BMW F20 forum - BMW F21 forum
Coderen F20 - Esys - Afdrukversie

+- BMW F20 forum - BMW F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum)
+-- Forum: BMW 1-serie - F20 / F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Forum: BMW Coderen en programmeren (F20 / F21) (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=10)
+--- Topic: Coderen F20 - Esys (/showthread.php?tid=24)

Pagina's: 1 2


Coderen F20 - Esys - Patrick - 10-03-2017

Ik heb mij verdiept in het coderen met het programma Esys. En heb de volgende functies in mijn F20 kunnen activeren:

- M Performance instrument cluster logo
- M Performance iDrive startup logo
- Digitale snelheidsmeter
- GPS tijdsynchronisatie
- Spiegels inklappen bij vergrendelen 
- Video vanaf USB
- Video in motion
- Deurgreep verlichting bij achteruit rijden
- Lichtsterkte 100% bij led dagrijverlichting
- Achterklep direct ontgrendelen (geen vertraging)
- Start/stop standaard uitgeschakeld
- Sport automaat
- Bij dagrijverlichting ook de achterlichten aan (Auto stand)
- Alle iDrive waarschuwingen uitgeschakeld 
- Beltoon van je iPhone ingeschakeld (ipv BMW ringtone)


Ik zal vast nog wat vergeten, de totale mogelijkheden zijn enorm groot. Hier kan je een overzicht vinden van een aantal mogelijkheden en de daarbij behorende coderingen in Esys.





[Afbeelding: 9NRpa4u.jpg]


RE: Coderen F20 - Esys - BMW F20 - 10-07-2017

Het coderen va sportauto (2TB) icm met de BR re-map is een geweldige combinatie! Wink Het is toch ongelooflijk wat er allemaal aan verborgen instellingen mogelijk is.. cool


Coderen F20 - Esys - JarnovedderF2x - 10-17-2017

Niceee


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


RE: Coderen F20 - Esys - M140i - 10-30-2017

Patrick, graag wat meer uitleg over dat Esys programma aub ?

Er staan heel wat zaken tussen die ik ook zeer graag zou willen o.a. de achterste lichten ook als DRL , opstartlogo, ....


RE: Coderen F20 - Esys - Patrick - 10-30-2017

@Gert

Esys is BMW software die de dealer gebruikt voor o.a. coderen, programmeren, flashen en diagnose. Naast Esys heb je ook nog INPA, ISTA+ en ISTA-D/P die geven allemaal hetzelfde eind resultaat Smile Voor de E series is weer andere software vereist.

Deze software is niet openbaar beschikbaar, je hebt officieel een BMW licentie nodig. Uiteraard zijn daar ook omwegen voor te vinden..

Er zijn ook eenvoudigere alternatieven beschikbaar zoals bv. Carly. Dit is een app waarmee je simpele coderingen kan uitvoeren. Dit werkt via een iOS of Android device icm een wifi/bluetooth EML OBD connector. Je betaald dan 60 euro voor de adapter en 50 euro voor de app. http://www.mycarly.com

Ik kan je ook verder helpen met het coderen, als je niet te ver van de Nederlandse grens woont? Smile

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


RE: Coderen F20 - Esys - M140i - 11-05-2017

Dus als ik het goed begrijp kan enkel het opstart logo veranderd worden van bmw naar M Performance ?

Je kan niet M-Performance constant hebben als de motor draait op de plaats rechts onderaan waar bij de M140i dat M140i-logo staat ?


RE: Coderen F20 - Esys - BMW F20 - 11-06-2017

@M120i, klopt! Alleen welcome en goodbye logo Smile rechts onderin heb ik nog niet eerder gezien, denk niet dat het mogelijk is.


RE: Coderen F20 - Esys - Markhuisman - 11-24-2017

(10-03-2017, 02:37 PM)Patrick schreef: Ik heb mij verdiept in het coderen met het programma Esys. En heb de volgende functies in mijn F20 kunnen activeren:

- M Performance instrument cluster logo
- M Performance iDrive startup logo
- Digitale snelheidsmeter
- GPS tijdsynchronisatie
- Spiegels inklappen bij vergrendelen 
- Video vanaf USB
- Video in motion
- Deurgreep verlichting bij achteruit rijden
- Lichtsterkte 100% bij led dagrijverlichting
- Achterklep direct ontgrendelen (geen vertraging)
- Start/stop standaard uitgeschakeld
- Sport automaat
- Bij dagrijverlichting ook de achterlichten aan (Auto stand)
- Alle iDrive waarschuwingen uitgeschakeld 
- Beltoon van je iPhone ingeschakeld (ipv BMW ringtone)


Ik zal vast nog wat vergeten, de totale mogelijkheden zijn enorm groot. Hier kan je een overzicht vinden van een aantal mogelijkheden en de daarbij behorende coderingen in Esys.





[Afbeelding: 9NRpa4u.jpg]

Hoi Patrick,

Ik ben ook onlangs begonnen met coderen en begin het al aardig te snappen(vind ik zelf Smile ).
wat ik me afvroeg heb je het M-logo op het navigatie scherm gekregen met HU_CIC of heb jij de HU_NBT?
Ik heb het M loge in HUD geprogrammeerd maar dan krijg ik geen M preformance te zien maar M 550D en dat is toch net niet bij een 116i Blush 
enig idee welke ik moet kiezen voor M preformence of komt dit omdat ik een HU_cic heb?
Mijn auto is van 5-2012

is het misschien mogelijk dat je aangeeft welke regels je in jouw sheet heb gebruikt voor de programmering?


Bedankt alvast voor de moeite.

Gr, Mark


Coderen F20 - Esys - Patrick - 11-24-2017

@Markhuisman

Beide opstart logo's staan los van elkaar. Deze codeer je in KOMBI en HU_NBT.

Cluster en HUD:
KOMBI => BMW_LOGO = MPM

Om het logo in je instrument cluster te zien heb je wel een extended cluster nodig.

In HU_CIC is het wijzigen van het opstart logo niet mogelijk.


RE: Coderen F20 - Esys - Markhuisman - 11-24-2017

@patrick,

Bedankt voor je reactie!