BMW F20 forum - BMW F21 forum
Membrane Valve Cover PCV vervangen - Afdrukversie

+- BMW F20 forum - BMW F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum)
+-- Forum: BMW 1-serie - F20 / F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Forum: BMW DIY (F20 / F21) (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Topic: Membrane Valve Cover PCV vervangen (/showthread.php?tid=235)

Pagina's: 1 2 3


RE: Membrane Valve Cover PCV vervangen - BMW118iED - 10-30-2019

Mooi werk dit! Weet iemand hoe het zit met officiële onderhoudsvoorschriften in relatie tot de PCV. Bij andere merken wordt het officiële onderhoud vaak ook niet uitgevoerd voor de PCV wat bij wat hogere km-standen tot problemen leidt. Kan me zomaar voorstellen dat een beetje preventief onderhoud bij dit zo te zien makkelijk toegankelijke deel op termijn vruchten afwerpt.


RE: Membrane Valve Cover PCV vervangen - LukeF20 - 10-30-2019

(10-30-2019, 01:24 PM)BMW118iED schreef: Mooi werk dit! Weet iemand hoe het zit met officiële onderhoudsvoorschriften in relatie tot de PCV. Bij andere merken wordt het officiële onderhoud vaak ook niet uitgevoerd voor de PCV wat bij wat hogere km-standen tot problemen leidt. Kan me zomaar voorstellen dat een beetje preventief onderhoud bij dit zo te zien makkelijk toegankelijke deel op termijn vruchten afwerpt.
Ik denk dat dit soort dingen ook regelmatig helemaal niet opgemerkt worden bij garages... Zeker als het geen foutcodes oplevert is dit zoiets wat een dealer misschien helemaal niet zal onderzoeken...

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk


Membrane Valve Cover PCV vervangen - Sidewinder1970 - 11-13-2019

(10-30-2019, 01:12 PM)LukeF20 schreef: Hoi Sidewinder,

Hoe detecteerde jij dit? Bij mij is mijn carterventilatieslang gebroken, en daar zie ik ook duidelijke oliesporen aan, naar mijn idee wat teveel, dus overweeg ook om dit los te trekken en te checken of het goed nog goed is of niet...

Thanks vast!


Hallo Luke, ik lees nu net je bericht. Vandaar de late reactie. Met name rond het pvc deksel en de aansluiting van de
pvc slang op ‘t dekseltje bemerkte ik “oliesporen”. Bij nader onderzoek constateerde ik ook olie in het nabij gelegen bougie / bobine gat. Volgens internet zou bij een defect membraan en bij een draaiende motor, de olievuldop na het losdraaien, moeilijk van het deksel te trekken zijn. Er vind een vacuüm plaats. Je hoort en voelt een sterk zuigende kracht.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Membrane Valve Cover PCV vervangen - LukeF20 - 11-16-2019

Thanks!
Die symptomen heeft mijn F20 allemaal niet echt eigenlijk... Kan het nog wel even rekken dus denk ik [emoji23]

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk


RE: Membrane Valve Cover PCV vervangen - LukeF20 - 12-05-2019

Heb het idee dat ik toch steeds meer olie rond te zien krijg, en de auto stottert regelmatig veel onder last (vooral als de motor wat meer op temperatuur is), zelfs zo erg dat ik laatste tijd veel meldingen krijgen van misfire en beperkt vermogen... Niet best dus.
De olievuldop trekt licht vacuum, maar nog niks dramatisch. Toch besloten om dit membraan te bestellen, hopelijk lost dat het probleem op. Kan nu niet met goed fatsoen mijn volle vermogen aanspreken, krijg dan dus stotteren en misfires, met noodloop tot gevolg (auto herstarten en ik kan weer verder overigens).

Heb het bij onze Russische vrienden besteld, wordt vervolgd dus ;-)!


RE: Membrane Valve Cover PCV vervangen - MacPassenger - 12-05-2019

Mag ik vragen wat voor brandstof u tankt.


RE: Membrane Valve Cover PCV vervangen - LukeF20 - 12-05-2019

(12-05-2019, 07:19 PM)MacPassenger schreef: Mag ik vragen wat voor brandstof u tankt.
Ik? Dat mag!
Beetje afwisselend Euro 98 E5 en Euro 95 E10. Per saldo gooi ik er dus niet al te veel ethanol in ;-)
Maar ook op Euro 98 heb ik er last van.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk


RE: Membrane Valve Cover PCV vervangen - MacPassenger - 12-08-2019

Heb je wel eens naar de klepmagneetventiel laten nakijken, in mijn 318 had ik daar ook last van, via een forum werd ik daarop gewezen en allebei vervangen, was ca 80 euro pst. Weet niet als dit de oplossing is.


RE: Membrane Valve Cover PCV vervangen - LukeF20 - 12-09-2019

(12-08-2019, 10:44 PM)MacPassenger schreef: Heb je wel eens naar de klepmagneetventiel laten nakijken, in mijn 318 had ik daar ook last van, via een forum werd ik daarop gewezen en allebei vervangen, was ca 80 euro pst. Weet niet als dit de oplossing is.
Ja wel eens naar gekeken maar die zou niet dit soort issues moeten veroorzaken. Wel een leuke upgrade wellicht, maar dat kan niet de oorzaak hier van zijn eigenlijk.. wel bedankt voor het meedenken :-)!

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk


RE: Membrane Valve Cover PCV vervangen - LukeF20 - 12-09-2019

(12-08-2019, 10:44 PM)MacPassenger schreef: Heb je wel eens naar de klepmagneetventiel laten nakijken, in mijn 318 had ik daar ook last van, via een forum werd ik daarop gewezen en allebei vervangen, was ca 80 euro pst. Weet niet als dit de oplossing is.
Of wat merkte jij precies?
Bij mij is het echt stotteren en inhouden rond 2500 a 3000 rpm, met als ik doorzet echt dusdanige misfires tot gevolg dat ie in noodloop gaat (tot auto herstart wordt). Als ik maximaal 70% gas geef ofzo gaat het overigens wel gewoon goed en merk ik geen problemen...

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk