BMW F20 forum - BMW F21 forum
Mijn toekomstige BMW 118i - Afdrukversie

+- BMW F20 forum - BMW F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum)
+-- Forum: Algemeen bmwf2x forum (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Forum: Stel jezelf voor (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=2)
+--- Topic: Mijn toekomstige BMW 118i (/showthread.php?tid=244)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21


RE: Mijn toekomstige BMW 118i - MacPassenger - 04-10-2020

Wat was de overweging om deze banden te gaan gebruiken.
Ik neem aan dat je de Runflat neemt, verder valt mij op dat het geluid nog wel wat lager kan.


RE: Mijn toekomstige BMW 118i - BMW118iED - 04-11-2020

Heb goede ervaringen met de Michelin Pilot sport 4 op mijn andere auto. Een van de fijnste banden die ik gehad heb. Alleen is dat een gewone band. Wel dezelfde afmeting. Grip / geluid is erg goed op mijn T5 S60. Vooral grip is bijzonder bij een voorwiel aangedreven auto en 300 PK / 450 nm.

Michelin staat sowieso bekend dat ze wat soepeler zijn dan Bridgestone. De Michelin is wel wat duurder dan een Bridgestone. Ik vind het wel prettig om toch runflat te behouden. Ga eens kijken of deze banden het weggedrag op de achteras van de BMW doen verbeteren t.o.v. de Bridgestones S001 runflat die af fabriek op de auto zaten.


RE: Mijn toekomstige BMW 118i - MacPassenger - 04-11-2020

Heb er nu Dunlop sport Max 2 onder liggen, ook met een redelijke performance maar ook met slechts 67 dB is het wel heel stil en zeker voor een Runflat


RE: Mijn toekomstige BMW 118i - BMW118iED - 04-13-2020

Vandaag nog een speaker er bij besteld voor de voordeur. Nu alleen nog de deurlijsten bestellen (volgende maand), en dan kan ik de deuren eindelijk ombouwen naar HK speaker setup.

Hopelijk dat ik komende maand ook weer eens een wat langere rit met de BMW kan gaan doen. Komende week verwacht ik een schokdemper (Bilstein B8) voor de Volvo. Ben aan het kijken of ik de Volvo wat dichter bij huis kan gaan stallen. I.v.m. besmettingsrisico is reizen met OV voor mij op dit moment geen optie. En zal waarschijnlijk komend jaar wel zo blijven.

De bedoeling is dat de Volvo eind mei rondom op de gele bilsteins staat. Samen met Eibach vering moet dat voldoende grip bieden om ook in Duitsland wat harder door te kunnen rijden. Helaas is dat op dit moment ook geen optie. Half Juni gaat de Volvo naar de spuiter. Dan wordt een schade aan de wielkast RA gerepareerd die er reeds opzat toen ik de auto in augustus 2015 kocht. Ben nog aan het overwegen voor de Volvo een donor bumper in kleur te monteren. Eentje die niet gerepareerd is, en er strakker uitziet. liefst met PDC er af fabriek in. 23 Mei a.s. wordt de Volvo overigens 18 jaartjes jong.


RE: Mijn toekomstige BMW 118i - BMW118iED - 04-17-2020

Speaker is onderweg (nieuw, origineel BMW). Heb het ontbrekende speaker paneel van het HK systeem besteld bij Leebman.de (nederlandse prijs voor het onderdeel bij BMW meer dan verdubbeld.

En bij Ekris 2x deurlijsten besteld voor het HK systeem. Tweeters had ik al een tijd liggen. Dus hopelijk kan ik ergens de komende weken de deuren voorzien van de HK speakers. Ben benieuwd.

Laatste stap is het monteren van andere luidsprekers onder de voorstoelen. HK ombouw achteraf is niet moeilijk, wel duur. Voor iedereen die zelf ooit een nieuwe BMW bestelt, liever die 600 EUR mee bestellen dan achteraf voor ruim 600 EUR en een hoop gedoe het HK systeem installeren.

Voorts staat de BMW sinds gisteren weer op de 17 inch zomer wielen. Mooi gezicht, maar qua comfort wel een stapje terug. Interessant was om te merken dat op de snelweg het dribbelen van de achteras grotendeels verdwenen is. In december had ik de BMW voorzien van de ontbrekende stabilisator. En daarna meteen de winterwielen er op gezet. Gisteren was dus de eerste trip met 17 inch & runflat en een volledig M-sport onderstel. Het dribbelen van de achteras bleek bij een bandenspanning (koud) van 2,2 bar volledig afwezig. Na een rit van een krappe 100 km was de spanning opgelopen tot 2,4/2.5 bar. En ook toen geen gedribbel. Ik vermoed toch dat de stabilisatorstang hier eer rol speelt.


RE: Mijn toekomstige BMW 118i - BMW118iED - 04-22-2020

Vandaag links de HK speaker & deurlijst met tweeter gemonteerd. Goed te doen, maar je wel genoeg om een uurtje bezig te zijn als je dit voor de eerste keer doet.

Het verschil is reuze. Heb nu nog rechts een hifi speaker. Dan kun je het verschil goed vergelijken. Als de speaker rechts ook binnen is (uit China), ga ik ook de rechterzijde ombouwen. Qua geluid weer een grote stap voorwaarts.


RE: Mijn toekomstige BMW 118i - BMW118iED - 04-23-2020

Vandaag op de achteras 2 nieuwe banden laten monteren. Zoals al eerder geschreven heb ik gekozen voor de Michelin Pilot Sport 4 ZP in de maat
225/45 ZR17 91W met wangbescherming.

Niet goedkoop. Maar geen spijt. Wat een verschil. De banden vervangen de Bridgestones S001 runflat banden die tot op de slijtage indicator waren versleten. De achterzijde is nu stil. De auto voelt lekker soepeltjes aan. Helaas, de voorzijde met nog steeds de Bridgestone banden is nog steeds een beetje lawaaierig. Bij snelheden boven de 80 hoor je ze niet meer. Daaronder zeker bij koude banden na een nacht stil stand hoor je de banden heel duidelijk.

Kan betekeken dat ik later dit jaar ook de voorzijde van dezelfde Michelin banden laat voorzien. Voor nu heel tevreden.


RE: Mijn toekomstige BMW 118i - MacPassenger - 04-23-2020

Was al benieuwd hoe de banden bevallen, ik vindt ze persoonlijk niet duur, 115 euro valt toch best mee.
Ik kijk ook even naar het verbruik en dat vindt ik wel iets aan de hoge kant en het geluid kan ook wel wat stiller.
Ben dan ook benieuwd hoe het straks bevalt.


RE: Mijn toekomstige BMW 118i - BMW118iED - 04-25-2020

Tot nu toe heel goed kan ik zeggen. Stoor me meer aan de halverwege versleten voorbanden. Maar eens kijken of / wanneer ik daar weer bereid ben om inclusief montage een krappe 300 EUR uit te geven.

Vandaag kreeg ik een doosje onderdelen voor de Volvo binnen. Daar zaten ook nieuwe ruitenwissers voor de BMW bij. Die had ik mee laten komen met een bestelling van onderdelen die ik sowieso nodig had. Scheelde weer verzendkosten etc. Had gekozen voor de Bosch Aerotwin ruitenwissers 3397007696 (A696S). Origineel kwam er SWF vanaf. Maar dit pastte ook prima. Kosten viel gelukkig ook mee (iets van 17,50 EUR).

Na een krappe 2 jaar vanaf datum eerste afgifte en 56000 km was het dus tijd voor nieuwe wisserbladen. Ze zitten er inmiddels ook al op. En dat was geen overbodige luxe.

Verder is mijn speaker voor de deur RV inmiddels uit China aangekomen op de luchthaven. Ben benieuwd wanneer ie hier is. Hopelijk duurt het niet al te lang, want dan kan ik de bijrijderskant ook voorzien van de raamlijst met tweeter en de HK speaker in de deur.


RE: Mijn toekomstige BMW 118i - BMW118iED - 04-28-2020

Morgen wordt de speaker bezorgd. Ik moet even kijken wanneer ik de rechter deur ga ombouwen. Want komende dagen is het weer niet echt denderend. Blijft spannend om het verschil met links en rechts HK te horen. De eerste indruk met alleen links en achter omgebouwd was al erg goed.

Zomerbanden van Michelin bevallen ook erg goed. Heb er inmiddels een krappe 300 km mee gereden. Het banden geluid op de achteras is verdwenen. Mogelijk dat ik wel de auto nog een keer laat uitlijnen ergens de komende weken.