BMW F20 forum - BMW F21 forum
Geknapte multiriem 118i - Afdrukversie

+- BMW F20 forum - BMW F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum)
+-- Forum: BMW 1-serie - F20 / F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Forum: BMW F2x (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Topic: Geknapte multiriem 118i (/showthread.php?tid=285)



Geknapte multiriem 118i - LukeF20 - 01-28-2019

Vandaag met m'n 118i wat bijzonders meegemaakt.
Terwijl ik (oké, vlot...) op trok voelde ik ineens ff een onderbreking in m'n power. Het wegdek was nat dus ik dacht eigenlijk aan een kleine ingreep van traction control.
Toen ik echter na een paar tellen de melding kreeg dat m'n accu niet werd opgeladen kreeg ik al snel een vermoeden...
M'n vermoeden werd bevestigd toen ik de kap open trok, want daar lag m'n multiriem los. Simpelweg afgeknapt...

Auto heeft net geen 95.000 gelopen en is net 7 jaar oud...

Bij Bas Roos in Oss gebracht (m'n werk zit daar een paar minuten rijden vandaan... Ik had nog genoeg stroom om 'm er eigenhandig heen te rijden Smile ) en die kon het gelukkig dezelfde dag nog fixen. Hij kon niks bijzonders ontdekken aan dynamo of spanner ofzo, dus de oorzaak blijft helaas in het ongewisse.

Erg bijzonder dat dit zomaar kon gebeuren. Gelukkig nu, en niet over 2 weken als ik op wintersport ga, dan ben je er helemaal niet blij mee [emoji23]...

Iemand eerder gehoord dat een multiriem zo relatief snel knapt?[Afbeelding: 3a98027b82aed3106f446f4cc3366d68.jpg][Afbeelding: 6386338cc2ccfdfbd3d5bfc57b69729e.jpg][Afbeelding: 1bf212aec79bb11f38df913f69c3c0ce.jpg]

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


Geknapte multiriem 118i - LukeF20 - 02-08-2019

Ook vandaag ben ik weer even bij Bas Roos geweest.
Ik merkte dat er wat olie lekte bij een olieleiding die de turbo van olie voorziet. O-ringetje laten vervangen, nu in de gaten houden.
Had de laatste tijd wat olieverbruik gemerkt, dit zou deels de oorzaak kunnen zijn.

Hopelijk nu ff van kosten af (al was het een ringetje van €1.40[emoji23][Afbeelding: 1fac0ca4264469180a821738a8353582.jpg]

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


RE: Geknapte multiriem 118i - h3b - 02-09-2019

Die o-ringen heb ik ook gehad. Standaard dingetje bij dit blok.
Olieverbruik zou ik in de gaten houden, deze blokken kunnen olie gaan verbruiken doordat de olieschraapveren gaan vastzitten en hun werk niet meer doen. Dit komt mede door de directe injectie en de lange olie verversing intervervallen. Beste is elke 15K km of elk jaar de olie te verversen.


RE: Geknapte multiriem 118i - LukeF20 - 02-09-2019

(02-09-2019, 02:17 PM)h3b schreef: Die o-ringen heb ik ook gehad. Standaard dingetje bij dit blok.
Olieverbruik zou ik in de gaten houden, deze blokken kunnen olie gaan verbruiken doordat de olieschraapveren gaan vastzitten en hun werk niet meer doen. Dit komt mede door de directe injectie en de lange olie verversing intervervallen. Beste is elke 15K km of elk jaar de olie te verversen.

Jep, schraapveren is idd ook een bekend probleem. Gewoon elk jaar idd nieuwe olie, dan zal dat hopelijk wel meevallen Smile


RE: Geknapte multiriem 118i - BMW118iED - 02-09-2019

En gebruik van goede olie. Huidige originele BMW olie is door Shell gemaakt, en wordt gemaakt uit gas i.p.v. olie. Basis olie is veel zuiverder dan vergelijkbare oliën welke uit olie worden gemaakt.

Shell olie staat verder bekend om z'n reinigende eigenschappen. Je kunt er ook voor kiezen de BMW olie te nemen. Maar is wat duurder dan olie in een fles van Shell. En persoonlijk vind ik 15000 km al aan de lange kant. 10000 km is een mooi interval.


RE: Geknapte multiriem 118i - xaviyer - 02-27-2024

Брэн757.9прелBettUptoMikaPercFutuРомаунивСпивблюдПольZeroВолыCyntMichложнСтруJasmТкачletzManu
BritРазмElseSG11XboxPoteGarnLifeМатоCartDarkZebrMichLipoJohaPatrTimoAstoTaftLeviСодеHerbFriz
DisnОдноMichЩипаMystЖванDeepСодежурнлипуWipeсборPhotуничянваWillKurtELEGРузоNikisecoConcJewe
AstrEgbeNoraOceaсертАндеФормVladWillLyonLaurШтемШведзакаFuxiZoneZoneразнSwarменяНЦ15SohaFuxi
ЕлизWillсереНололитеPosnTotaRichHoriСолорабоКопеиллюNeatВсевФомиDaleSigrАртиАвгаТабоJohnКули
ColiхороукраBlueПроиAgneShinFeliBookWindBookАртиЗлот3955РоссWALLГранподсFORDлентЮгосязыкcomp
предкрасФеносуждБелоигруWallWindСухаmailШапоUnitсертднемEukaпракЛитРJaneSideScenконкЛитРЛитР
ЛитРXVIIФанакурсстатПоляПетрAdamнаукWalt(КирунивXIIIJoviReadМириStevостр(ДикПомаАнонstylМатв
LymaПерескучУспеФормпразЮлдаавтоТрахКравправгазеначаMichстерЖуриЧернТалидоадСпитсамоBlueBlue
BlueSaviТопокартЖуковыруInstМолчЗареархиРубцМансЛьвоtuchkasКамеучил


RE: Geknapte multiriem 118i - xaviyer - 04-03-2024

инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинйоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоtuchkasинфоинфо