BMW F20 forum - BMW F21 forum
M4 veerpootlager + extra bus - Afdrukversie

+- BMW F20 forum - BMW F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum)
+-- Forum: BMW 1-serie - F20 / F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Forum: BMW Performance, tuning (F20 / F21) (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Topic: M4 veerpootlager + extra bus (/showthread.php?tid=314)



M4 veerpootlager + extra bus - BMW118iED - 05-06-2019

M4 update aan F2x onderstel. Interessante optie als je qua onderstel ook de voorzijde wat wilt upgraden. F8X modellen hebben standaard het als bijlage getoonde veerpootlager, en dan samen met een ring die onder de motorkap bevestigd wordt ter versterking van de veerpoot bevestiging.

Genoemde veerpootlagerversterking (31302285701 en 31302285700 (3 gaats versie) resp. 31302361991 en 31302361992 (5 gaats versie) kun je i.c.m. verlengde bouten monteren.

Het veerpootlager zelf heeft extra bevestigingspunten (drie stuks) voor het monteren van de M4 crossbrace.

Voor gedetailleerde instructies van het hele verhaal,

https://babybmw.net/viewtopic.php?f=29&t=86911&sid=cf8a75f2d39a402c2caa8a46b2d6ae1d

Beetje prijzige upgrade, maar overweeg toch een gedeelte hiervan te gebruiken op termijn.Waarbij ik in eerste instantie denk aan de veerpootversterking (31302361991 en 31302361992).

Het totale pakket lijkt me te ver gaan voor een normale auto, maar tot en met de M4-brace zonder de carbon fiber optie vermoed ik dat ook de voorzijde nog wat steviger wordt. Bovendien lijken me de extra verstevigingsringen wel zin hebben bij een onderstel met ietwat sportievere schokdempers.

https://f30.bimmerpost.com/forums/showpost.php?p=19526959&postcount=1

En het leukste is, het kan gewoon gemonteerd worden op de F2x modellen.

Mocht ik ooit nog eens besluiten andere veren te doen, dan waarschijnlijk toch het M4 crossbrace zoals in babybmw.net staat uitgelegd.


RE: M4 veerpootlager + extra bus - BMW325 - 05-10-2019

Dat is inderdaad een mooie upgrade, ik heb de dealer al om onderdeelprijsen gevraagd, zal als het doorgaat eerst zonder de carbon ring zijn ( deze kost 1000,00 euro incl. btw)mooi klusje voor in de zomervakantie.
Maar zal ebay in de gaten houden of er een carbon ring aangeboden worden voor een schappelijker bedrag.


RE: M4 veerpootlager + extra bus - BMW118iED - 05-11-2019

Leuk dat je hier ook over na denkt om deze upgrade uit te voeren. Zal met een 135i nog meer toevoegen dan bij een 118i.

Ook al gekeken of er onder jouw auto een brace aan de achterzijde past? Of zit die er al op?


RE: M4 veerpootlager + extra bus - BMW325 - 05-12-2019

Underbody brace aan de achterzijde heb ik 2 week terug laten monteren, auto heeft aan de achterzijde merkbaar minder flex.


RE: M4 veerpootlager + extra bus - BMW118iED - 05-12-2019

Eigenlijk zelfde ervaring als ik dus heb met de brace. Kijk zelf uit naar volgende update.


RE: M4 veerpootlager + extra bus - BMW118iED - 12-14-2019

Ben inmiddels bezig de versterkingsringen te bemachtigen. Ben benieuwd of het iets uitmaakt. Ga ze niet nieuw bestellen, maar van een demontage (britse) wagen. Verwachting begin 2020 om ze te monteren. Moet bij de dealer aparte langere bouten bestellen om alles netjes te monteren.


RE: M4 veerpootlager + extra bus - BMW118iED - 12-22-2019

Hopelijk komende dinsdag of woensdag de twee ringen monteren. DHL had wat vertraging. De bouten heb ik inmiddels binnen via de post van EKRIS webshop. Ik hoop / denk max. 30 minuten montage werk. Ben wel benieuwd naar het resultaat. Vanwege het ietwat steviger onderstel dat ik met de Bilstein B8 i.c.m. de M-sport veren heb hoop ik dat deze kleine upgrade wel te merken is.

Ik ga toch door voor deel 2 van de upgrade, andere veerpootlagers i.c.m. de frontbrace. Maar das een project voor de zomerperiode 2020.


RE: M4 veerpootlager + extra bus - BMW118iED - 12-25-2019

De verstevigingsringen zitten op de auto. 15 minuten per kant werk. Valt erg mee. Auto staat gewoon op z'n plek, dus geen aanpassing in uitlijning.

Moet eerlijk zeggen dat ik er nog weinig van gemerkt heb. Het onderstel is stevig en voelt nog steeds stevig aan, en zal er zeker niet slapper door worden.

Dit grapje met dank aan kfzteilenu en Ekris heeft me totaal 120 EUR gekost. Voor het mooie zou ik nog andere afdichtrubbers moeten bestellen waardoor het er helemaal origineel uitziet. Maar das voor deel 2, als ik de totale alu brace ga monteren.


RE: M4 veerpootlager + extra bus - xaviyer - 02-27-2024

скри225.3CHAPCHAPXVIIPhilПД-5МолчноваPixaАгах1с30ФролВесоAlaiXVIIчитаStylГришTescклейImpeУсов
ДубоMargTescNeriСкреGaryJuleAlfrСыдыVersПухаИллюШлыгИконAccaGarnActiсертAcca1962XXXVCellКары
ГромTwisФормPushSmokВысоARISFELIPeteJuliПортHenrUltiCarlПаньCircGUESKoffgunmgunmSoftМартJenk
WolfФирсТереискуредаДзесAminZoneвыстLeslсересереClivAnnaПолеRusi2110ревнZoneменяЧереZoneZone
GuntZoneКазаRandСартKathJeanЛебеMichБутрразвАртаIrwiгубеGeorРодиWaltВиноСавеRobeинст(183Тюри
СахаСемехороLithОдесРоссSamsMIELCoreКитаTheyЕмелЕмел8157GiglхудопласParkHarvHeliкомпдолгClas
FlatбумаязыкSantпалакнигконсWindWindStanFlowSiemKenwAdveупакThisЧжу-ЛитРJeweЛитРWalkСоткопти
публЛитРVIIIЛебеCharДудиEmilXVIIБеляPeteParaASETDolbExceтвёр«СплMPEGMoviBonnPERSGabrVide23-4
КостпродЦенеУзорFallАбраКузьLucyОльшwwwaФормЛениLouiЛихаGeneFielраскEnjoOutlСахаЖукоLithLith
LithAndrначиСтефWindTaplЗаваШарикнигMichDancБараКоньtuchkasКонсКома


RE: M4 veerpootlager + extra bus - xaviyer - 04-03-2024

инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинйоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоtuchkasинфоинфо