BMW F20 forum - BMW F21 forum
Mijn toekomstige BMW 118i - Afdrukversie

+- BMW F20 forum - BMW F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum)
+-- Forum: Algemeen bmwf2x forum (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Forum: Stel jezelf voor (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=2)
+--- Topic: Mijn toekomstige BMW 118i (/showthread.php?tid=244)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21


RE: Mijn toekomstige BMW 118i - BMW118iED - 10-16-2018

Vandaag vooral veel file ellende mogen ervaren. Maar de BC staat vrolijk op 5,9 liter /100 km. Ook heerlijk die automaat.

Verkeersborden herkenning wordt morgen geactiveerd. Dan weet ik in ieder geval ook wat de maximale snelheid is op elk moment, zoals de Garmin dat ook redelijk foutloos deed.

Verder heb ik vanochtend de multimedia van nieuwe firmware voorzien, en moet ik nu een 64GB memory stick aanschaffen om de nieuwe 2018-3 kaarten op de auto te krijgen. Ik heb de stoel in de laagste positie gezet. En kan niet anders zeggen dat dat het rijdersgevoel ten goede komt.


RE: Mijn toekomstige BMW 118i - BMW118iED - 10-17-2018

Vanochtend de USB stick (64GB) in de auto gestoken, werd netjes herkend als een update voor kaarten. Daarna kon ik bevestigen dat ik de kaarten wilde bijwerken. Na omstreeks 45 minuten rijden kwam de boodschap, navigatie wordt opnieuw gestart, en kort daarop netjes de melding nieuwe kaarten geïnstalleerd.

Ben wel blij met de entertainment / navigatie module in de BMW. Snap ook dat Journalisten hier altijd positief over zijn. Het blijft verder een vreemde ervaring om te ervaren hoeveel er veranderd is door de jaren heen met dit soort innovaties. Zeker als je gewend bent in auto's te rijden van 16 jaar of ouder.


RE: Mijn toekomstige BMW 118i - BMW118iED - 10-18-2018

[attachment=189]

Gisteren heeft de auto de software voor de af fabriek SLI gekregen. Mooie verkeersborden herkenning, en werkt ook met borden boven de weg. 

Snelheids limiet met regen, of advies snelheden worden door het BMW systeem ook gezien als maximum snelheid. Maar dat zal bij meer auto's zo zijn. 

Ook de eerste tank benzine verbruikt. Veel file (3x 60km ellende A4), en totaal ruim 600 km, met een verbruik van 16,15 km / liter brandstof. Valt me niet tegen. 

Het proefabonnement online muziek werkt mooi. En de internet hotspot van de auto werkt ook mooi. 

Komende tijd vooral verder leren hoe de auto zich gedraagt. Maar heb geen spijt van de aankoop na 800 km's.


RE: Mijn toekomstige BMW 118i - BMW F20 - 10-21-2018

Leuk om te lezen dat je er blij mee bent! Smile

Je weet dat je de eerste 3 jaar gratis navigatie updates krijgt van BMW?


RE: Mijn toekomstige BMW 118i - BMW118iED - 10-22-2018

Jazeker, verwacht dat in december de volgende (legale) update beschikbaar komt....2018-4 NBT EVO. Is trouwens een fijne Navi. Rijstrook assistentie inclusief.

Punt van kritiek is de nogal vlakke audio die de speakers produceren, dat doet mijn S60 veel mooier met 300W versterker en High Performance speakers rondom. Maar alles kan verbeterd worden....dit is er wel eentje van.


RE: Mijn toekomstige BMW 118i - BMW118iED - 10-26-2018

Na ruim 1,5 week en 2 tanks verder, begin ik steeds meer vertrouwen in de auto te krijgen....best vlot voor een 3 cilinder, zelf in eco pro.

Best zuinig, mits in ECO pro, en dan vooral verbazingwekkend dat de auto aangeeft dat je door ECO Pro te rijden zo'n 25% hebt bespaard aan brandstofkosten.

Ik heb nu een maand online entertainment aangezet, leuke muziek faciliteiten, heerlijk om lange afstand mee te rijden. Cruise control werkt goed. Auto lijkt erg makkelijk zich te verplaatsen. En als je dan gas los laat, is de coasting functie in ECO-pro extra interessant. Het is wat mij betreft een erg doordachte en uiitontwikkelde auto. Verbruik staat nu op 6,15 liter /100 km.

