BMW F20 forum - BMW F21 forum
Montage GFB DV+ - Afdrukversie

+- BMW F20 forum - BMW F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum)
+-- Forum: BMW 1-serie - F20 / F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Forum: BMW Performance, tuning (F20 / F21) (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Topic: Montage GFB DV+ (/showthread.php?tid=299)

Pagina's: 1 2


Montage GFB DV+ - mxxl - 03-19-2019

Ik baalde een beetje van de niet lineaire opbouw van het vermogen in mijn F21. Daarom toch maar eens de stap genomen om iets aan de standaard dumpvalve te doen. De mooiste set hiervoor lijkt de set van het Australische GFB te zijn. Zij vervangen een deel van het binnenwerk van de bestaande bypassvalve door een betere zuiger en sterkere veer. Hierdoor gebruik je niet meer het originele membraam die voor veel problemen zorgt.

De set ziet er zeer zorgvuldig gefabriceerd uit. En zit in een mooi doosje (erg belangrijk) de set bestaat uit 3 langere bouten, een aluminium behuizing die tussen je turbo en de oude bypassvalve komt, een tweetal veren, een plunjer en een zuiger. Al met al ongeveer 10 minuten werk en daarmee een erg makkelijke klus.

De eerste ervaringen:
- vermogen bouwt sneller op
- motor houdt het vermogen beter vast
- nagenoeg geen dip meer in vermogensopbouw


Montage GFB DV+ - JarnovedderF2x - 03-19-2019

(03-19-2019, 09:20 PM)mxxl schreef: Ik baalde een beetje van de niet lineaire opbouw van het vermogen in mijn F21. Daarom toch maar eens de stap genomen om iets aan de standaard dumpvalve te doen. De mooiste set hiervoor lijkt de set van het Australische GFB te zijn. Zij vervangen een deel van het binnenwerk van de bestaande bypassvalve door een betere zuiger en sterkere veer. Hierdoor gebruik je niet meer het originele membraam die voor veel problemen zorgt.

De set ziet er zeer zorgvuldig gefabriceerd uit. En zit in een mooi doosje (erg belangrijk) de set bestaat uit 3 langere bouten, een aluminium behuizing die tussen je turbo en de oude bypassvalve komt, een tweetal veren, een plunjer en een zuiger. Al met al ongeveer 10 minuten werk en daarmee een erg makkelijke klus.

De eerste ervaringen:
- vermogen bouwt sneller op
- motor houdt het vermogen beter vast
- nagenoeg geen dip meer in vermogensopbouw


Nice man! Zo iets zoek ik ook nog! Is het duur? En is dat “hikje” wat je voelt als je het wat fel trapt?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


RE: Montage GFB DV+ - majinchaos - 03-20-2019

Ben ook wel benieuwd of je er echt wat van merkt.

Op de site staat dat het +/- 130 euro is.


RE: Montage GFB DV+ - mxxl - 03-20-2019

Een hele uitgebreide rit moet nog plaatsvinden maar de eerste ervaringen zijn erg positief


RE: Montage GFB DV+ - h3b - 03-21-2019

Heb deze ook geplaatst n.a.v. de ervaringen van forum lid Sidewinder1970. De standaard valve is erg fragiel, deze upgrade zorgt ervoor dat dit nooit kapot kan gaan in tegenstelling tot de OEM geplaatste waarvan het rubberen diafragma kapot scheurt. Ik had zelf nog geen problemen, maar na het openmaken van de OEM valve viel de binnenzijde er al zo uit. Slecht gemaakt dus. Deze upgrade zorgt ervoor dat je met name met een automatische transmissie sneller weer power hebt vanuit de turbo. Met een handmatige versnellingsbak is het wat subtieler, maar wel merkbaar aanwezig. Dit is gewoon een erg goede mod om uit te voeren. Laat je niet tegenhouden voor het bedrag, het is kwaliteitsspul. Let wel op dat je de originele besteld dus even goed kijken of je bij een officiele dealer besteld. Op o.a. ebay circuleren namelijk chinese imitaties. Zoek maar op google, dan vind je wel wat voorbeelden.


RE: Montage GFB DV+ - Esprit.G.V - 04-30-2020

Ik heb hem nu ook binnen. Hebben jullie die grotere hoofdveer mee geïnstalleerd na het cilindertje?

Want volgens de beschrijving zou je een foutcode kunnen krijgen als je de grote veer installeert.


RE: Montage GFB DV+ - h3b - 05-04-2020

Grote veer installeren. Heb hier nooit een foutmelding op gehad.
En zowel dan kun je hem alsnog makkelijk verwijderen


RE: Montage GFB DV+ - Bmvvinnie - 01-13-2021

Ik heb binnenkort mn 125i b48 in huis. Ik zie al leuke mods voorbij komen.
Zijn jullie nog steeds blij met de onsloopbare valve?


RE: Montage GFB DV+ - LukeF20 - 01-13-2021

(01-13-2021, 06:14 PM)Bmvvinnie schreef: Ik heb binnenkort mn 125i b48 in huis. Ik zie al leuke mods voorbij komen.
Zijn jullie nog steeds blij met de onsloopbare valve?

Ik vond het erg prettig rijden. Ik weet niet of het dezelfde is als voor de N13, maar ik heb mijn 118i verkocht dus heb 'm eventueel ter overname! Paar maandjes oud pas


RE: Montage GFB DV+ - Patrick - 01-14-2021

De B48 en N13 zijn totaal verschillend. Zal niet passen.