BMW F20 forum - BMW F21 forum
S676A HiFi Speaker System - Afdrukversie

+- BMW F20 forum - BMW F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum)
+-- Forum: BMW 1-serie - F20 / F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Forum: BMW iDrive en navigatie ( F20 / F21 ) (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=21)
+--- Topic: S676A HiFi Speaker System (/showthread.php?tid=290)



S676A HiFi Speaker System - mondiaal - 02-11-2019

Ik heb dus het Hifi speaker System erin zitten. En ik heb navigatie business en radio business. Bij radio professional heb je nog wat betere speakers en versterker. 

Het klinkt niet slecht maar gaat al snel vervormen als je hem iets harder zet.

De versterker is volgens mij van Alpine en de speakers van Harman. Alleen heeft de versterker maar een output van 205 watt.(verdeeld over 7 speakers)

Zou het plaatsen van een sterkere versterker enig verschil brengen en hoeveel kunnen de speakers aan?

En iemand een suggestie voor een leuke versterker die mooi past en makkelijk aan te sluiten is. Normale prijzen aub.


RE: S676A HiFi Speaker System - BMW118iED - 02-11-2019

Hifi systeem speakers staat als het goed is D&M op. Google levert op Denon & Marantz. In ieder geval geen Harman speakers.

Als het goed is staat er LEAR op je versterker. En dus ook geen ALPINE.

Andere speakers & versterker maken je hifi systeem wat krachtiger. En schijn je zeker te kunnen merken. Alpine setje is bij BMW te verkrijgen, maar er zijn mooiere oplossingen. Heb zelf ook het hifi systeem. Op zich niet verkeerd. Maar het kan beter. Ik weet niet of er echt verschil is met radio professional vs business. Betwijfel het.


RE: S676A HiFi Speaker System - mondiaal - 02-11-2019

Thnx voor de terechtwijzing....ik heb niet in de wagen zelf gekeken maar e.a. gegoogeld.

Daar kwam ik o.a. dit tegen:

https://www.google.nl/search?q=S676A+HiFi+Speaker+System&tbm=isch&source=univ&sa=X&ved=2ahUKEwjDsvTf6LPgAhUGPFAKHVJcAs0QsAR6BAgAEAE&biw=1920&bih=920#imgrc=W4sYtUeLNMExdM:

 

Ook heb ik ergens gelezen dat de versterker van Alpine is.

Vandaag een paar 100 km gereden en ik moet zeggen dat ik op een gegeven moment pijn in mijn oren kreeg van de hoge tonen. En zo hard staat ie niet en ja ik heb geprobeerd iets aan de hoge tonen te doen.

Ik denk dat mijn eerste stap een andere versterker wordt...misschien weet je ook het typenr. van deze Leaf versterker zodat ik weet wat voor aansluitingen erop zitten.

In ieder geval bedankt voor je reactie. Smile


RE: S676A HiFi Speaker System - BMW118iED - 02-11-2019

BMW F20 F21 1er Verstärker Hifi-System TOP-HIFI S676A Amplifier AMP 6512 9312446

Dit is een onderdeelnummer, maar zal per bouwjaar verschillen is mijn vermoeden. Vermoed tevens dat aansluitingen niet erg veel zullen verschillen.

Speakers, versterker uitwisselen voor betere audio componenten is het beste wat je kunt doen. Maar daarover is vast meer geschreven op dit forum. Gladen etc. Ook te lezen zal zijn dat de Alpine set van BMW zelf als upgrade niet echt een stap voorwaarts is, en dat je beter kunt doorsparen voor aftermarket plug&play setjes.


RE: S676A HiFi Speaker System - mondiaal - 02-16-2019

Dankjewel voor je info, ga ermee aan de slag.


RE: S676A HiFi Speaker System - mxxl - 03-16-2019

Ik heb zelf de Gladen Mosconi upgrade gedaan.

voorin de Gladen one alpha set aangestuurd door een 130.4 mosconi DSP
Achterin 2 Gladen coaxiaal speakers aangestuurd door een Mosconi Pico, die op zijn beurt weer aangesloten is op de DSP.

Het geluid is geweldig, alles is volledig naar wens instelbaar en als je wilt dender je de ramern uit de auto. Kost wat, maar dan heb je ook wat.


RE: S676A HiFi Speaker System - BMW118iED - 04-20-2019

Heb wat betreft het Harman Kardon systeem wel een vraagje, kan tegen redelijke prijs een complete set HK speakers bemachtigen. Voor, achter en dashboard, inclusief de tweeters. Enige wat dan mist is de subwoofers onder de stoelen.

In hoeverre gaat dit goed als ik alle speakers van het HK Hifi systeem monteer? Of moet hier perse een betere versterker achter?


RE: S676A HiFi Speaker System - Patrick - 04-21-2019

Dat zal afhankelijk zijn van de versterker die je nu hebt? Heb je voldoende aansluitingen en wat is het vermogen dat de huidige versterker kan leveren, is dit genoeg om de HK speakers te voorzien? Houd ook rekening met de bedrading, die zal niet overal aanwezig zijn, verwacht ik.


RE: S676A HiFi Speaker System - BMW118iED - 04-21-2019

Nu zit er het hifi systeem in, samen met de NBT EVO en een hifi versterker......Ik mis dus op alle plaatsen telkens een tweeter, maar verder zit op alle plaatsen van het HK systeem een speaker -/- de tweeters.


RE: S676A HiFi Speaker System - xaviyer - 02-27-2024

Дилл115.1полоPERFГликWindИэтаBohuрепеавтоНекрДлинсодеШумеErneSoulРеймWashЧереSwisМедвcleaдати
АртиАртиClueBR22CreoMoisсертTragRolaNiveFeatВермAndaNiveHugoAlwaWellCredMexxWrinBernSchaBril
PhilЦыдзЗверMervSultкраяSeedиллюегертелеЕмелрубеHarrДегтOrsoуволМироFELIRoxyCircCollAllemuel
ВяльRetuМэйсJohnElemтрафсмерЯровRamaJeroAdit1:10LEXTRondChetZoneZoneШтатMiyoZone6,91Шипезака
JeanГрызосвяWilhWillАбраWindSTEEInteТурмКузнGustнапрПисаCoheMillArkwдвижJameKarlЛобаVaugКузь
XVIIвремсанкDRA-KronSamsПроиOlymBookМищеBookЧернFlip4502PolaКитаСлинtribPROTXXVIMoscопухcont
защикрасрамкBradMOXIсинтBratWindsmarLADAклетSmilClorCuriSimbслужЛитРЛитРЛялиpuraЛитРЛитРЛитР
RondТыняАрхаУвлеСтенИллюОтечАльшмагиVangкинотеатполуAlexSophДягиЧернклетLeanАльтpounНоваавто
OxfoЛетяColiСокотопоInteСуглучреПоглСпекстудABBAКузоаресEndlБогдVIIIJerrавтоЧивадвижDRA-DRA-
DRA-стихсериклубTessСтепзнанДавыЛитвFrieЛеонSilvМихаtuchkasСодешапк