Conclusie, comfortabel, blij dat het geen M-sport onderstel is, die best hard door een bocht kan, en je zuinig van A naar B kan brengen. Meer heb je niet nodig. En als je echt je best doet is 900 km op een tank haalbaar.


RE: Mijn toekomstige BMW 118i - Patrick - 10-26-2018

Goed om te lezen dat je tevreden bent met je aankoop!  thumbup

Ik red die 900km met mijn 4-cyclinder helaas niet, mag blij zijn met 550km Rolleyes 

Ik rij dan ook voornamelijk bebouwde kom en nooit in ECO Pro. Verschil tussen ECO en Comfort / Sport levert voor mij te veel rijplezier in, ieder zijn ding Wink


RE: Mijn toekomstige BMW 118i - BMW118iED - 10-27-2018

Net getankt, en BMW connected app geeft aan dat ik 50L brandstof heb, en 999 km kan afleggen...

A4.....A10.....gewoon 100-110 rijden. Gaat best mooi. Ritjes in de stad (Den Haag, Amsterdam) bederven het verbruik behoorlijk. Ik begin te vermoeden dat hoe langer de motor draait, hoe lager het verbruik wordt. Het blijft interessant om te zien dat je zonder enige inspanning met wat stadsverkeer een heel eind kunt komen op een liter.

Nog wat negatiefs, vanochtend best wat regen ervaren. En dan voel je het onderstel moeite hebben met aquaplaning. Dat moet beter kunnen @BMW.

Verder nog steeds helemaal gelukkig.


RE: Mijn toekomstige BMW 118i - BMW118iED - 11-02-2018

Vandaag is de BMW gecodeerd, diverse opties aangezet, veranderd.

Ander geluidje, piepje bij Alarm aan en uit etc.

Maandag heb ik de auto 3 weken. Waren drie fijne weken om met de BMW te mogen rijden. Afgelopen weekend heeft mijn andere auto een Sachs Performance koppeling gekregen. Heerlijk gevoel een goed werkende koppeling.

Des te meer een reden om vooral de BMW te rijden in druk en file verkeer. Want zo'n Sachs Performance koppeling is best zwaar als je in de file rijdt.

17 december gaat de BMW naar de garage voor onderhoud. Dat wordt bij BMW Den Haag. Uit gemak overweging besloten het onderhoud te laten uitvoeren bij de dichtstbijzijnde dealer, ondanks dat een bezoekje aan Maastricht best verleidelijk is.


RE: Mijn toekomstige BMW 118i - BMW118iED - 12-08-2018

Inmiddels ruim een maand verder. Veel snelweg km's in de randstad / Nederland. Weinig stadsverkeer. Fijne auto, en qua verbruik doet ie ook wat ik verwachtte.....tot nu toe 6,2 liter / 100 km. Buitengewoon netjes voor een benzine uitvoering.

In het begin reed ik best rustig, nu ik de auto wat beter ken is ie zelfs in ECO pro best vlot. De 1.5 motor heeft best wel koppel, en wil als je daar op de juiste manier gebruik van maakt best stevig vooruit. Ik merk overigens dat dit de laatste paar weken is verbeterd. In hoeverre het niet rijden van stadsverkeer en het tanken van Shell Fuelsave hier toe aan bijgedragen heeft weet ik niet....

Toen ik de auto in ontvangst nam, had ie over 5000 km een oliewissel nodig. Nu ruim 5000 km verder staat de teller op 2000 km te gaan. BMW Den Haag vond dat geen probleem. Dus over 9 dagen tijd voor de eerste oliewissel.

Komende week komt de 1er op 16 inch winterwielen te staan (styling 376) en 205/55 R16 winterbanden. Via ebay een setje RDCI sensoren besteld en deze bij de garage laten monteren op de 16 inch wielen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat rijden.

Ik heb verder een maandje met de wifi hotspot aan gereden. Maar omdat ik steeds meer met de trein reis, en ik de auto vaak thuis laat dit abonnement voorlopig uitgezet. De bedoeling is dat ik met de BMW komend jaar maximaal 20000 km ga rijden. En als me dat lukt is dat een primeur.....want geen enkele andere auto in de afgelopen 15 jaar is me dat gelukt.

Al met al een auto die voldoet aan mijn verwachtingen. Al moet ik wel eerlijk bekennen dat ik benieuwd ben naar zowel de nieuwe 1 serie als de nieuwe 3 serie. Komende jaren zal ik echter vooral nog met deze fijne BMW blijven rijden.