BMW F20 forum - BMW F21 forum
Subwoofers onder stoelen standaard? - Afdrukversie

+- BMW F20 forum - BMW F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum)
+-- Forum: BMW 1-serie - F20 / F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Forum: BMW iDrive en navigatie ( F20 / F21 ) (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=21)
+--- Topic: Subwoofers onder stoelen standaard? (/showthread.php?tid=16)

Pagina's: 1 2 3


RE: Subwoofers onder stoelen standaard? - M140i - 10-30-2017

De standaard hifi vd F20 is idd bedroevend.

Ik heb onlangs een goed adresje gevonden : die man heeft er de volledige HK-installatie ingestoken met een versterker van Kenwood ( zou beter zijn dan die van HK ) en wowww wat een sound nu !

En de prijs was top, alles inbegrepen van HK en bijna 7u aan gewerkt voor bijlange geen 1000€ :-)

Nu zou ik 100 km rond rijden om langer vd sound te kunnen genieten ;-)


RE: Subwoofers onder stoelen standaard? - JeroenF20 - 10-30-2017

(10-30-2017, 01:57 PM)M120i schreef: De standaard hifi vd F20 is idd bedroevend.

Ik heb onlangs een goed adresje gevonden : die man heeft er de volledige HK-installatie ingestoken met een versterker van Kenwood ( zou beter zijn dan die van HK ) en wowww wat een sound nu !

En de prijs was top, alles inbegrepen van HK en bijna 7u aan gewerkt voor bijlange geen 1000€ :-)

Nu zou ik 100 km rond rijden om langer vd sound te kunnen genieten ;-)

Klinkt goed!

Ik moet er ook even op terugkomen want ik heb zelf gefaald. Het lag namelijk aan de bluetooth audio ontvanger, deze stuurde een lage kwaliteit signaal door wat ervoor zorgde dat alleen hoge tonen hoorbaar waren. Ik kan het niet helemaal goed uitleggen maar het probleem is nu verholpen. En wat klinken de ETON speakers nu goed! Subwoofers ook duidelijk aanwezig, wel zwak natuurlijk maar dat is eenvoudig te verhelpen met nieuwe subs onder de stoelen. Geen reden meer voor een grote kofferbak unit.


Subwoofers onder stoelen standaard? - JarnovedderF2x - 11-02-2017

Ik heb een jaar geleden bij mijn auto een audio upgrade van Gladen laten doen. Geweldig goed geluid! Koste rond de 1600,- incl inbouw. 2 nieuwe subwoovers, boxen in de deuren en tweeters en een DSP versterker van Mosconi. Nooit spijt gehad tot nu toe


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Subwoofers onder stoelen standaard? - JarnovedderF2x - 11-02-2017

Ik heb een jaar geleden bij mijn auto een audio upgrade van Gladen laten doen omdat ik er zo klaar mee was met dat vervormde niet heldere geluid. Geweldig goed geluid! Koste rond de 1600,- incl inbouw. 2 nieuwe subwoovers voor onder de stoel. boxen in de deuren en tweeters en een DSP versterker van Mosconi. Nooit spijt gehad tot nu toe! Harmann/kardon is ook goed maar klinkt niet zo goed als Gladen! Mijn auto is net een rijdend concert zaal zo'n helder geluid en bass


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Subwoofers onder stoelen standaard? - JarnovedderF2x - 11-02-2017

En als je slim bent bekleed je je buitenbeplating aan de binnenkant en deurpanelen helemaal met silent coat en noppenschuim. Dat is super belangrijk bij een audio upgrade! Goed geluid begint bij de inbouw


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Subwoofers onder stoelen standaard? - JarnovedderF2x - 11-02-2017

[Afbeelding: 5442fe1f8bdab5eaf1b7504414eb5042.jpg][Afbeelding: 5ed43b997330391a20528b66893a19cd.jpg][Afbeelding: 831b3e059b1d84e3cf5a5e872eab02c7.jpg][Afbeelding: 40707442424423dcc16bc0a1c62f8ca5.jpg]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


RE: Subwoofers onder stoelen standaard? - JeroenF20 - 11-03-2017

(11-02-2017, 10:20 PM)JarnovedderF2x schreef: En als je slim bent bekleed je je buitenbeplating aan de binnenkant en deurpanelen helemaal met silent coat en noppenschuim. Dat is super belangrijk bij een audio upgrade! Goed geluid begint bij de inbouw

Ik heb inderdaad de buitenwand, binnenwand en deurpanelen bekleed met loodbituum en noppenschuim. Op zich was het standaard al niet dramatisch, in mijn polo was bijna geen bituum te bekennen.


Subwoofers onder stoelen standaard? - JarnovedderF2x - 11-03-2017

(11-03-2017, 02:58 PM)JeroenF20 schreef:
(11-02-2017, 10:20 PM)JarnovedderF2x schreef: En als je slim bent bekleed je je buitenbeplating aan de binnenkant en deurpanelen helemaal met silent coat en noppenschuim. Dat is super belangrijk bij een audio upgrade! Goed geluid begint bij de inbouw

Ik heb inderdaad de buitenwand, binnenwand en deurpanelen bekleed met loodbituum en noppenschuim. Op zich was het standaard al niet dramatisch, in mijn polo was bijna geen bituum te bekennen.


Nee indd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


RE: Subwoofers onder stoelen standaard? - willem - 11-03-2017

Een setje tweeters extra in de deuren zou dat al wat helpen.


RE: Subwoofers onder stoelen standaard? - M140i - 11-04-2017

(11-03-2017, 08:25 PM)Rwillem schreef: Een setje tweeters extra in de deuren  zou dat al wat helpen.

Dat is idd al een serieus verschil, heb ik kunnne horen bij de inbouw van mijn HK-set.

Enkel die tweeters geven al veel meer detail en geluid komt ook duidelijk van hoger.

Is zeker een mooi begin voor een upgrade...is het nog niet voldoende dan de subwoofers onder de stoelen upgraden !  Tongue