BMW F20 forum - BMW F21 forum
Mijn toekomstige BMW 118i - Afdrukversie

+- BMW F20 forum - BMW F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum)
+-- Forum: Algemeen bmwf2x forum (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Forum: Stel jezelf voor (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=2)
+--- Topic: Mijn toekomstige BMW 118i (/showthread.php?tid=244)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21


RE: Mijn toekomstige BMW 118i - Haldon - 03-12-2019

Klinkt goed, heb je ook een fototje hoe de auto er nu bij staat met de set?


RE: Mijn toekomstige BMW 118i - BMW118iED - 03-12-2019

hier een fotootje van gisteren, niet al te mooi....maar wel zichtbaar. Auto staat niet substantieel lager, rijdt wel substatieel sportiever. Hij is vanochtend uitgelijnd, rijdt erg strak. Ik vermoed dat de uitlijning nooit echt netjes heeft gestaan. Het is een stevig, sportief maar nog net comfortabel onderstel.


RE: Mijn toekomstige BMW 118i - Haldon - 03-12-2019

Ziet er goed uit, je ziet wel dat hij iets lager is dan normaal en als hij al beter rijdt dan heb je een win/win!


RE: Mijn toekomstige BMW 118i - BMW118iED - 03-14-2019

Heb vandaag de bandenspanning op advieswaarde van Bridgestone gezet. Vooras 2,0 en achter 2,2. Vooral de achteras was met de 2.4 van BMW te hard. Die 2.4 wordt tijdens rijden bij deze buitentemperaturen zo omstreeks 2,6 bar op de achteras. En dat reed bij hobbels niet echt fijn.

Zowel Bridgestone als Michelin geven waardes op voor de 225/45R17 91W banden van 2.0 op de vooras en 2,2 op de achteras. Komende tijd in dei gaten houden, en kijken wat dit doet met wegligging. Wegligging is erg scherp bij insturen. Nu rijd ik niet echt stevig door in rechte lijn, maar leuk is te merken dat de auto bij bochten en vlot is. En dat zonder enige inspanning.

Volgende stap wordt toch de rear brace modificatie op de achteras. De versterking die achteraf te monteren is, en de achterzijde iets meer stevigheid moet geven. En als deze modificatie uitgevoerd is, moet er op de voorzijde nog een veerpoortbrug komen.

Nog een vraag aan andere 1 serie rijders, zijn er hier mensen die ervaring hebben met RVS remslangen? Overweeg de remslangen te vervangen door RVS exemplaren. Mijn ervaring met Volvo's dat het remgevoel er door verbetert.


RE: Mijn toekomstige BMW 118i - BMW118iED - 03-15-2019

Vandaag de BMW gewassen. Was al weer een tijd geleden dat dat gebeurd was. Wel prettig om te merken dat de auto door de regen relatief schoon geworden was. Ook prettig te merken dat de aanpassing van de bandenspanning naar de door Bridgestone en Michelin geadviseerde waarden invloed heeft gehad op het comfort van de auto.

Onderweg heel even gekeken in de showroom van Kalfsbeek in Wateringen. Mooie 3-serie 330i bekeken. Moet eerlijk zeggen, weer een generatie vooruit qua beleving. Maar met een nieuwprijs van 67000 EUR toch wel erg overpriced.

Morgen mag de BMW een wat langere rit maken. Komende week relatief rustige week. Dus ook weinig km's af te leggen. Moet wel eerlijk bekennen dat het onderstel de auto in grote mate heeft veranderd. Maar wel zodanig dat het meer een rijders auto is geworden.

Ik heb geen idee hoe een originele M-sport 1 serie rijdt, maar wat ik vandaag bij de dealer heb zien staan staat de 1-serie nu idd op hoogte van een af fabriek M-sport. Dus wat dat betreft mijn doel berijkt. Journalisten als Peter Hilhorst adviseren altijd het adaptieve onderstel. Ik vermoed dat de Bilstein dempers net wat meer comfort bieden dan het non-adaptieve af fabriek M-sport onderstel. En dat het mooie van het adaptieve onderstel zit in het kunnen wijzigen van de schokdemper instellingen. Zo'n adaptief onderstel schijnt in Sport+ stand nog net wat minder hard te zijn dan een standaard M-sport onderstel.


RE: Mijn toekomstige BMW 118i - BMW118iED - 04-08-2019

Ben afgelopen 11 dagen in de USA geweest, dus geen BMW leven. In plaats daarvan heb ik vanaf 27 maart mijn auto ervaring uitgebreid met de nodige km's (Mijlen) in een facelift Ford Fusion Hybrid. Leuke ervaring, en ondanks de bergen die zo nu en dan tussen door komen (Grand Canyon (Arizona), Big Bear mountains (California), heb ik met deze leuke Ford lekker gereden. Ik had deze auto 5 jaar geleden al willen rijden, toen ie bij ons nog niet leverbaar was en in Amerika al rond reed.

Kort samengevat, fijn sturende auto's zo'n Mondeo, met geniale Hybride techniek afkomstig van Toyota. Vanwege de relatief lage maximale snelheden lig het verbruik rond de 1 op 19. Dat is nog altijd 3 km minder dan Ford opgeeft. Maar zit 'm vooral in het verbruik over relatief lange afstanden. Rond de 35% van de afgelegde km's zijn op elektra gedaan. De rest op benzine. Ik lees van Mondeo hybride eigenaren dat % tot 50% haalbaar is. Toch was ik blij met deze auto gedurende +/- 1400 mijl. Een leuke ervaring, maar de BMW zit & rijdt lekkerder.


RE: Mijn toekomstige BMW 118i - BMW118iED - 04-15-2019

Weer lekker terug in mijn BMW-tje. Wat rijdt zo'n auto toch lekker, ook al was die Mondeo ook niet verkeerd. Maar aan alles voel je dat BMW meer verfijnd is.

Ik ben nog wat aan het experimenteren met bandenspanning. Voor heb ik nu geprobeerd op 2,0 te krijgen. Maar blijft lastig dit precies te krijgen bij het tankstation. Achter staat op 2,2. En dat lijkt voldoende te zijn om nog enig comfort te behouden.

Vandaag weer heel ontspannen A4-kilometers naar Amsterdam afgelegd. Netjes aan de snelheid houden is omlaag krijgen van gemiddeld verbruik. De wind is minder heftig dan voor de vakantie, en dat is te merken aan het brandstof verbruik. Zoals het er nu naar uitziet heeft de auto op z'n laatste tank met zo nu en dan Sport modus iets meer dan 15 km/liter benzine gereden.

Het LPG vraagstuk wordt pas in september gedaan. Het wordt een Prins VSI DI systeem. Verdamper systeem, maar met waarschijnlijk de elektroniche verdamper van Prins, met alle voordelen van dien boven de vacuĆ¼m aangestuurde verdampers. Betwijfel zelfs of een traditionele verdamper gaat werken i.c.m. de BX8 motoren van BMW die uitgerust met het electronische valvetronic. Dat zijn bij mijn weten ook de N13 en N20 modellen. Ook daar maakt Prins gebruik van hun nieuwe elektronische verdamper. de EVP-500.


RE: Mijn toekomstige BMW 118i - Haldon - 04-18-2019

Wat is eigenlijk de reden dat je naar LPG gaat? Verbruik?


RE: Mijn toekomstige BMW 118i - BMW118iED - 04-18-2019

De belangrijkste redenen om over te stappen op LPG :
1. Reductie uitstoot, fijnstof, Nox en CO2
2. Beperking inwendige vervuiling motor
3. Terugverdientijd ergens tussen 1,5 en jaar bij een kilometrage van omstreeks 22500 km.

En verder, wat betreft reductie uitstoot, 2020 zou het jaar zijn dat bio LPG als 2e generatie bio brandstof beschikbaar komt voor auto's. Zelfde brandstof, alleen andere herkomst. En daarmee wordt LPG CO2 neutraal.

Verder is mijn ervaring dat LPG goed kan werken, mits je werkt met een goede installatie. En na ruim 25 jaar LPG rijden, merk ik bij alle auto's waarmee ik gereden heb dat het niet zo veel uitmaakt of je rustig rijdt, of wat steviger door rijdt. En dat levert uiteindelijk een vierde voordeel op, je kunt wat makkelijker wat sportiever rijden, zonder dat dat ten koste gaat van hogere brandstofkosten. Tot 3000 toeren kun je met LPG in moderne motoren behoorlijk veel voordeel behalen in termen van koppel. Omdat LPG meer vervroeging van de ontsteking toe laat, waardoor o.a. het koppel van de motor onderin verder toeneemt. Bij hogere toeren valt dit voordeel van LPG weg.


RE: Mijn toekomstige BMW 118i - BMW118iED - 04-18-2019

Zit toch heel sterk te overwegen in de zomer periode de rear brace upgrade van de F21 te monteren.

1 x 33326797099
6 x 33326764505
1 x 33326793651
1 x 33326793652
2 x 33306793892
2 x 33326796225
2 x 33306861221

https://f20.1addicts.com/forums/showthread.php?t=1180623

Ik ben al best verrast hoe de auto nu de bocht om gaat zonder het gas los te laten. Dat is best wel veranderd t.o.v. het originele onderstel af fabriek met de huidige set-up Bilstein B8 + Msport veren.

https://youtu.be/Ur6TY18ohHc

De upgrade kost via Leebmann incl. verzendkosten 173 EUR. gebruikt vs nieuw zal waarschijnlijk +/- 40 EUR schelen.