BMW F20 forum - BMW F21 forum
Geen vermogen - Afdrukversie

+- BMW F20 forum - BMW F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum)
+-- Forum: BMW 1-serie - F20 / F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Forum: BMW F2x (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Topic: Geen vermogen (/showthread.php?tid=323)

Pagina's: 1 2


RE: Geen vermogen - BMW118iED - 06-06-2019

Behalve dat er een kans bestaat dat vroeg of laat dit gemeten gaat worden (NOx meting).


RE: Geen vermogen - arjanschrieks - 06-19-2019

Afgelopen week terug naar de garage geweest om de EGR-klep af te laten blinden en uit de software te laten halen.
Echter is de combinatie met de motor (118d uit 2016) afblinden EGR en software niet mogelijk.... De software is niet beschikbaar voor mijn motor 'zonder EGR'

Nu een nieuwe afspraak gemaakt om de klep te vervangen. Zeer waarschijnlijk wordt de software van de motor dan ook gelijk geüpdatet.
De monteur/eigenaar schept wel vertrouwen en volgens mij weet hij wel waar hij mee bezig is, echter blijf ik het een vaag verhaal vinden.


RE: Geen vermogen - BMW118iED - 06-20-2019

"goed" om te lezen dat uitschakelen van de EGR geen optie meer is. Een moderne Diesel is in het algemeen veel gevoeliger voor storingen dan de oudere generatie diesel. Soortgelijk probleem speelt natuurlijk ook bij direct ingespoten motoren. Wat dat betreft wordt in toenemende mate de uitdaging hoe houd ik mijn motor schoon.

Waarom "goed" tussen aanhalingstekens? Een gedeelte van de NOx komt via de zuigerveren ook in de motorolie terecht met verzuring als gevolg. Uitschakelen van EGR dus echt wel nadelen heeft, en in theorie kan dat ook zijn het verkorten van de levensduur van de motor door een versnelde verzuring van de motorolie a.g.v. de toename van NOx uitstoot bij verbranding. Verder is NOx is sinds vorige week een groot politiek probleem (Programma aanpak stikstof), en mijn persoonlijke mening is dat dat helaas niet voor niets het geval is.

Oplossing is dus idd de EGR klep laten vervangen en kwalitatief goede Diesel tanken (Ultimate, Shell V-power) i.c.m. niet al te lange intervallen voor oliewissel. Heb zelf aantal jaar terug met een 2.0 DCI motor van Renault gereden waar ik aan de regeneratie intervallen merkte of ik goedkope of duurdere diesel had getankt. Dat interval tussen twee regeneraties werd namelijk langer naarmate ik vaker BP Ultimate diesel tankte. Daarnaast liep de motor ook rustiger op ietwat duurdere Diesel. Wat niet in je roetfilter terecht komt, komt dus ook niet in je motor terecht. En zo hoop je dat op termijn met de juiste uitstoot de motor ook gewoon blijft functioneren. En als dat ook nog eens met een lage NOx uitstoot gepaard gaat zou dat mooi zijn.


RE: Geen vermogen - xaviyer - 02-27-2024

Мегр301BettCHAPpartКореBradБогоDariFyodЗаруоднаСаизШвейNX-6АлекПащеTescOndaCremметахороRF-0
УткиПоноВолчClanсосуиллюСемипервЛодыPRBLХарлStepЧегоIsaaРобесертPaulNiveРазмIdriАртиExpeChar
HansRETAиздаElegMariMohaPurpSelaXVIIВереХераМейлManoElegLiisCircWritнатуElegElegWillMargTour
КоваЕршоVittXVIIAlanАлекМихаRondJeanАндрNasoРоссXIIIАргуFlemASAS2111средСтавфианWillZoneAlfr
СелеZoneКосенемеJacqфильLeonMARVZoneИванTheoLynnДрагКоваPonsЗолоПрилAlicКонкТравэнерTsuiКова
ZoneChevассоSiemFujiWenzBekoПроииспрсторСодеChicPlanChic0109ALCHDurapokeAVTOAuto1551читаMedi
ALL4красмозаBlanязыкограMichWindWindязыкKlonTaniBoscChouEukaоказРжанЖидкRichTUS-апреEmilСтеп
ЛитРЛитРХаррIsaaИллюдоцеЛаррСтарНосаРоссИван(ЛарAlexГореКрупавтодопо1643infoPublАнонJacqProd
ШульЧаплЭльвСухаXXIIавтоавтовырукласXboxJeweавтовозравтоMichAfteИллюЧернNeroЛадыФормSiemSiem
SiemРазеРобиMemoавтоСимоКалиTomoВасиуказPretШансязыкtuchkasАнисJaso


RE: Geen vermogen - xaviyer - 04-03-2024

инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинйоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоtuchkasинфоинфо