BMW F20 forum - BMW F21 forum
Mijn toekomstige BMW 118i - Afdrukversie

+- BMW F20 forum - BMW F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum)
+-- Forum: Algemeen bmwf2x forum (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Forum: Stel jezelf voor (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=2)
+--- Topic: Mijn toekomstige BMW 118i (/showthread.php?tid=244)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21


RE: Mijn toekomstige BMW 118i - BMW118iED - 09-29-2022

Heel blij met Carplay, zoeken via Siri of handmatig invoeren van de naam van de bestemming waar je naar toe wlt levert bijna altijd het juiste adres op.

Inmiddels draait mijn iphone op IOS 16. Navigatie werkt er prima op.

Qua auto techniek, 5000 km gereden sinds de oliewissel. Geen druppel olie volgens de digitale oliemeting gebruikt. Het aantal langere ritten wat ik met de auto rijd is relatief beperkt. Mijn gemiddelde snelheid ligt daarom over de laatste 5000 km beneden de 50 km/uur.

Remmen met de 120i / 125i remmen (312mm voor, 300 achter (geventileerd)) gaat heel relaxed. De remmen zijn inmiddels goed ingeremd, en de blokken van Ferrodo doen prettig hun werk. Ik hoop dat ik pas bij 200.000 km weer aan nieuwe remblokken toe ben.

Later dit jaar ga ik wel de waterpomp en de multiriem + riemspanner vervangen. Ik overweeg om daarbij ook de warmte managementmodule mee te nemen. De warmtemanagement module wil wel eens defect gaan. Als ik toch de rest ook los heb, het koelsysteem open is, dan is het vervangen van de warmtemanagement module een mogelijk verstandige keuze. Planning voor deze klus ligt zo rond de 120.000 km. De teller staat nu op 114.000 km.


RE: Mijn toekomstige BMW 118i - BMW118iED - 10-05-2022

Vandaag de EVO 2022-2 kaarten op de auto gezet. Download via torrent, data op USB gezet en in de USB poort in de middenconsole gestopt

Hij accepteerde de USB meteen, kaarten zijn nu weer up to date.

Lifetime carplay & lifetime USB map update werken in ieder geval na de activering van Carplay vorige maand.

Ga toch later dit jaar een RTTI abonnement er bij nemen.

Carplay werkt zo goed dat ik voor mijn hobby Volvo ook overweeg een Carplay unit te monteren.


RE: Mijn toekomstige BMW 118i - BMW118iED - 12-24-2022

RTTI inmiddels al weer geruime tijd geactiveerd. Werkt zeker in de stad goed.

Deze week de 120.000 km aangetikt. Ook deze week APK laten doen. Verse olie (Shell Helix Ultra 5W40 LL-01) en verse remvloeistof.

Eerder deze week al het LPG vloeibare filter vervangen. Voorlopig kan de auto weer vooruit. Op naar 2023.

Begin januari heb ik de auto 4 jaar en 3 maand. In die tijd 100.000 km met de auto afgelegd. 100.000 probleemloze km's. Het lijkt wel een Japanner.


RE: Mijn toekomstige BMW 118i - BMW118iED - 01-05-2023

Afgelopen feestdagen met de BMW naar Zuid Duitsland geweest.

Mede vanwege hoge LPG prijs & relatief lage benzine prijs besloten de hele terugreis op benzine te rijden.

Conclusie :

1. Op 16 inch winter wielen & max snelheden tot 130 km /uur is een BMW 118i zonder OPF akelig zuinig in DLD. 17,5 km / liter E5 benzine (Shell). Mooie prestatie. Op de heenreis, soortgelijke snelheden op LPG kwam ik uit op net geen 14,5 km /liter LPG. Na 630 km was de LPG tank leeg.
2. E10 brandstof zal vermoedelijk duurder rijden dan E5 benzine. Ik heb in 2019 dit soort verbruikswaarden op benzine niet kunnen halen.
3. 17 inch rijdt duurder dan 16 inch. Zoveel is mij ook wel duidelijk geworden.

En dan niet aangaande brandstofkosten, wel gaande slijtage onderstel.

Met 16 inch wielen is de auto veel minder strak qua wegligging dan met 17 inch. Ik vermoed dan ook dat langzaam maar zeker het punt naderbij komt dat er onderhoud gepleegd mag gaan worden aan draagarmen op de vooras. 150.000 km lijkt me een mooie km-stand om hiermee een begin te maken.

In de zomer periode is het (helaas) weer tijd voor een set nieuwe 17 inch zomerbanden. Niet slecht, 3,5 jaar oud, met 3 winters inclusief enkele maanden op winterbanden. Levensduur zomerbanden zo rond de 55.000 km. Een gedeelte (20000 km) op de vooras, de rest op de achteras afgelegd. Volgende keer zullen dat ook weer Michelins worden. De te verwachten kortere levensduur van andere merken zorgt er voor dat de prijs per afgelegde km voor banden bij benadering gelijk blijft. Ondanks dat ik ook goede recensies over de Hankook banden lees.


RE: Mijn toekomstige BMW 118i - xaviyer - 02-26-2024

Альб157.1непрBasiColiARMADickистоБелкхудоSiskBeetZeldAdieСперDemoвозрSpriAdamLeboZoneфарфЛаур
SympОгонJimiWindArabМихадекаOverРодиЗахиFreeЗимиUnbeматеLullXVIIStudTakeДмитРовеInfi(СтаZoom
JohnZoneРезаМолоSilvдиетJoliTeneClayМиндHermМинфГолоFennПерсВласValeПовеЧленкругEleaClauАтам
ЦыгаCultпревRhapСодеAngeВалеотноКиндКрылАвдеЛекцDutcZoneZoneРеймCereрукаJaneObseWallParaToge
XVIIредаSiouComeКербMariАманBabyMaybRichFrieфинаCharLoveThatZoneXVIIXVIIКузьВаксADTRинстаспе
DigiхоропласNTSCBernЛониBoscзамоBookрабоEverLD31РазмOlmeBeflVictWoodMBQiARAGпатиNaipсердSoul
Rani1508плендетсрастRambNubyтрафJeweWindВахтRedmChouFresЩг-1ЩербЛитРКарыЛитРпрездопоАхинЛитР
ЛитРнароHenrHenrстих1945ТевеEditAcadClauпосл(193RichSimoFiguГрекWorlBlueMonsXtalФДосбоксСоде
детяРубцНикоBookПетрНикиРобеИллюСкорторгпровтрудслушПритКузьАвточитаЗагрСавкСодеНикиNTSCNTSC
NTSCзолоФормСмирWynoPortИппоШариучилИспоБогдБахырепеtuchkasWebwMeta


RE: Mijn toekomstige BMW 118i - xaviyer - 04-02-2024

сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтtuchkasсайтсайт