andere kleuren vind ik 'm niet zo fraai. Storm Bay of Mineralgrau zijn voor deze auto niet de fraaiste kleuren als je het mij vraagt...
Enfin, FWD op de straat in een BMW, hoe bevalt dat? Tja, eigenlijk best goed... Daar klopt het eigenlijk best wel. Zeker met z'n 140pk voldoet FWD prima. Hier niet gek veel last van torque steering en voor dagelijks gebruik is de automaat echt wel prima (in Comfort stand doet 'ie z'n werk uitstekend). Je komt er vlot mee de bocht om, en op een comfortabele manier. Stuk stiller ook dan de F20 qua bandengeluid en windgeruis naar mijn idee. Ook fijn dat een groot panoramadak beschikbaar is (lekker veel licht binnen!).

Verdere indruk is dat de beenruimte achterin toch een stukje is toegenomen natuurlijk. Je zit er als volwassene aanmerkelijk beter achterin. Ook de kofferbak is lichtelijk gegroeid, maar is vooral wat prettiger (hoekiger) vormgegeven. Dubbele bodem kan heel makkelijk omhoog geklapt worden (tegen de achterbank) en blijft dan in die positie staan, kijk, dat is handig!


Al met al denk ik dat deze auto voor de gemiddelde koper een leuke wagen is, en zeker wat potentiële kopers bij BMW / BMW weg gaat kapen. De wagen is toch weer wat beter dagelijks inzetbaar en met vernieuwde iDrive weer een klap moderner... (Best grappig om tegen deze auto te roepen dat je het koud hebt: de verwarming en stoelverwarming worden gelijk omhoog geschroefd en je hebt binnen no-time een warme bips!).
Maar, mocht je een M135i/M140i van de vorige generatie overwegen en willen vergelijken met de F40... Dan zou ik het persoonlijk bij de F2x houden, want qua beleving is die absoluut niet te evenaren door de nieuwe F40... Ach, en in mijn F20 ben ik ook al vaak zat verre stukken gereden met 4 man, 1.80m+ met bagage, dus ook in die F20 is dat nog prima. Tel daar het geluid van de 6-cilinder en fun van RWD bij op, en dan is de keus wat mij betreft snel gemaakt :-)!