BMW F20 forum - BMW F21 forum
Even voorstellen nlrhee01 - Afdrukversie

+- BMW F20 forum - BMW F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum)
+-- Forum: Algemeen bmwf2x forum (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Forum: Stel jezelf voor (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=2)
+--- Topic: Even voorstellen nlrhee01 (/showthread.php?tid=307)

Pagina's: 1 2 3


Even voorstellen nlrhee01 - nlrhee01 - 05-31-2019

Eerste update na 1000 km gereden te hebben. Wat een genot en wat een power heeft de drie liter. Hij klinkt nog steeds als een asobak gezien de demper er nog niet tussen zit.

Ook eerste veranderingen uitgevoerd, motorkap beter uitgelijnd navigatie ge-update. Had helaas geen 32 gb stick dus was behelpen met meerdere keren met een 16gb, ik zeg een mooi vaderdag kadootje.

Daarnaast gemerkt dat van de bestuurderstoel de bovenbeen steun instelling kapot is, valt niet in te stellen en Is altijd in de uitgeschoven positie. Gisteren gekeken maar kan niet vinden hoe deze simpel te demonteren en welk onderdeel te bestellen. Iemand dit hier ervaring mee heeft (heb leren stoelen).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Even voorstellen nlrhee01 - Patrick - 05-31-2019

Fijn dat de F20 goed bevalt! [emoji106] stond de motorkap scheef?

Als je de NEXT kaart versie hebt, kan je beter direct voor een 64GB USB stick kiezen, de kaarten worden steeds groter. BMW heeft er sinds de laatste update (2019-2) voor gekozen om Europe te splitsen on West/Oost, om ruimte te besparen. Voorheen was NEXT altijd geheel Europa en tikte de 34GB al aan..

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk


RE: Even voorstellen nlrhee01 - nlrhee01 - 06-03-2019

En met behulp van wat geluk tijdens het googlen de juiste link gevonden en ook de bovenbeen support vervangen met de passagierskant die nog wel werkte. Wat een gekloot om hem los te halen zeg, maar na een uur prutsen had ik eindelijk door hoe het locking mechanisme werkte. Morgen dus lekker rijden met instelbare steun en een nieuwe bestellen bij BMW als de vrouw zich eraan irriteert.
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f20-m135i-xdrive-sha/repair-manuals/52-seats-motorcycle-seat/52-15-front-seat-sports-manual/GfgRda4M


RE: Even voorstellen nlrhee01 - MacPassenger - 06-03-2019

(05-31-2019, 04:17 PM)Patrick schreef: Fijn dat de F20 goed bevalt! [emoji106] stond de motorkap scheef?

Nu je het zegt, valt het mij ook op, de linkerkant zit wat hoger op elke foto.


RE: Even voorstellen nlrhee01 - Patrick - 06-03-2019

Mijn opmerking was een reactie op het bericht "motorkap beter uitgelijnd" Wink

Wat mij nu wel opvalt zijn de mistlampen, zijn deze specifiek besteld dat je weet? Normaal wordt een M135i (ieder M model) namelijk zonder mistlampen geleverd. Je kan dit zien in je optielijst.


Even voorstellen nlrhee01 - nlrhee01 - 06-03-2019

(06-03-2019, 10:08 PM)Patrick schreef: Wat mij nu wel opvalt zijn de mistlampen, zijn deze specifiek besteld dat je weet? Normaal wordt een M135i (ieder M model) namelijk zonder mistlampen geleverd. Je kan dit zien in je optielijst.

Kan het 0524 adaptieve koplampen zijn?



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Even voorstellen nlrhee01 - Patrick - 06-03-2019

Optie 520 zijn de mistlampen. De adaptive xenon staat daar los van.

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk


Even voorstellen nlrhee01 - nlrhee01 - 06-03-2019

Die heb ik er niet opzitten, zal eerdaags eens kijken of ik een type nummer of dergelijks kan vinden en zien.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Even voorstellen nlrhee01 - Quinton995 - 06-04-2019

Mistlampen op een M135i bouwen is niet echt een slimme zet.... er is een reden dat er geen mistlampen opzitten. Het rooster aan de rechter kant waar normaal de mistlamp in zit, is bij een M135i een open rooster waar rijwind doorheen moet. Hier zit namelijk ipv een mistlamp een radiateur die fungeert als oliekoeler. Deze heeft het blok gewoon nodig om de olietemperatuur in toom te houden. Geen enkele M135i is ooit leverbaar geweest met mistlampen om deze reden. Dit is dus achteraf ingebouwd en zou het maar gauw terug aanpassen als je problemen wilt voorkomen.....

Sent from my SM-G950F using Tapatalk


RE: Even voorstellen nlrhee01 - BMW325 - 06-04-2019

gefeliciteerd met de M135i,  daar ga je veel plezier aan beleven.
Motor + bak + xdrive in deze auto is een ideale combinatie.
Ik zou inderdaad ook de mistlampen weghalen om de koeling te waarborgen.