BMW F20 forum - BMW F21 forum
Geen vermogen - Afdrukversie

+- BMW F20 forum - BMW F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum)
+-- Forum: BMW 1-serie - F20 / F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Forum: BMW F2x (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Topic: Geen vermogen (/showthread.php?tid=323)

Pagina's: 1 2


Geen vermogen - arjanschrieks - 05-26-2019

Gisteren onderweg richting vakantieadres ad ik ineens geen vermogen meer in mijn BMW 118d. 
Na 200km reed ik rond de 120km/h op de cruisecontrol. Berg op schakelde hij wel terug maar mn snelheid bleef niet behouden. Eenmaal boven kon ik het gaspedaal intrappen wat ik wilde, de auto ging niet harder. Geen foutmelding in het display, of in de boordcomputer. 

Na 10km gestopt en de auto uitgezet voor +/- 30min. Broodje gegeten en daarna verder. Het probleem is sindsdien niet meer terug gekomen. 

Heeft iemand de kennis of ervaring hiermee? 
Ik heb een 118d met automaat 44k op de teller...

Groeten,
Arjan


RE: Geen vermogen - BMW118iED - 05-26-2019

uit laten lezen, misschien iets met EGR of iets in die richting?


RE: Geen vermogen - arjanschrieks - 05-26-2019

We zitten hier nog een 10 dagen.
Ik heb de auto net 3 weken, zal de garage ook nog even bellen wat er aan de hand kan zijn.

Wat is trouwens de garantie termijn op BMW in het algemeen?

groeten,
Arjan


Geen vermogen - Patrick - 05-26-2019

Klinkt niet best, klote als dat gebeurd wanneer je van huis bent! Herken de klachten niet, uitlezen met ISTA kan het e.e.a. verklaren.

Misschien oververhit, dat het een beveiliging is op de turbo is o.i.d.

Fijne vakantie nog! Waar zit je?

Garantie:

* BMW’s met een datum eerste toelating vóór 1 januari 2017 hebben 2 jaar garantie zonder kilometerbeperking.

* BMW’s met een datum eerste toelating vanaf 1 januari 2017 en origineel Nederlands geleverd hebben 3 jaar garantie zonder kilometerbeperking

drie jaar garantie op lakdefecten en 

twaalf jaar garantie op het doorroesten van de carrosserie.

bij de aanschaf van een gebruikte BMW uit de BMW Premium Selection ontvangt u automatisch 24 maanden garantie op alle mechanische en elektronische onderdelen.

Bron: http://www.bmw.nl

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk


RE: Geen vermogen - arjanschrieks - 05-29-2019

Dan zit ik net buiten de garantietermijn. inmiddels gisteren ongeveer 80km rondgetoerd en niks aan de hand, gelukkig.
Jammer dat je niet direct temperaturen uit kan lezen... onder de motorkap vond ik het vrij warm, maar niet overdreven warm.

Ik moet de auto binnenkort toch wegbrengen voor een beurt, dan eens vragen of ze iets kunnen zien.
Wij zitten in Normandie aan de kust tot volgende week!


RE: Geen vermogen - arjanschrieks - 06-04-2019

Inmiddels weer thuis na een minder fijne rit. De motor stotterde en gaf een storing in de aandrijflijn aan. Het volledige vermogen was niet beschikbaar maar kon wel doorrijden. Inhalen was bijna niet mogelijk en van 0-100 duurde heel lang.

Morgen garage maar bellen. Gezien bouwjaar en kilometers (10-2016 en 45k) hoop ik dat t niet veel ernstigs is.


Geen vermogen - Patrick - 06-04-2019

Klote.. hopelijk komt er wat uit de diagnose.

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk


RE: Geen vermogen - arjanschrieks - 06-06-2019

Het is inderdaad de EGR die defect is. De garage waar ik de auto heb gekocht, repareert dit kosteloos! Hulde!!
Echter laten ze me de keuze; of EGR-klep vervangen of uitschakelen. Dit uitschakelen wordt zowel softwarematig gedaan als fysiek afgeblind.

Ik twijfel wat het best is...
Ik ben nog niet van plan om de auto te verkopen en om deze nog een aantal jaar te rijden. Dan neig ik naar afblinden.
Anderzijds, die klep zit er niet voor niets in.

Wat is jullie ervaring / mening hierin??

Groet,
Arjan


RE: Geen vermogen - Esprit.G.V - 06-06-2019

Gelukkig is het pobleem nu bekend.
Ik zou voor afblinden gaan. Dan blijft je motor intern ook wat schoner. De EGR zit daar puur voor emisie doeleinden.
Bij alle diesels die ik heb gehad was dat de eerste job die uitvoerde, het afdoppen van de EGR.


Geen vermogen - Patrick - 06-06-2019

Uitschakelen, kan je er ook geen last meer van krijgen. Het heeft geen voordelen..

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk