BMW F20 forum - BMW F21 forum
BMW F20 pre LCI 2012 > 2017 LCI REAR conversion - Afdrukversie

+- BMW F20 forum - BMW F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum)
+-- Forum: Algemeen bmwf2x forum (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Forum: BMW Algemeen (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Topic: BMW F20 pre LCI 2012 > 2017 LCI REAR conversion (/showthread.php?tid=277)

Pagina's: 1 2


BMW F20 pre LCI 2012 > 2017 LCI REAR conversion - JarnovedderF2x - 01-09-2019

Goedenavond F20 liefhebbers,

Ik heb vrij recent geleden mezelf is verdiept tussen de verschillen van de pre LCI F20 en LCI F20. Ik ben er achter gekomen dat de kale carrosserie niet te onderscheiden was van de pre LCI en dat het mogelijk moest zijn om auto te kunnen ombouwen naar de LCI. Ik heb een tijdje wat dingen uitgezocht en gewacht tot er bij een demontage bedrijf een auto beschikbaar was waar de achterkant nog helemaal van in tact was in de kleurcode van mijn wagen.

Wat ik van die auto overgekocht heb is:
1. Achterklep in kleur 668 zwart + kabelboom (geluk was dat ik hem geheel compleet had met klepbediening, ruitenwisser motor, achterklep bekleding enz enz..
2. Complete achterlichten.
3. Achterbumper M-sport.. Ex diffuser, deze heb ik nieuw gekocht bij de dealer.
4. Remmodule. (Met de software vanaf 2016 LCI)

Wat ik nog bij besteld heb bij de dealer is:
1. M140i diffuser (ivm montage van een M135i einddemper)
2. Reflectoren in de diffuser.
3. 6x boutjes van de modderkuipen
4. Bumper geleiders M-sport links, rechts en midden.
5. Beschermfolie tussen de carrosserie en bumper randen links en rechts.

De bumper heb ik opnieuw laten spuiten bij een echte vakspuiter die gevestigd zit in Nijkerk. Ik heb bij deze spuiter vaker iets laten doen. De structuur in de lak in niet te onderscheiden van af fabriek!

Na dit allemaal gereed te hebben, kon het echte werk gaan gebeuren. Ik heb eerst de achterkant van mijn auto compleet gestript zodat ik alles netjes stap voor stap weer terug kon monteren. Ondertussen heb ik veel dingen achter de bumper en carrosserie schoongemaakt. (Maar dat ben ik[emoji854][emoji16])
Daarna de nieuwe bumper geleiding terug monteren samen met de beschermfolie om er voor te zorgen dat de bumper rand de carrosserie niet beschadigd met het monteren van de bumper. Daarna de achterklep gemonteerd en netjes afgesteld zodat alles naden en randen kloppen zoals het hoort, kabelboom weer netjes door het rubber heen gehaald en netjes terug geplaatst zoals het voorheen ook zat. Klepbekleding, ruitenwisser motor, klepbediening, kleplichten terug gemonteerd.. De nieuwe remmodule gemonteerd en wel. Achterbumper erop, daarna de bedrading van de schermlichten omgepint en terug gemonteerd. In principe was alles klaar. Enige wat toen nog gedaan moest worden was de ruiten opnieuw blinderen en de auto laten om coderen naar de LCI. Dit heb ik bij MALS BMW techniek laten uitvoeren. Richie is iemand die 10 jaar diagnose specialist is geweest bij BMW en heeft zich nu gericht op retrofits en is voor zich zelf begonnen. Ook hij was erg onder de indruk van mijn conversion. Wat de ruiten betreft, het was eigenlijk de bedoeling om alleen de achterruit opnieuw te laten blinderen. Maar omdat ik de ramen achter 5% lichtdoorlatend altijd al wat te donker vond heb ik op advies van Willem mijn ramen compleet opnieuw laten blinderen achter 20% lichtdoorlatend en de voorportier ramen 55% (wettelijk toegestaan) ook heb ik de achterlichten laten tinten, omdat ik dit erg sjiek vind staan op een zwarte F20. Tot zo ver ben ik echt zeer tevreden over de ombouw. De voorkant gaat in het voorjaar plaatsvinden. Let me know[emoji123][emoji2533][emoji41]

Ps: ik heb nog veel meer foto’s. Maar dit maakt het op zich al duidelijk genoeg[emoji106][emoji2533][emoji123][emoji2533]

[Afbeelding: 5252ad6701f0769430dd434a84797a57.jpg]

[Afbeelding: afb8526fe2265385ce6917ea13f739d4.jpg][Afbeelding: d9e78c1183379f2e9d2235e6350247b8.jpg][Afbeelding: d9245220d0a13c7aa4624cb75bdec226.jpg][Afbeelding: e4291e3aaba87af7692a1828688b042e.jpg][Afbeelding: 12dfd0638dbde42203db26bb68e47f25.jpg][Afbeelding: 7f4a2e176c51ab21ea588f1a9772380e.jpg][Afbeelding: c945c8338b56a21e61ed2f081fbacd2e.jpg][Afbeelding: 547b536fb4073657ef6715ea7b4d9e92.jpg][Afbeelding: ad376f9e0bff9018a1a61391392d3206.jpg][Afbeelding: e1d061f6cb6b5bf4af233ad1566883f5.jpg][Afbeelding: 53cdb97471f3fd33d8a49d61178b8453.jpg][Afbeelding: b417082c7458868f1ecfb0b22d555654.jpg][Afbeelding: 0a4fa9045fa90134e16fabc6bc607f08.jpg][Afbeelding: 2e327ef5972f6d1231404b115e79ace0.jpg][Afbeelding: e448b50a50220121bfebfcc0c546753c.jpg][Afbeelding: 464806c9c057f1f435628414358d0021.jpg][Afbeelding: 1255d1f2d6ec79fac18a6d5a55f20fc9.jpg][Afbeelding: 783b11be4c5aee125920ebce5be83114.jpg][Afbeelding: b4205e7011ca3e3ed133335cdeb67e1e.jpg][Afbeelding: b05a349696ceed66791dd029ed92d4a2.jpg][Afbeelding: afb8526fe2265385ce6917ea13f739d4.jpg]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


RE: BMW F20 pre LCI 2012 > 2017 LCI REAR conversion - BMW118iED - 01-10-2019

Mooi geworden, is toch best opmerkelijk wat een facelift kan brengen aan een auto. Leuk dat deze klus dus uitvoerbaar is.

Voorzijde? Zit daar veel verschil in?


RE: BMW F20 pre LCI 2012 > 2017 LCI REAR conversion - LukeF20 - 01-10-2019

Tof projectje!
Voorzijde is naast de motorkap en bumper denk ik ook de zijschermen die veranderd moeten worden, of niet?


BMW F20 pre LCI 2012 > 2017 LCI REAR conversion - Patrick - 01-11-2019

Heel mooi gedaan Jarno! [emoji1303]

Ben je er al uit? LCI of F22 voorkant?


BMW F20 pre LCI 2012 > 2017 LCI REAR conversion - JarnovedderF2x - 01-13-2019

(01-10-2019, 11:32 AM)BMW118iED schreef: Mooi geworden, is toch best opmerkelijk wat een facelift kan brengen aan een auto. Leuk dat deze klus dus uitvoerbaar is.

Voorzijde? Zit daar veel verschil in?


Dankjewel [emoji123][emoji2533] ja klopt hebben ze mooi gedaan bij BMW. Ja klopt het zijn echt puur de aanbouw delen die anders zijn. De carrosserie is gewoon hetzelfde. Voorzijde is alleen de bumper en koplampen anders. En eventueel de schokdemper of luchtgeleider achter de bumper. Zijschermen en motorkap is gewoon hetzelfde


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


BMW F20 pre LCI 2012 > 2017 LCI REAR conversion - JarnovedderF2x - 01-13-2019

(01-10-2019, 11:31 PM)LukeF20 schreef: Tof projectje!
Voorzijde is naast de motorkap en bumper denk ik ook de zijschermen die veranderd moeten worden, of niet?


Dankje man! Voorzijde is alleen de bumper en koplampen anders. En eventueel de schokdemper of luchtgeleider achter de bumper. Zijschermen en motorkap is gewoon hetzelfde


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


BMW F20 pre LCI 2012 > 2017 LCI REAR conversion - JarnovedderF2x - 01-13-2019

(01-11-2019, 09:34 AM)Patrick schreef: Heel mooi gedaan Jarno! [emoji1303]

Ben je er al uit? LCI of F22 voorkant?


Ja ben blij met de ombouw[emoji41][emoji41] zit nog wel in een dilemma met de voorkant. Als ik de LCI voorkant doe dan klopt de auto wel gewoon mooi. Maar met de F22 voorkant word het een aparte verschijning. Zal is even kijken of die luchtgeleiders etc van de LCI hetzelfde zijn als die er nu op zitten. Want als dat zou scheelt dat me 3 a 400,- denk ik, dus zou het goedkoper zijn om de LCI F20 voorkant erop te zetten. Ik heb al wel uitgezocht met die F22 voorkant maar dan moet ik de luchtgeleiders, schokdemper, rem luchtkokers etc sws ook vervangen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


BMW F20 pre LCI 2012 > 2017 LCI REAR conversion - Peej - 01-14-2019

Echt gaaf dit! Petje af voor het werk Smile


RE: BMW F20 pre LCI 2012 > 2017 LCI REAR conversion - ruudm140i - 01-15-2020

Mooi gedaan hoor, knap werk.


RE: BMW F20 pre LCI 2012 > 2017 LCI REAR conversion - Denkotje - 02-07-2022

Goedemiddag, 

Ik heb is wat vraagjes betreft het ombouwen naar lci. Ik heb zelf een 2012 model. Nu wil ik hem ombouwen naar lci m pakket op mijn auto zit nog geen m pakket. Heeft u een lijst toevallig met onderdeelnummers of onderdelen? Past alles zo op de ophangingen zonder aan te passen? En vallen de koplampen gemakkelijk in te leren?

Mvg,

Dennis