BMW F20 forum - BMW F21 forum
Mark met F21 - Afdrukversie

+- BMW F20 forum - BMW F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum)
+-- Forum: Algemeen bmwf2x forum (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Forum: Stel jezelf voor (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=2)
+--- Topic: Mark met F21 (/showthread.php?tid=121)

Pagina's: 1 2


Mark met F21 - mxxl - 02-02-2018

Hallo allemaal,

Sinds 3 januari rijdt ik rond in mijn nieuwe BMW, een Estoril blauwe 114i uit 2013. Vanwege de hoge kilometerstand van mijn vorige E91 was ik al enige tijd op zoek naar een vervanger. Mijn eisen lijstje was vrij groot dus het heeft even geduurd voor ik de geschikte 114/116 118 zou vinden. Uitendelijk is dit gelukt. 

De vorige eigenaar had er een tuning via unlimited op zitten, die heb ik er weer op laten zetten maar daar ben ik niet helemaal tevreden over. Binnenkort een bezoekje aan BR of Mosselman brengen om dit even beter over te doen. De auto is in absolute nieuwstaat zowel van binnen als van buiten, hij heeft 40000 kilometer gedraait en is origineel nederlands. De combinatie van Estoril blauw en zwartleer vind ik geweldig.

OP korte termijn wil ik een Gladen one/Mosconi DSP audioupgrade uitvoeren, hiervoor moet ik de radio naar Alpine instellingen coderen, als er iemand hier is die met daarbij kan helpen dan hoor ik dat graag. Op lange termijn, de oliekoeler van de 118i, uitlaat van 118i of milltek resonated, hernieuwde tuning bij een andere tuner, zwarte nieren, tinten van achterramen en grootlicht assistent (ik heb het anti collision warning systeem)

[attachment=91]


Mark met F21 - F20 Rob - 02-02-2018

Nette wagen Mark [emoji106] Welkom op het forum. Je hebt nog een leuke lijst met upgrades. Succes daar mee. Mocht je het leuk vinden kun je altijd je ervaringen hier kwijt [emoji109]


Mark met F21 - Patrick - 02-03-2018

Welkom Mark!
Mooie F21 en leuke plannen[emoji106]

Ik kan je wel helpen met diverse coderingen. Maar de radio coderen naar Alpine instellingen? Dat zegt mij niks..[emoji848]


RE: Mark met F21 - mxxl - 02-03-2018

Je hebt vier radio opties, basic, hifi, Hk en de achteraf in te bouwen Alpine. Ik heb nu basic met als nadeel dat het hoog en laag daar extra wordt benadrukt om enigzins redelijk te klinken. Als ik hier een goede set in zet dan zijn hoog en laag teveel aanwezig. Om dat te voorkomen kan je de auto laten weten dat de alpine upgrade set erin zit dan stuurt hij het signaal neutraal door.


RE: Mark met F21 - M140i - 02-03-2018

Dat is ook nieuw voor me die instellingen voor de audio, knappe,F21 btw ;-)


RE: Mark met F21 - JohnvdH - 02-03-2018

Mooie auto!
Als je de ramen hebt laten tinten ben ik zeer benieuwd naar het resultaat Smile


RE: Mark met F21 - Patrick - 02-04-2018

(02-03-2018, 09:05 AM)mxxl schreef: Je hebt vier radio opties, basic, hifi, Hk en de achteraf in te bouwen Alpine. Ik heb nu basic met als nadeel dat het hoog en laag daar extra wordt benadrukt om enigzins redelijk te klinken. Als ik hier een goede set in zet dan zijn hoog en laag teveel aanwezig. Om dat te voorkomen kan je de auto laten weten dat de alpine upgrade set erin zit dan stuurt hij het signaal neutraal door.

Ok, duidelijk.

Je hebt het over VO (vehicle order) "retrofit" coderen. Je voegt een optie toe, die niet aanwezig is. Weet je zeker dat er geen foutmelding komt omdat bepaalde hardware (module) niet aanwezig is?

FDL Coderen is het aanpassen van de instellingen in de huidige opties/modules. Ik dacht dat je dat bedoelde met het Alpine coderen in de radio Wink

VO/FDL kan ik beide voor je uitvoeren.


Mark met F21 - Quinton995 - 02-05-2018

Welkom! Eindelijk nog een Estoril blauwe[emoji4]

Sent from my SM-G935F using Tapatalk


RE: Mark met F21 - ruudm140i - 02-07-2018

Welkom, F21 ziet er mooi uit.


RE: Mark met F21 - BMW F20 - 02-07-2018

Welkom!Smile